ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ: Η μινιατούρα - αυτοκίνητο για Formula 1 από Ελληνες μαθητές που φοιτούν σε... λυόμενο Λυκειο!
Του Θαναση Τσιγγανα
Μιλούν και οι τέσσερις με την ορολογία των φοιτητών ενός τμήματος Πληροφορικής. Ανήκουν όμως στο μαθητικό δυναμικό του παλιότερου σχολείου της Θεσσαλονίκης. Τα μαθηματικά, οι αλγόριθμοι, η στατιστική και η αεροδυναμική είναι τα στοιχεία τους. Τι σημασία έχει αν το 1ο Λύκειο, το σχολείο τους δηλαδή, στεγάζεται ακόμη σε λυόμενο από τον σεισμό του 1978 της Θεσσαλονίκης;
Η τετραμελής παρέα της Γ΄ Λυκείου, ο Ανδρέας Κράντας, υπεύθυνος ομάδας και υπεύθυνος επικοινωνίας και μάρκετινγκ, ο Χρήστος Βαβαλιάρης, μελετητής μηχανικός, ο Θεόφιλος Χατζής - Μανδέλας, κατασκευαστής μηχανικός και ο Νίκος Παπαοικονόμου, σχεδιαστής γραφικών, δεν φαίνεται να δίνουν και σημασία στα... αρνητικά του σχολείου. Ούτε στο γεγονός ότι δεν βρέθηκαν χορηγοί να τους υποστηρίξουν, όπως συμβαίνει σε πολλά εύπορα σχολεία όταν επιχειρούν μια διάκριση εκτός σχολικού προγράμματος. Αν έδιναν σημασία, όπως λέει και η λυκειάρχης τους κ. Μαρία Ζιώγα, δεν θα δημιουργούσαν τη «βολίδα» για Formula 1, που θέλει φέτος να ξεπεράσει την περυσινή πανελλήνια διάκριση και να πετύχει μια διεθνή ανάμεσα σε εκατοντάδες σχολεία του εξωτερικού.
Η ομάδα των τεσσάρων μαθητών από το 1ο Λύκειο Θεσσαλονίκης, αν και έχει φέτος το βαρύ φορτίο των Πανελληνίων Εξετάσεων, έχει θέσει τον πήχυ ψηλότερα. «Εχουμε το δικαίωμα να ονειρευόμαστε», λέει ο πρώτος της μαθητικής παρέας. Πέρυσι, συμμετέχοντας στον σχολικό διαγωνισμό F-1 για τον σχεδιασμό ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου-μινιατούρας, πήραν τη δεύτερη θέση ανάμεσα σε δώδεκα σχολεία της χώρας, με προπορευόμενο ένα ιδιωτικό σχολείο της Αθήνας.
Τον διαγωνισμό σχεδιασμού του μικρού οχήματος που κινείται με αμπούλα αερίου είχε αναλάβει ελληνική ιδιωτική εταιρεία που δραστηριοποιείται στον χώρο των multimedia, αλλά τελικά τα σχέδια των μαθητών αξιολογήθηκαν από κριτική επιτροπή στην Αγγλία. Για να πετύχουν καλύτερα αποτελέσματα οι μαθητές του 1ου Λυκείου Θεσσαλονίκης ζήτησαν τις συμβουλές των φοιτητών του Πολυτεχνείου του ΑΠΘ που συμμετείχαν στον διαγωνισμό της σπουδαστικής Formula, η οποία διεξήχθη στην Αγγλία και η ομάδα του ΑΠΘ με το μονοθέσιό της πρώτευσε στον σχεδιασμό. Ενας από τους συμμετέχοντες φοιτητές μετέφερε στους μαθητές του 1ου Λυκείου την εμπειρία του και η ζύμωση γνώσεων αεροδυναμικής εκτόξευσε τον ενθουσιασμό της προετοιμασίας στα ύψη. Η ομάδα των μαθητών δεν είχε την ευκαιρία στον πανελλήνιο διαγωνισμό να δει ολοκληρωμένη τη μινιατούρα (διαστάσεων 21x12 εκατοστά) που επινόησε. Δεν χρειαζόταν, άλλωστε, γιατί αυτό που απαιτούσε ο διαγωνισμός αφορούσε τον σχεδιασμό και την αεροδυναμική της μικρής βολίδας με τη χρήση συγκεκριμένου σχεδιαστικού προγράμματος σε PC που χρησιμοποιεί αλγορίθμους για τη μέτρηση της αντίστασης του αέρα σε συνάρτηση με βάρος και ταχύτητα.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες συχνά αναζητούν αυτές τις τροποποιήσεις, καθώς βρίσκουν εφαρμογή σε μεγαλύτερη κλίμακα. Η τετράδα της Θεσσαλονίκης ήθελε αναμφίβολα να δει το μοντέλο της να συναγωνίζεται με άλλα μαθητικά μοντέλα F1, πετυχαίνοντας μικρότερο χρόνο στους αγώνες της «μιας ανάσας». Αυτές τις μέρες έχει στρωθεί στη δουλειά, αξιοποιώντας όλο τον ελεύθερο χρόνο της για να στείλει το μοντέλο της για αξιολόγηση.
Δεν είναι, όμως, ο μοναδικός προσανατολισμός της. Αυτή την περίοδο, η τετράδα συμμετέχει σε μια μεγαλύτερη ομάδα που έχει συγκροτηθεί στο σχολείο, ετοιμάζοντας εργασία για τη συμμετοχή στο Συνέδριο Νέων Επιστημόνων του κολεγίου «Ανατόλια». Η εργασία των μαθητών είναι ένα πρόγραμμα στατιστικής και πληροφορικής, εκτός σχολικού προγράμματος, αλλά με την υποστήριξη της καθηγήτριάς τους στην Πληροφορική κ. Χρυσάνθης Βικάρου, η οποία τους συνδράμει σε όλες τις προσπάθειες «εκτός διδακτέας ύλης και σχολικών ωρών».
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Ετικέτες
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ,
ΕΛΛΑΔΑ,
ΕΛΠΙΔΑ,
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ,
ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ,
ΠΑΙΔΕΙΑ,
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου