"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΝουΔο-γαλαζαίοι ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΟΥΡΓΕΛΟ-ΨΩΝΑΡΟ-ΞΕΦΤΙΛΑΡΑΔΕΣ: Από «ατυχία» σε «ατυχία»…

Του ΠΑΣΧΟΥ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗ 

Δεν ξέρουμε αν ισχύουν όλα αυτά για τα οποία κατηγορείται ο Δημήτρης Αβραμόπουλος. 

Ο ίδιος χαρακτήρισε το κατηγορητήριο «μπούρδα» (ΣKAΪ, 24.6.2026). 

Συνηγόρησε προς αυτήν την κατεύθυνση και ο Αδωνις Γεωργιάδης –ο οποίος μάλλον είναι μόνιμος τηλεθεατής της εκπομπής «Σήμερα» και παρεμβαίνει καθημερινώς με sms– χαρακτηρίζοντας την υπόθεση «διασκεδαστική».

Αγνοούμε επίσης αν οι όλες αρχές της Γηραιάς Ηπείρου –από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία μέχρι τη βελγική Δικαιοσύνη– έχουν κάνει σκοπό της ζωής τους να ψυχαγωγήσουν τον υπουργό Υγείας, ο οποίος έλεγε για τα κατηγορητήρια του ΟΠΕΚΕΠΕ ότι «προκαλούν γέλιο». Παρένθεση: το «όλες» αναφέρεται καθ’ υπερβολήν. Η ελληνική Δικαιοσύνη δεν κάνει τέτοια.

Πάντως, αν όλα αυτά δεν γίνονται για να διασκεδάσει ο κ. Γεωργιάδης, τότε η κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει σε δραστικά μέτρα. Να κάνει π.χ. ένα ευχέλαιο στο Μαξίμου, διότι τα στελέχη της παράταξης διαρκώς μπλέκουν σε γελοίες παλιοϊστορίες.  

Ζητήθηκε η άρση ασυλίας υπουργών και βουλευτών διότι «προώθησαν ένα mail στον ΟΠΕΚΕΠΕ» και όχι γιατί παρενέβησαν για την ικανοποίηση αιτημάτων των ψηφοφόρων. Για «ένα mail» καταδικάστηκαν στελέχη της Ν.Δ. και όχι γιατί έγιναν κτήμα του κόμματος τα προσωπικά στοιχεία 25.000 ψηφοφόρων.  

Ο Μακάριος Λαζαρίδης ταλαιπωρείται και ταλαιπωρεί το κόμμα για «ένα διοικητικό λάθος» που τον αναβάθμισε σε μετακλητό «Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης» (Βουλή, 24.6.2026).

Eκατσαν και οι συμπτώσεις. Την ώρα που έσκασε το σκάνδαλο των πολεοδομιών, παραιτήθηκαν «για προσωπικούς λόγους» οι γενικοί γραμματείς των αρμόδιων για τα πολεοδομικά υπουργείων, συν η τεράστια σύμπτωση να παρακολουθούνται υπουργοί, στρατηγοί, επιχειρηματίες, δημοσιογράφοι κ.λπ. από «τέσσερις ιδιώτες». Η ατυχία εν προκειμένω ήταν ότι η ηγεσία του Αρείου Πάγου δεν είδε νέα στοιχεία για να ερευνήσει την υπόθεση, ώστε να μην υπάρχει καμία σκιά για την κυβέρνηση.

Την ίδια ατυχία αντιμετώπισε πέρυσι όταν απορρίφθηκαν στη Βουλή οι προτάσεις για τη σύσταση Προανακριτικής για τους πρώην υπουργούς Αγροτικής Ανάπτυξης, Μάκη Βορίδη και Λευτέρη Αυγενάκη, σχετικώς με τον ΟΠΕΚΕΠΕ. Δεν είναι μόνον ότι έμειναν σκιές αφού δεν εξετάστηκε ποιος ήταν ο διαβόητος «Μάκης», για το οποίο κατεγράφη σε ηχητικό το «εφόσον στέκει το Μαξίμου και στέκει ο Μάκης, είσαι βράχος. Λοιπόν, πάτα εκεί να τα γ@… όλα» (δικογραφία, 27.6.2025).

Η μεγάλη ατυχία ήταν ότι σε αυτήν την κρίσιμη ψηφοφορία έλαχε...

 

ΝουΔο-γαλαζαίοι ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΟΥΡΓΕΛΟ-ΨΩΝΑΡΟ-ΞΕΦΤΙΛΑΡΑΔΕΣ: Μνημεία μιας σπάνιας σταδιοδρομίας του αξιότιμου κυρίου ΤΙΠΟΤΑ....

Του ΜΙΧΑΛΗ ΤΣΙΝΤΣΙΝΗ 

 Αν διαβάσει κανείς τα λόγια του, θα πει πως ήταν ταραγμένος

Ο Δημήτρης Αβραμόπουλος, όμως, είναι πολύ έμπειρος για να αφήσει το συναίσθημα να υποσκάψει το πολιτικό του παράστημα.  

Ακόμη και οι κροτίδες αγανάκτησης –πως η υπόθεση για την οποία ελέγχεται «είναι μια μπούρδα», πως ο ίδιος δεν προτίθεται να απολογηθεί «σε κανένα κερατά»– δεν φαίνεται να προέκυψαν εκτός σκηνοθετικού πλάνου. Εμοιαζαν εναρμονισμένες με την υπερασπιστική γραμμή του statesman που εμφανίζεται για να πει ότι τα είχε όλα δηλωμένα, ότι είχε πάρει τυπικά την άδεια της Κομισιόν για να συνάψει σχέση έμμισθης εργασίας με τη ΜΚΟ του Παντσέρι – χωρίς, ωστόσο, να μπει στον κόπο να περιγράψει για ποιες ακριβώς υπηρεσίες αποζημιωνόταν

Η εξήγηση ίσως ήταν περιττή. Οι προσωπικότητες ευρωπαϊκής εμβέλειας δεν χρειάζεται να παράσχουν έργο για να πληρωθούν. Εξαργυρώσιμη είναι η ίδια η ακτινοβολία τους. Το όνομά τους.

Πώς χτίζεται τέτοιο όνομα – κεφάλαιο, ικανό να αποφέρει πρόσοδο; 

Εκεί μπορεί και να του ξέφυγε του αβροδίαιτου ευρωπαράγοντα. Ηταν αζύγιστη η ομολογία του ότι «εκλέγεται εκατό χρόνια»

Υπερέβαλε. Αλλά όχι πολύ. Από το 1993, που μπήκε στην πολιτική, επί ένα τρίτο του αιώνα, ο πρώην δήμαρχος, πρώην υπουργός πολλών χαρτοφυλακίων, πρώην επίτροπος και νυν (τρίτος κατά σειράν εκλογής) βουλευτής Ηλείας, έχει αν μη τι άλλο επιδείξει ασυναγώνιστο επιβιωτικό χάρισμα. Μπορεί, εκτός από τα παροιμιώδη κιγκλιδώματα των Αθηνών, να μην έχει κανείς πολλά να σημειώσει στο ενεργητικό της μακράς σταδιοδρομίας του. Αλλά είναι αδύνατο να μην του αναγνωρίσει το ταλέντο στους τακτικισμούς..

Να του αναγνωρίσει όχι ότι τόλμησε να ιδρύσει, αλλά πόσο φρόνιμα έκλεισε το νεοϊδρυθέν κόμμα του, μέσα σε 15 μήνες, προτού ρισκάρει να σπαταληθεί σε αβέβαιους εκλογικούς αγώνες.  

Πως διεκδίκησε την προεδρία της Νέας Δημοκρατίας, για να διαπραγματευθεί εγκαίρως την απόσυρσή του, έπειτα όμως από έναν ελιγμό που έστειλε τη σίγουρη μέχρι τότε διάδοχο στον κουβά.  

Πως ανταμείφθηκε με το ευρωπαϊκό χαρτοφυλάκιο, χωρίς να επαναπαυθεί σε αυτό – χωρίς να τον εμποδίσουν οι κομματικές γραμμές της χρεοκοπικής πόλωσης να παζαρέψει με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ τη μεταπήδησή του στην Προεδρία της Δημοκρατίας (μέχρι που ο Παππάς αθέτησε την ύστατη στιγμή τη συμφωνία). 

Πως αντιστάθηκε στην αποστράτευσή του, χωρίς να διστάσει να δοκιμάσει τις σόλες του στα καφενεία της Ηλείας, προκειμένου να μείνει στα πράγματα.

Ναι, από την πολιτεία του μπορεί να μένουν οι κουτσουλισμένες επιγραφές, που ενημερώνουν τους Αθηναίους ότι αυτό ή το άλλο γλυπτό ανηγέρθη επί των ημερών του. Ομως, τα άυλα μνημεία του είναι αυτά τα επιδέξια αλματάκια με τα οποία ανελισσόταν από πόστο σε πόστο.

Αριθμητικά, τα παραλέει· στην ουσία, όμως...

 

ΝουΔο-γαλαζαίοι ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΟΥΡΓΕΛΟ-ΨΩΝΑΡΟ-ΞΕΦΤΙΛΑΡΑΔΕΣ: Αβραμόπουλος και… κόρη ναυάρχου

https://www.protagon.gr/wp-content/uploads/2026/06/AVRAMOPOULOS.jpg

 

Της ΡΕΑΣ ΒΙΤΑΛΗ

Θυμάστε, σε εκείνη την ασπρόμαυρη ταινία ενός «κάποτε», εκείνη την καψοεπηρμένη μαντάμ που διαμαρτύρονταν στον αξιωματικό υπηρεσίας «Θα με υποχρεώσετε, μιλήστε μου στον πληθυντικό, είμαι κόρη ναυάρχου»;

Ε, αυτό δεν είναι τίποτα. Επί Αβραμόπουλου ανεβήκαμε level. Οπως, πιθανολογώ, ενημερωθήκατε, αστυνομικό τμήμα Βελγίου εξέδωσε ένταλμα σύλληψης για τον Δημήτρη Αβραμόπουλο, τον πολιτικό άνδρα που κατέληξε βουλευτής Ηλείας.

Εννοείται, δεν μπορώ να γνωρίζω τι συνέβη, ούτε να κατηγορήσω, ούτε και να συμπονέσω. Ενημερώνομαι, όπως όλοι, προσπαθώντας να καταλάβω.

Επί τούτω ο Δημήτρης Αβραμόπουλος, και ίνα μας βοηθήσει να καταλάβουμε, έδωσε προχθες μια συνέντευξη στο τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ και συγκεκριμένα στους δημοσιογράφους Οικονόμου και Παυλόπουλο, την οποία στάθηκα με ειλικρινές ενδιαφέρον να παρακολουθήσω.

Ομολογώ ότι κατέληξα αγωνιούσα για εγκεφαλικό, είμαι και σε ζόρικη ηλικία, μελετώντας πίσω από τις λέξεις τον χαρακτήρα του ανδρός, όπως διαφαίνεται στον τρόπο διαχείρισης.

 «Δεν θα απολογηθώ σε κανέναν κερατά!».

Ωπα! Οπου, να υποθέσω, «κερατάς» ένα Αστυνομικό Τμήμα του Βελγίου. Ητοι μια Αρχή;

Μπορείτε να φανταστείτε οποιονδήποτε πολίτη, ευσυνείδητο ή μη, που να συμπεριφέρεται με αυτόν τον τρόπο σε αντίστοιχο ένταλμα;

Είναι αυτή κατεύθυνση παραδειγματισμού από πολιτικό που υπηρετεί το κράτος; Τις αρχές; Οντας Αρχή.

Αξίζει να παρακολουθήσετε τη συνέντευξη ως μνημείο έπαρσης.

Αξίζει να ακούσετε προσεκτικά τον τόνο της φωνής όταν λέει «Ελαβα 5.000 ευρώ»… Κάπως ως ψίχουλα για την υψηλότητά μου… Και να διευκρινίζει «5.000 ευρώ μεικτά» με τονισμό και να συνεχίζει: «Ητοι 3.500 ευρώ», ως λίγα. Είναι να γελάς με τον υπολογισμό των «Μεικτά-καθαρά», ακριβώς με τον τρόπο που δικαιούται να τα μετράει ένας εργάτης ή ένας νέος/νέα. Ενας του μόχθου.

Ο κύριος Αβραμόπουλος, εκ του είδους της αποστολής του, το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του αμειβόταν από κρατικό κορβανά. Μια φορά απέκτησε εργοδότη, εις ηλικίαν μπόλικη, και αίφνης μετράει τα «Μεικτά καθαρά»;

Δεν γνωρίζει ότι από την τσέπη του εργοδότη βγαίνει όλο το ποσόν;

Και κυρίως ότι το ποσόν που κρατείται διευκολύνει-χρηματοδοτεί την κοινωνία όλη, πέραν της ασφάλειας του εργαζομένου;

Αυτό τσιγκουνεύτηκε;

Σκαρφαλώνοντας, δε, στο ύψιστο σκαλοπάτι τύφλωσης από έπαρση, «το τερμάτισε» με το αριστουργηματικό: «Δηλαδή το κράτος έβγαλε και από μένα».

Ε, εκεί σπας τηλεόραση! Του χρωστάμε και από πάνω!

Είπε κι αυτός να εργαστεί, καθώς «η δουλειά κάνει τους άνδρες, το γιαπί, το πιλοφόρι, το μυστρί», σε έναν Παντσέρι, και μας το «χτύπησε»!

Είναι ώρα, βρε χριστιανέ μου, να κάνουμε λογαριασμό;

Είναι ώρα να δούμε ποιος χρωστάει σε ποιόν;

Είναι να πηγαίνεις τόσο γυρεύοντας;

Για παράδειγμα, τα εμβόλια που είχες παραγγείλει σε τεμάχια περισσότερα του πληθυσμού της χώρας και τελικά δεν χρειάστηκαν πού να τα χρεώσουμε; Ποια Λιόλιου να μας τραγουδήσει «Μπορώ να έχω λίγο τον λογαριασμό και έναν υπεύθυνο που θέλω να ρωτήσω…».

Από το 1980 έως τις μέρες μας, υπηρετών τον ελληνικό λαό… Μετά οδηγού, ασφαλείας και ό,τι συνεπάγεται…

Αχ! Κύριε Αβραμόπουλε! Τι να μας λέει εκείνη η καψοεπηρμένη της μαυρόασπρης ελληνικής ταινίας «Σας παρακαλώ, μιλήστε μου στον πληθυντικό, είμαι κόρη ναυάρχου»… Εμείς το ξετινάξαμε σε άλλο level!

Μου είναι παγερά αδιάφορο το δίκαιο ή το άδικο του εντάλματος σύλληψης του κυρίου Αβραμόπουλου. Μου αρκεί ο τρόπος της διαχείρισης του θέματός του.

Θα ευχόμουν «Περαστικά», εκλαμβάνοντας την αλαζονεία ως…

 

ΝουΔο-γαλαζαίοι ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΟΥΡΓΕΛΟ-ΨΩΝΑΡΟ-ΞΕΦΤΙΛΑΡΑΔΕΣ: O Δημήτριος Λουδοβίκος Ραϋμόνδος Αβραμόπουλος θύμωσε!!!

 

Του ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΚΑΣΙΜΑΤΗ

Η κατάσταση δεν προσφέρεται για αστεϊσμούς· ο Δημήτριος Λουδοβίκος Ραϋμόνδος κ.λπ. Αβραμόπουλος έχει θυμώσει.

Καλοκαιριάτικα, με την Ευρώπη να βράζει κυριολεκτικά, κι αυτός, στο σούρουπο μιας λαμπρής καριέρας που τον έφερε στα ύπατα αξιώματα και σε αυτή την επίζηλη θέση του Επιτρόπου, να αντιμετωπίζει κατηγορίες που θίγουν την τιμή και την υπόληψή του δεν είναι καθόλου αστείο.

Είναι μια μεγάλη δοκιμασία για την ψυχραιμία και τα νεύρα του.

Γι’ αυτό, σε νεότερες δηλώσεις του, χαρακτηρίζει την υπόθεση «μπούρδα» και διατρανώνει ότι δεν έχει να απολογηθεί «σε κανέναν κερατά» – μιλώντας μεταφορικά, εννοείται, και χωρίς καμία υποψία μομφής για την ηθική ακεραιότητα της συζύγου του βέλγου εισαγγελέα.

Πρόσθεσε, ωστόσο, και κάτι περίεργο στην ασάφειά του, που προκαλεί απορία.

«Δεν με κάλεσε η βελγική Δικαιοσύνη», είπε, «αλλά κάποιοι αστυνομικοί».

Σωστά, γιατί άλλο να σε ψάχνει η Δικαιοσύνη και άλλο να σε ψάχνει η Αστυνομία ή, ακόμη χειρότερα…

ΝουΔο-γαλαζαίων εθνικών σουργελο-λαμογιαρο-ξεφτιλαράδων κωμωδία

ΝουΔο-γαλαζαίικου λαθρομαχμουτόπληκτου αφελληνισμένου ξέφραγου Κουλο-χανείου κωμωδία

ΝουΔο-γαλαζαίικου καθαρματόπληκτου Κουλο-χανείου κωμωδία


ΝουΔο-γαλαζαίων εθνικών σουργελοξεφτιλαράδων κωμωδία (Με τη ματιά του Θοδωρή Δημητρίου)

Την διαδικτυακή γωνιά του Θοδωρή (ο οποίος δεν αφήνει κανένα Αριστερο-ΠΑΣΟΚ-ο-Δεξιό σούργελο σε χλωρό κλαρί ) θα την βρείτε ΕΔΩ  (https://x.com/Knight_lately)


Υπαρκτού ξυλολιοκίνητου σουργελοσυλλέκτη Καρυστιανισμού κωμωδία

Σαν σήμερα (27/6/ΧΧΧΧ)

 

1693: Eκδίδεται στο Λονδίνο το πρώτο γυναικείο περιοδικό με τίτλο «Ladies Mercury».

1921: Αρχίζει η προέλαση του ελληνικού στρατού προς την Άγκυρα.

1929: Ιδρύεται η Αγροτική Τράπεζα της Ελλάδας.

1967: Το πρώτο ATM εγκαθίσταται σε τραπεζικό υποκατάστημα στο Ένφιλντ του Λονδίνου.

1999: Πεθαίνει από καρκίνο ο Γεώργιος Παπαδόπουλος
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2014: Φευγει από τη ζωή, ο ιδρυτής τού εκδοτικού οίκου «Κάκτος» Οδυσσέας Χατζόπουλος,








2016 Αφησε  την τελευταία του πνοή σε ηλικία 87 ετών. ταλαντούχος ηθοποιός Κάρλο Πεντερσόλι, που ήταν ευρέως γνωστός ως Μπαντ Σπένσερ

 

 

 

2022  Πέθανε σε ηλικία 87 ετών ο ιταλός επιχειρηματίας  Leonardo Del Vecchio, ο οποίος έκανε περιουσία 25,7 δισεκατομμυρίων με ορμητήριο ένα μικρό εργαστήριο οπτικών στα βουνά των Δολομιτών,

 

 

2022 έφυγε από τη ζωή η σπουδαία συνθέτης, στιχουργός και τραγουδίστρια Βάσω Αλαγιάννη.

Είχε υπογράψει, μεταξύ άλλων, τα τραγούδια «Αχ Ελλάδα σ’ αγαπώ» και «Υδροχόος» και είχε συνεργαστεί με τον Μανώλη Ρασούλη, τον Νίκο Παπάζογλου, τον Μανώλη Λιδάκη, την Χάρις Αλεξίου και πολλούς ακόμα καλλιτέχνες.

ΥΠΑΡΚΤΟΣ ΡΟΥΣΦΕΤΟ-ΚΟΜΜΑΤΟΣΚΥΛΑΡΟΠΛΗΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: Λούλης Κουκλεντές… ένας συνεπής και ιδεολόγος «νεοδημοκράτης»!

 

Του Strange Attractor

Ο Λούλης Κουκλεντές ήταν ανέκαθεν δεξιός. Έτσι έλεγε…

Και μάλιστα το δήλωνε παντού με στόμφο, και με τέτοια βεβαιότητα που θα νόμιζε κανείς ότι είχε γεννηθεί κρατώντας γαλάζια κομματική ταυτότητα αντί για ληξιαρχική πράξη γέννησης.

«Εγώ είμαι δεξιός αναμπάμ μπαμπαντάμ!» φώναζε καθημερινά στο καφενείο, χτυπώντας το τραπέζι τόσο δυνατά που αναπηδούσαν τα τάβλια.

Και όταν κάποιος τολμούσε να τον αμφισβητήσει, ο Λούλης επικαλούνταν πάντα το ίδιο ιστορικό επιχείρημα: «Ο παππούς μου εκτελέστηκε από αντάρτες του ΕΛΑΣ! Θα σέβεστε!».

Το γεγονός ότι ο παππούς είχε συνεργαστεί με τους Ναζί, και ήταν γνωστός στα περίχωρα της Δράμας ως ο «Λούλης ο κομμουνιστοφάγος», ήταν, κατά τον Λούλη, μια ασήμαντη λεπτομέρεια, που οι κακοπροαίρετοι φίλοι του στο καφενείο επέμεναν να του θυμίζουν.

Παρά τη βαθιά και αδιαπραγμάτευτη δεξιά του ταυτότητα όμως, ο Λούλης ψήφιζε επί χρόνια το ΠΑΣΟΚ του Σημίτη. Κρυφίως.

Όχι βέβαια από ιδεολογική συμφωνία. Κάθε άλλο…

«Εγώ δεξιός είμαι», εξηγούσε στη συμβία του, που ήταν η μόνη που ήξερε τι παίζει.

«Απλώς έχω κάτι μετοχούλες στις Αποθήκες Λαναρά, και θέλω να πάει καλά το χρηματιστήριο».

Το ότι ήταν διορισμένος στον ΟΤΕ από την εποχή του Ανδρέα Παπανδρέου, για τον οποίο κολλούσε αφίσες κρυφά τα βράδια, αποτελούσε απλά μια καθαρά επαγγελματική σχέση, χωρίς καμία πολιτική προέκταση.

Όπως άλλωστε έλεγε, «ο διορισμός δεν έχει χρώμα. Είναι επιβίωση, αλλά και οικογενειακή ανάγκη, ειδικά όταν πρέπει να ταΐσεις τα παιδιά σου».

Τα χρόνια πέρασαν, ο Λούλης βγήκε στη σύνταξη, πήρε και βαρβάτο εφ’ άπαξ, αγόρασε και Μερσεντές, και ήρθε ξανά στα πράγματα μια κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, με τον Σαμαρά στο τιμόνι.

 

Εκεί ο Λούλης έκανε μια στρατηγική αναπροσαρμογή.

Παρέμεινε φυσικά δεξιός, και νεοδημοκράτης παιδιόθεν, όπως έλεγε, αλλά ψήφισε τους… Ανεξάρτητους Έλληνες, που έχουν έναν «πατριώτη ηγέτη, που δεν σκύβει το κεφάλι στους τοκογλύφους, έναν από εμάς», όπως διατυμπάνιζε όπου βρίσκονταν.

«Μα γιατί;» τον ρωτούσαν στο καφενείο.

«Για να μη πληρώνω ΕΝΦΙΑ, και άλλα τέτοια κερατιάτικα», απαντούσε, «για να ζούμε ελεύθεροι», συμπλήρωνε…

«Μα δεν είσαι νεοδημοκράτης;»

«Βεβαίως και είμαι. Αλλά πρώτα είμαι ελεύθερος άνθρωπος, με κεφαλαίο το Ε και το Α. Ο Σαμαράς δεν είναι νεοδημοκράτης, που συγκυβερνάει με τους προδότες του Πασόκ».

Εκεί σταματούσε η συζήτηση, και ξεκινούσαν τα ζάρια και τα τσίπουρα, με τους συνδαιτυμόνες να κουνάνε απορημένοι το κεφάλι τους.

Η δε πολιτική επιστήμη ακόμα προσπαθεί να κατανοήσει αυτή τη σχολή σκέψης.

Λίγο αργότερα, ο Λούλης ανακάλυψε το… Ποτάμι.

Του άρεσε επειδή ήταν κάτι το καινούριο. Κάτι το «άφθαρτο», όπως έλεγε…

«Τι ακριβώς πρεσβεύει;» τον ρώτησε ένας φίλος.

«Δεν ξέρω», απάντησε ειλικρινά ο Λούλης. «Αλλά έχει ωραίο λογότυπο, και ωραίο κόσμο, όπως τους ποδηλάτες».

«Μα κόβει ψήφους από τη Νέα Δημοκρατία», του ανταπαντούσαν…

Εκεί ο Λούλης σιωπούσε.

Το 2015, μέσα στη γενική αναστάτωση, τότε που ήρθαν τα πάνω κάτω, ο Λούλης μεταμορφώθηκε σε αγανακτισμένο πολίτη.

Κατήγγειλε τα μνημόνια, τους δανειστές, τις αγορές, τις τράπεζες, τα χρηματιστήρια «που μας πατάνε σαν χταπόδια», τις Βρυξέλλες και, για ένα διάστημα, ακόμα και τον… ΠΑΟΚ».

Τόση ήταν η οργή του…

Έτσι ψήφισε ΣΥΡΙΖΑ, για την προκοπή του τόπου, όπως έλεγε στον εαυτό του.

«Εσύ δεν ήσουν δεξιός;» τον ρώτησαν ξανά στο καφενείο.

 

«Είμαι», απάντησε. «Αλλά πρέπει να γλιτώσουμε από τα μνημόνια».

«Και πώς συνδυάζονται αυτά; Πώς θα γλιτώσουμε από τα μνημόνια; Με χρεοκοπία; Με συσσίτια;»

«Δεν ξέρω, αλλά το φώναζαν πολλοί μαζί στην πλατεία, και μου φάνηκε λογικό».

«Μα αυτοί είναι κομμουνιστές, δεν είναι νοικοκύρηδες, όπως εσύ».

«Γιατί δηλαδή; Αυτοί δεν έχουν δίκιο; Δεν ξέρει ο Δρ Μπαρουφάκης, και ξέρετε εσείς; Δεν είναι νοικοκύρης ο Κατρούγκαλος;»

«Μα σκότωσαν τον παππού σου… σαν το σκυλί»…

«Περασμένα ξεχασμένα. Πρέπει να εξελισσόμαστε σε αυτή τη ζωή, αν θέλουμε να προκόψει ο τόπος»!

Με αυτά και με αυτά, οι μέρες, οι μήνες, και τα χρόνια περνούσαν, με τον Λούλη να δηλώνει πιστός στην επανάσταση του «γελαστού παιδιού», που κυβερνούσε τη χώρα με… αριστερό πρόσημο!

Όταν όμως αργότερα ήρθαν νέα μνημόνια, νέα διόδια, έκλεισαν οι τράπεζες, τσεκουρώθηκε η σύνταξή του, και η επανάσταση αργούσε, ο Λούλης αποφάσισε ότι τελικά είχε πέσει θύμα παραπληροφόρησης, ότι οι κομμουνιστές δεν αλλάζουν ποτέ, και έτσι επέστρεψε στη φυσική του κατάσταση… στις εργοστασιακές ρυθμίσεις.

Τα τελευταία επτά χρόνια δηλώνει και είναι φανατικός υποστηρικτής του Κυριάκου Μητσοτάκη, του «αρχιερέα της νοικοκυροσύνης», όπως τον αποκαλεί.

Και όχι απλώς υποστηρικτής, αλλά σχεδόν επίσημος αγιογράφος του!

Στο καφενείο μπορεί να μιλάει τρεις ώρες συνεχόμενα για τις αρετές της κυβέρνησης, και για τη σταθερότητα της χώρας,  χωρίς να πάρει ανάσα.

Και ξυπνάει μάλιστα από τα άγρια χαράματα για να παρακολουθεί το ίνδαλμά του, τον Πορτοσάλτε στον ΣΚΑΙ, «που τα λέει χύμα και τσουβαλάτα»!

«Με Κυριάκο στο πηδάλιο, θα δανείζουμε και τους Κινέζους», αρέσκεται να λέει πάνω στα τσίπουρα.

«Μια δυο θητείες ακόμη, και θα πάμε και στο φεγγάρι»… συμπληρώνει.

 

Στο μεταξύ, κατάφερε να βάλει και τα δύο παιδιά του μετακλητούς σε γραφεία υφυπουργών, τους οποίους έπεισε με ατράνταχτα επιχειρήματα πως είναι εγγεγραμμένος νεοδημοκράτης και μητσοτακικός… παιδιόθεν.

«Είμαστε ανέκαθεν Νέα Δημοκρατία, θα τους πείτε», έλεγε στα παιδιά του, πριν παρουσιαστούν για εργασία στα γραφεία των υφυπουργών.

«Μα μπαμπά, δεν ψηφίζαμε ΣΥΡΙΖΑ το 2015;»

«Αυτά είναι οικογενειακές λεπτομέρειες. Τσιμουδιά! Η ιστορία γράφεται από τους νικητές».

«Και το ΠΑΣΟΚ, που το ψήφιζες πριν;»

«Μην κολλάτε στις τεχνικές λεπτομέρειες… ξυπνάτε ζαγάρια».

Σήμερα ο Λούλης θεωρεί τον εαυτό του υπόδειγμα πολιτικής συνέπειας, και νεοδημοκρατικής αφοσίωσης.

Η διαδρομή του από το ΠΑΣΟΚ στους ΑΝΕΛ, από το Ποτάμι στον ΣΥΡΙΖΑ, και από εκεί στη Νέα Δημοκρατία του Κυριάκου, της οποίας συνεχίζει να δηλώνει οπαδός και ψηφοφόρος από τα παιδικά του χρόνια, κατά τη γνώμη του, αποδεικνύει ακριβώς αυτή τη συνέπεια.

Δεν είμαι τυχάρπαστος, ούτε επιτήδειος, λέει στον εαυτό του τα βράδια πριν κοιμηθεί, όταν τον επισκέπτονται οι Ερινύες….

«Πάντα τα ίδια πίστευα», επιμένει στις παρέες.

«Και ποια ακριβώς είναι αυτά;»

«Να είμαι με τη σωστή πλευρά της ιστορίας».

«Και ποια είναι αυτή;»

Ο Λούλης εδώ χαμογελά, και απαντάει με ύφος που προδίδει αμέτρητη πολιτική σοφία.

«Αυτή που βολεύει τον τόπο, αλλά και εμένα, περισσότερο εκείνη τη στιγμή».

Και τους κοιτάζει με ύφος διδάκτορα της Οικονομίας και των Πολιτικών Επιστημών ταυτόχρονα…

Για παν ενδεχόμενο, βέβαια, είναι εγγεγραμμένο μέλος, με πληρωμένη συνδρομή, και σε δύο ακόμη κόμματα, το ένα από αυτά ονόματι ΕΛΑΣ… με τον ίδιο να το διασκεδάζει. «Έγινα Ελασίτης κι εγώ», σκέφτεται, «σαν τα φίδια που σκότωσαν τον παππού μου»…

Δεν συμμετέχει όμως ενεργά, απλά πληρώνει κανονικά τις συνδρομές του.

 

«Μα γιατί βρε Λούλη;» τον ρωτάει η σύζυγος κάθε πρωί, την ώρα του Πορτοσάλτε..

Εκείνος σηκώνει το φλιτζάνι του καφέ, κοιτάζει συνωμοτικά γύρω του, και απαντά:

«Στην πολιτική Σούλα μου…

 

ΥΠΑΡΚΤΟΣ ΑΡΙΣΤΕΡΟΚΑΘΑΡΜΑΤΟΠΛΗΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: Οταν λέμε ισόβια…

 

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ 

Του ΤΑΚΗ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ 

Τους ακούς και σου ‘ρχεται να ρίξεις καμιά μολότοφ.

Ατιμη κοινωνία που υποχρεώνεις έναν γέροντα με διδακτορικό και κλονισμένη υγεία να υποφέρει μέσα σ’ ένα κελί, αντί να τον αφήσεις ελεύθερο να ζήσει, όσο του μένει να ζήσει, σπίτι του με τις αναμνήσεις του.

Ανάλγητη δημοκρατία που δεν κατάλαβες ακόμη ότι δεν τιμωρείς για να εκδικηθείς, αλλά για να σωφρονίσεις. Ακόμη κι αν ο τιμωρημένος δεν έχει δείξει συμπτώματα σωφρονισμού –όπως ενοχές, τύψεις, μετάνοια–, εσύ οφείλεις να τα παραδεχθείς και να μην τον αφήσεις ανυπεράσπιστο απέναντι στον εαυτό του. Διότι ο κ. Γιωτόπουλος, όχι μόνον δεν έχει μετανοήσει για τα εγκλήματά του, αλλά ακόμη και σήμερα δεν τα έχει παραδεχθεί. Κι ας τον έχει καταδικάσει το δικαστήριο ως ηθικό αυτουργό 17 δολοφονιών, κι ας τον έχουν αναγνωρίσει τα υπόλοιπα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης. Αυτό το παραγνωρίζουν όσοι υποστηρίζουν την αποφυλάκισή του.

Ευήθεια;

Οχι βέβαια. Εχουν επιχειρήματα. Επικαλούνται την «καλή» διαγωγή του και το διδακτορικό που πήρε όσο ήταν φυλακισμένος. Αυτό το τελευταίο είναι το πιο εντυπωσιακό. Δεν μπορεί να έχεις διδακτορικό και να είσαι ένοχος.

Οσο για την καλή διαγωγή του, ναι, οφείλουμε να την παραδεχθούμε. Τόσα χρόνια δεν έδωσε εντολή για καμιά τρομοκρατική ενέργεια.

Μα είναι θέμα νομικού πολιτισμού. Αυτόν που επικαλούνται όσοι υποστηρίζουν την αποφυλάκισή του. Ομως, δυστυχώς, δεν μπορούν να επικαλεσθούν για λογαριασμό τους τα θύματά του.

Το έχω ξαναγράψει και το επαναλαμβάνω. Ο κ. Γιωτόπουλος έχει την πραγματική ευθύνη για τη δολοφονική δράση της 17 Νοέμβρη. Μπορεί να μην είναι ψυχρός δολοφόνος όπως ο Κουφοντίνας, όμως είναι ο άνθρωπος που χρησιμοποίησε τη διανοητική του υπεροχή για να οδηγήσει στο έγκλημα διάφορους ανερμάτιστους λούμπεν, οι οποίοι πίστευαν ότι έτσι αποκτούν υπόσταση. Τους φούσκωνε τα μυαλά με τις επαναστατικές του παρλαπίπες.

Αν η μεταπολίτευση δεν υπήρξε αναίμακτη, αυτό δεν το οφείλουμε στους αμετανόητους χουντικούς, αλλά στους Γιωτόπουλους του κόσμου τούτου, οι οποίοι θεωρούσαν εαυτούς ιδιοκτήτες, όχι μόνον της αλήθειας, αλλά και της δικαιοσύνης. Εφάρμοζαν δε την ποινή του θανάτου, γνωρίζοντας ότι οι ίδιοι δεν κινδυνεύουν απ’ αυτήν.

Οι υπερασπιστές της αποφυλάκισής του φέρνουν στη σημερινή κοινωνία τον απόηχο της εποχής εκείνης, όταν η δημοσίευση των προκηρύξεων των οποίων ήταν ο συγγραφέας αντιμετωπιζόταν ως θέμα ελευθεροτυπίας.

Ας τον ακούσουμε τι έχει να μας πει. Μήπως όντως τα θύματά του ήσαν ένοχα για κάτι;

Αυτή ήταν η πιο χυδαία και η πιο ανήθικη πλευρά της δράσης της οργάνωσης του Γιωτόπουλου. Και η άρνησή του να παραδεχθεί την ηθική του αυτουργία και να δηλώσει μετάνοια, στην πραγματικότητα αυτό δηλώνει. Την πεποίθησή του ότι…

 

ΥΠΑΡΚΤΟΣ ΑΡΙΣΤΕΡΟΚΑΘΑΡΜΑΤΟΠΛΗΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: Αγάπησα έναν τρομοκράτη – O επικίνδυνος οίκτος ψυχοπονιάρηδων Αριστερών προς εθνικά καθάρματα

Image

 

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ 

Γράφει ο ΆρηςΑλεξανδρής

Να αποφυλακιστεί μια ώρα αρχύτερα ο Γιωτόπουλος, είναι ηλικιωμένος άνθρωπος. Τι 23, τι 25 χρόνια, στο κάτω κάτω. Ας μην είμαστε υπερβολικά αυστηροί μαζί του, δεν έχει νόημα πια. Σε τελική ανάλυση, η Δημοκρατία δεν εκδικείται· η Δικαιοσύνη είναι θεμελιωμένη στην αρχή της επιείκειας. Προς τι η εμμονή με τη διαιώνιση της τιμωρίας του ήδη τιμωρημένου;

Τα επιχειρήματα υπέρ του αρχηγού της 17 Νοέμβρη, με αφορμή την επιστροφή του στη φυλακή μετά την ανατροπή του προηγούμενου βουλεύματος αποφυλάκισης, είναι ως επί το πλείστον συναισθηματικά.

Το σκεπτικό της απόφασης του Αρείου Πάγου, που έκανε δεκτή την αίτηση αναίρεσης του αντεισαγγελέα, δεν αμφισβητήθηκε ιδιαίτερα ως προς τη νομιμότητά του.

Η έμφαση δόθηκε στην αναλγησία των Αρχών και στις συνέπειες του δικαστικού πήγαιν’-έλα στον ψυχισμό του καταδικασμένου τρομοκράτη.

Τα συναισθηματικά επιχειρήματα, όμως, εμπνέουν συναισθηματικά αντεπιχειρήματα. Ετσι, στον εύθραυστο ψυχισμό του Γιωτόπουλου μπορούμε να αντιτάξουμε τον ψυχισμό των συγγενών των θυμάτων του· στη λύπη του που το σύστημα τον ταλαιπωρεί, μπορούμε να αντιπαραθέσουμε την τύχη του που το ίδιο σύστημα του επιτρέπει να αποφυλακιστεί υπό όρους ύστερα από 25 χρόνια πραγματικής έκτισης ποινής, αντί να περάσει την υπόλοιπη ζωή του σε ένα κελί. Μάλλον δεν έχει μπροστά του δεκαετίες ελεύθερης ζωής ο Γιωτόπουλος· αυτά έχουν οι δολοφονίες, βέβαια.

Οσοι απορούν γιατί το κράτος εξαντλεί την αυστηρότητά του στον 82χρονο τρομοκράτη, θα ήταν ενδιαφέρον να απαντήσουν για ποιον λόγο εξαντλούν κι εκείνοι τη συμπόνοια τους σ’ αυτόν.

Απ’ όλους τους καταδικασμένους για μικρά ή μεγαλύτερα παραπτώματα, απ’ όλους τους αποσυνάγωγους της ζωής που βρέθηκαν στη φυλακή ακόμη και χωρίς να φταίνε, πώς γίνεται την ευαισθησία μερικών να ενεργοποιεί η περίπτωση του αμετανόητου ηθικού αυτουργού μιας σειράς μαφιόζικων δολοφονιών;

Η απάντηση είναι προφανής: δεν είναι η ανησυχία για το κράτος δικαίου αυτό που προκαλεί την ευαισθητοποίηση υπέρ του Γιωτόπουλου, αλλά, σε μεγάλο βαθμό, η συμπάθεια προς τον ίδιο ή προς όσα τάχα συμβολίζει.

Για πολλούς, ο Γιωτόπουλος δεν είναι δολοφόνος· δεν εντάσσεται καν στην ίδια κατηγορία με τους εκτελεστικούς βραχίονες της τρομοκρατικής του οργάνωσης. Αντιθέτως, είναι κατά κάποιον τρόπο ένας λόγιος – ιδεολόγος, μορφωμένος και με αξιοσημείωτη καλλιέργεια. Αν προσθέσει κανείς στα παραπάνω το γεγονός ότι ο ιδρυτής κι επικεφαλής της «17Ν» φρόντισε να διατηρήσει μυστηριώδες προφίλ χωρίς «ανοίγματα» στα Μέσα, καταλαβαίνει ότι ενσαρκώνει ένα πρότυπο αγωνιστικότητας που μέρος της ελληνικής κοινωνίας έχει την τάση να θαυμάζει.

Για άλλους, λιγότερο συγκινημένους με τη μυθολογία του «επαναστάτη», η υποστήριξη του δικαιώματος του τρομοκράτη να υπερβαίνει τον νόμο, αποτελεί ένα είδος επίδειξης αρετής (virtue signaling). Για να στηρίζουν κάποιον τόσο ακραίο, πρέπει να έχουν ασυναγώνιστο δημοκρατικό φρόνημα και ασύλληπτο ψυχικό απόθεμα· είναι άξιοι θαυμασμού, λοιπόν!

Η περίπτωση των μελών της «17Ν», ωστόσο, είναι ιδιάζουσα και ο οίκτος, που αφειδώς επιδεικνύουν πολλοί για τα ποινικά δεινά τους, δεν είναι καθόλου αθώος. Οποιος επιθυμεί να τοποθετείται μεγαθύμως για τη μοίρα των καταδικασμένων, οφείλει πριν από την τοποθέτησή του να λαμβάνει υπόψη τα ερείσματα που η οργάνωση διατηρεί στην κοινωνία· οφείλει να θυμηθεί τις –σχεδόν θρησκευτικής λατρείας– μαζικές πορείες διαμαρτυρίας υπέρ του Δημήτρη Κουφοντίνα, των οποίων γίναμε μάρτυρες μόλις λίγα χρόνια πριν.

Η τρομοκρατική οργάνωση μπορεί να θεωρείται επισήμως ξεδοντιασμένη, όμως οι οπαδοί της βρίσκονται εκεί έξω και δεν ντρέπονται να εκδηλώσουν τα αισθήματά τους (το πανό «Γεννήθηκα 17 Νοέμβρη» είναι ενδεικτικό).

Εκεί έξω βρίσκονται ενδεχομένως κι επίδοξοι συνεχιστές του έργου της. Δεν θέλει πολλή φαντασία να αναλογιστεί κάποιος πόσο καταστροφική μπορεί να αποβεί η συνάντηση των πωρωμένων τρομοκρατόφιλων με τα είδωλά τους, μόλις αυτά βρεθούν εκεί έξω.

Περνάει τώρα από το μυαλό των ανησυχούντων ότι …