"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΥΠΑΡΚΤΟΣ ΡΟΥΣΦΕΤΟ-ΚΟΜΜΑΤΟΣΚΥΛΑΡΟΠΛΗΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: Λούλης Κουκλεντές… ένας συνεπής και ιδεολόγος «νεοδημοκράτης»!

 

Του Strange Attractor

Ο Λούλης Κουκλεντές ήταν ανέκαθεν δεξιός. Έτσι έλεγε…

Και μάλιστα το δήλωνε παντού με στόμφο, και με τέτοια βεβαιότητα που θα νόμιζε κανείς ότι είχε γεννηθεί κρατώντας γαλάζια κομματική ταυτότητα αντί για ληξιαρχική πράξη γέννησης.

«Εγώ είμαι δεξιός αναμπάμ μπαμπαντάμ!» φώναζε καθημερινά στο καφενείο, χτυπώντας το τραπέζι τόσο δυνατά που αναπηδούσαν τα τάβλια.

Και όταν κάποιος τολμούσε να τον αμφισβητήσει, ο Λούλης επικαλούνταν πάντα το ίδιο ιστορικό επιχείρημα: «Ο παππούς μου εκτελέστηκε από αντάρτες του ΕΛΑΣ! Θα σέβεστε!».

Το γεγονός ότι ο παππούς είχε συνεργαστεί με τους Ναζί, και ήταν γνωστός στα περίχωρα της Δράμας ως ο «Λούλης ο κομμουνιστοφάγος», ήταν, κατά τον Λούλη, μια ασήμαντη λεπτομέρεια, που οι κακοπροαίρετοι φίλοι του στο καφενείο επέμεναν να του θυμίζουν.

Παρά τη βαθιά και αδιαπραγμάτευτη δεξιά του ταυτότητα όμως, ο Λούλης ψήφιζε επί χρόνια το ΠΑΣΟΚ του Σημίτη. Κρυφίως.

Όχι βέβαια από ιδεολογική συμφωνία. Κάθε άλλο…

«Εγώ δεξιός είμαι», εξηγούσε στη συμβία του, που ήταν η μόνη που ήξερε τι παίζει.

«Απλώς έχω κάτι μετοχούλες στις Αποθήκες Λαναρά, και θέλω να πάει καλά το χρηματιστήριο».

Το ότι ήταν διορισμένος στον ΟΤΕ από την εποχή του Ανδρέα Παπανδρέου, για τον οποίο κολλούσε αφίσες κρυφά τα βράδια, αποτελούσε απλά μια καθαρά επαγγελματική σχέση, χωρίς καμία πολιτική προέκταση.

Όπως άλλωστε έλεγε, «ο διορισμός δεν έχει χρώμα. Είναι επιβίωση, αλλά και οικογενειακή ανάγκη, ειδικά όταν πρέπει να ταΐσεις τα παιδιά σου».

Τα χρόνια πέρασαν, ο Λούλης βγήκε στη σύνταξη, πήρε και βαρβάτο εφ’ άπαξ, αγόρασε και Μερσεντές, και ήρθε ξανά στα πράγματα μια κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, με τον Σαμαρά στο τιμόνι.

 

Εκεί ο Λούλης έκανε μια στρατηγική αναπροσαρμογή.

Παρέμεινε φυσικά δεξιός, και νεοδημοκράτης παιδιόθεν, όπως έλεγε, αλλά ψήφισε τους… Ανεξάρτητους Έλληνες, που έχουν έναν «πατριώτη ηγέτη, που δεν σκύβει το κεφάλι στους τοκογλύφους, έναν από εμάς», όπως διατυμπάνιζε όπου βρίσκονταν.

«Μα γιατί;» τον ρωτούσαν στο καφενείο.

«Για να μη πληρώνω ΕΝΦΙΑ, και άλλα τέτοια κερατιάτικα», απαντούσε, «για να ζούμε ελεύθεροι», συμπλήρωνε…

«Μα δεν είσαι νεοδημοκράτης;»

«Βεβαίως και είμαι. Αλλά πρώτα είμαι ελεύθερος άνθρωπος, με κεφαλαίο το Ε και το Α. Ο Σαμαράς δεν είναι νεοδημοκράτης, που συγκυβερνάει με τους προδότες του Πασόκ».

Εκεί σταματούσε η συζήτηση, και ξεκινούσαν τα ζάρια και τα τσίπουρα, με τους συνδαιτυμόνες να κουνάνε απορημένοι το κεφάλι τους.

Η δε πολιτική επιστήμη ακόμα προσπαθεί να κατανοήσει αυτή τη σχολή σκέψης.

Λίγο αργότερα, ο Λούλης ανακάλυψε το… Ποτάμι.

Του άρεσε επειδή ήταν κάτι το καινούριο. Κάτι το «άφθαρτο», όπως έλεγε…

«Τι ακριβώς πρεσβεύει;» τον ρώτησε ένας φίλος.

«Δεν ξέρω», απάντησε ειλικρινά ο Λούλης. «Αλλά έχει ωραίο λογότυπο, και ωραίο κόσμο, όπως τους ποδηλάτες».

«Μα κόβει ψήφους από τη Νέα Δημοκρατία», του ανταπαντούσαν…

Εκεί ο Λούλης σιωπούσε.

Το 2015, μέσα στη γενική αναστάτωση, τότε που ήρθαν τα πάνω κάτω, ο Λούλης μεταμορφώθηκε σε αγανακτισμένο πολίτη.

Κατήγγειλε τα μνημόνια, τους δανειστές, τις αγορές, τις τράπεζες, τα χρηματιστήρια «που μας πατάνε σαν χταπόδια», τις Βρυξέλλες και, για ένα διάστημα, ακόμα και τον… ΠΑΟΚ».

Τόση ήταν η οργή του…

Έτσι ψήφισε ΣΥΡΙΖΑ, για την προκοπή του τόπου, όπως έλεγε στον εαυτό του.

«Εσύ δεν ήσουν δεξιός;» τον ρώτησαν ξανά στο καφενείο.

 

«Είμαι», απάντησε. «Αλλά πρέπει να γλιτώσουμε από τα μνημόνια».

«Και πώς συνδυάζονται αυτά; Πώς θα γλιτώσουμε από τα μνημόνια; Με χρεοκοπία; Με συσσίτια;»

«Δεν ξέρω, αλλά το φώναζαν πολλοί μαζί στην πλατεία, και μου φάνηκε λογικό».

«Μα αυτοί είναι κομμουνιστές, δεν είναι νοικοκύρηδες, όπως εσύ».

«Γιατί δηλαδή; Αυτοί δεν έχουν δίκιο; Δεν ξέρει ο Δρ Μπαρουφάκης, και ξέρετε εσείς; Δεν είναι νοικοκύρης ο Κατρούγκαλος;»

«Μα σκότωσαν τον παππού σου… σαν το σκυλί»…

«Περασμένα ξεχασμένα. Πρέπει να εξελισσόμαστε σε αυτή τη ζωή, αν θέλουμε να προκόψει ο τόπος»!

Με αυτά και με αυτά, οι μέρες, οι μήνες, και τα χρόνια περνούσαν, με τον Λούλη να δηλώνει πιστός στην επανάσταση του «γελαστού παιδιού», που κυβερνούσε τη χώρα με… αριστερό πρόσημο!

Όταν όμως αργότερα ήρθαν νέα μνημόνια, νέα διόδια, έκλεισαν οι τράπεζες, τσεκουρώθηκε η σύνταξή του, και η επανάσταση αργούσε, ο Λούλης αποφάσισε ότι τελικά είχε πέσει θύμα παραπληροφόρησης, ότι οι κομμουνιστές δεν αλλάζουν ποτέ, και έτσι επέστρεψε στη φυσική του κατάσταση… στις εργοστασιακές ρυθμίσεις.

Τα τελευταία επτά χρόνια δηλώνει και είναι φανατικός υποστηρικτής του Κυριάκου Μητσοτάκη, του «αρχιερέα της νοικοκυροσύνης», όπως τον αποκαλεί.

Και όχι απλώς υποστηρικτής, αλλά σχεδόν επίσημος αγιογράφος του!

Στο καφενείο μπορεί να μιλάει τρεις ώρες συνεχόμενα για τις αρετές της κυβέρνησης, και για τη σταθερότητα της χώρας,  χωρίς να πάρει ανάσα.

Και ξυπνάει μάλιστα από τα άγρια χαράματα για να παρακολουθεί το ίνδαλμά του, τον Πορτοσάλτε στον ΣΚΑΙ, «που τα λέει χύμα και τσουβαλάτα»!

«Με Κυριάκο στο πηδάλιο, θα δανείζουμε και τους Κινέζους», αρέσκεται να λέει πάνω στα τσίπουρα.

«Μια δυο θητείες ακόμη, και θα πάμε και στο φεγγάρι»… συμπληρώνει.

 

Στο μεταξύ, κατάφερε να βάλει και τα δύο παιδιά του μετακλητούς σε γραφεία υφυπουργών, τους οποίους έπεισε με ατράνταχτα επιχειρήματα πως είναι εγγεγραμμένος νεοδημοκράτης και μητσοτακικός… παιδιόθεν.

«Είμαστε ανέκαθεν Νέα Δημοκρατία, θα τους πείτε», έλεγε στα παιδιά του, πριν παρουσιαστούν για εργασία στα γραφεία των υφυπουργών.

«Μα μπαμπά, δεν ψηφίζαμε ΣΥΡΙΖΑ το 2015;»

«Αυτά είναι οικογενειακές λεπτομέρειες. Τσιμουδιά! Η ιστορία γράφεται από τους νικητές».

«Και το ΠΑΣΟΚ, που το ψήφιζες πριν;»

«Μην κολλάτε στις τεχνικές λεπτομέρειες… ξυπνάτε ζαγάρια».

Σήμερα ο Λούλης θεωρεί τον εαυτό του υπόδειγμα πολιτικής συνέπειας, και νεοδημοκρατικής αφοσίωσης.

Η διαδρομή του από το ΠΑΣΟΚ στους ΑΝΕΛ, από το Ποτάμι στον ΣΥΡΙΖΑ, και από εκεί στη Νέα Δημοκρατία του Κυριάκου, της οποίας συνεχίζει να δηλώνει οπαδός και ψηφοφόρος από τα παιδικά του χρόνια, κατά τη γνώμη του, αποδεικνύει ακριβώς αυτή τη συνέπεια.

Δεν είμαι τυχάρπαστος, ούτε επιτήδειος, λέει στον εαυτό του τα βράδια πριν κοιμηθεί, όταν τον επισκέπτονται οι Ερινύες….

«Πάντα τα ίδια πίστευα», επιμένει στις παρέες.

«Και ποια ακριβώς είναι αυτά;»

«Να είμαι με τη σωστή πλευρά της ιστορίας».

«Και ποια είναι αυτή;»

Ο Λούλης εδώ χαμογελά, και απαντάει με ύφος που προδίδει αμέτρητη πολιτική σοφία.

«Αυτή που βολεύει τον τόπο, αλλά και εμένα, περισσότερο εκείνη τη στιγμή».

Και τους κοιτάζει με ύφος διδάκτορα της Οικονομίας και των Πολιτικών Επιστημών ταυτόχρονα…

Για παν ενδεχόμενο, βέβαια, είναι εγγεγραμμένο μέλος, με πληρωμένη συνδρομή, και σε δύο ακόμη κόμματα, το ένα από αυτά ονόματι ΕΛΑΣ… με τον ίδιο να το διασκεδάζει. «Έγινα Ελασίτης κι εγώ», σκέφτεται, «σαν τα φίδια που σκότωσαν τον παππού μου»…

Δεν συμμετέχει όμως ενεργά, απλά πληρώνει κανονικά τις συνδρομές του.

 

«Μα γιατί βρε Λούλη;» τον ρωτάει η σύζυγος κάθε πρωί, την ώρα του Πορτοσάλτε..

Εκείνος σηκώνει το φλιτζάνι του καφέ, κοιτάζει συνωμοτικά γύρω του, και απαντά:

«Στην πολιτική Σούλα μου…

 

ΥΠΑΡΚΤΟΣ ΑΡΙΣΤΕΡΟΚΑΘΑΡΜΑΤΟΠΛΗΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: Οταν λέμε ισόβια…

 

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ 

Του ΤΑΚΗ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ 

Τους ακούς και σου ‘ρχεται να ρίξεις καμιά μολότοφ.

Ατιμη κοινωνία που υποχρεώνεις έναν γέροντα με διδακτορικό και κλονισμένη υγεία να υποφέρει μέσα σ’ ένα κελί, αντί να τον αφήσεις ελεύθερο να ζήσει, όσο του μένει να ζήσει, σπίτι του με τις αναμνήσεις του.

Ανάλγητη δημοκρατία που δεν κατάλαβες ακόμη ότι δεν τιμωρείς για να εκδικηθείς, αλλά για να σωφρονίσεις. Ακόμη κι αν ο τιμωρημένος δεν έχει δείξει συμπτώματα σωφρονισμού –όπως ενοχές, τύψεις, μετάνοια–, εσύ οφείλεις να τα παραδεχθείς και να μην τον αφήσεις ανυπεράσπιστο απέναντι στον εαυτό του. Διότι ο κ. Γιωτόπουλος, όχι μόνον δεν έχει μετανοήσει για τα εγκλήματά του, αλλά ακόμη και σήμερα δεν τα έχει παραδεχθεί. Κι ας τον έχει καταδικάσει το δικαστήριο ως ηθικό αυτουργό 17 δολοφονιών, κι ας τον έχουν αναγνωρίσει τα υπόλοιπα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης. Αυτό το παραγνωρίζουν όσοι υποστηρίζουν την αποφυλάκισή του.

Ευήθεια;

Οχι βέβαια. Εχουν επιχειρήματα. Επικαλούνται την «καλή» διαγωγή του και το διδακτορικό που πήρε όσο ήταν φυλακισμένος. Αυτό το τελευταίο είναι το πιο εντυπωσιακό. Δεν μπορεί να έχεις διδακτορικό και να είσαι ένοχος.

Οσο για την καλή διαγωγή του, ναι, οφείλουμε να την παραδεχθούμε. Τόσα χρόνια δεν έδωσε εντολή για καμιά τρομοκρατική ενέργεια.

Μα είναι θέμα νομικού πολιτισμού. Αυτόν που επικαλούνται όσοι υποστηρίζουν την αποφυλάκισή του. Ομως, δυστυχώς, δεν μπορούν να επικαλεσθούν για λογαριασμό τους τα θύματά του.

Το έχω ξαναγράψει και το επαναλαμβάνω. Ο κ. Γιωτόπουλος έχει την πραγματική ευθύνη για τη δολοφονική δράση της 17 Νοέμβρη. Μπορεί να μην είναι ψυχρός δολοφόνος όπως ο Κουφοντίνας, όμως είναι ο άνθρωπος που χρησιμοποίησε τη διανοητική του υπεροχή για να οδηγήσει στο έγκλημα διάφορους ανερμάτιστους λούμπεν, οι οποίοι πίστευαν ότι έτσι αποκτούν υπόσταση. Τους φούσκωνε τα μυαλά με τις επαναστατικές του παρλαπίπες.

Αν η μεταπολίτευση δεν υπήρξε αναίμακτη, αυτό δεν το οφείλουμε στους αμετανόητους χουντικούς, αλλά στους Γιωτόπουλους του κόσμου τούτου, οι οποίοι θεωρούσαν εαυτούς ιδιοκτήτες, όχι μόνον της αλήθειας, αλλά και της δικαιοσύνης. Εφάρμοζαν δε την ποινή του θανάτου, γνωρίζοντας ότι οι ίδιοι δεν κινδυνεύουν απ’ αυτήν.

Οι υπερασπιστές της αποφυλάκισής του φέρνουν στη σημερινή κοινωνία τον απόηχο της εποχής εκείνης, όταν η δημοσίευση των προκηρύξεων των οποίων ήταν ο συγγραφέας αντιμετωπιζόταν ως θέμα ελευθεροτυπίας.

Ας τον ακούσουμε τι έχει να μας πει. Μήπως όντως τα θύματά του ήσαν ένοχα για κάτι;

Αυτή ήταν η πιο χυδαία και η πιο ανήθικη πλευρά της δράσης της οργάνωσης του Γιωτόπουλου. Και η άρνησή του να παραδεχθεί την ηθική του αυτουργία και να δηλώσει μετάνοια, στην πραγματικότητα αυτό δηλώνει. Την πεποίθησή του ότι…

 

ΥΠΑΡΚΤΟΣ ΑΡΙΣΤΕΡΟΚΑΘΑΡΜΑΤΟΠΛΗΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: Αγάπησα έναν τρομοκράτη – O επικίνδυνος οίκτος ψυχοπονιάρηδων Αριστερών προς εθνικά καθάρματα

Image

 

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ 

Γράφει ο ΆρηςΑλεξανδρής

Να αποφυλακιστεί μια ώρα αρχύτερα ο Γιωτόπουλος, είναι ηλικιωμένος άνθρωπος. Τι 23, τι 25 χρόνια, στο κάτω κάτω. Ας μην είμαστε υπερβολικά αυστηροί μαζί του, δεν έχει νόημα πια. Σε τελική ανάλυση, η Δημοκρατία δεν εκδικείται· η Δικαιοσύνη είναι θεμελιωμένη στην αρχή της επιείκειας. Προς τι η εμμονή με τη διαιώνιση της τιμωρίας του ήδη τιμωρημένου;

Τα επιχειρήματα υπέρ του αρχηγού της 17 Νοέμβρη, με αφορμή την επιστροφή του στη φυλακή μετά την ανατροπή του προηγούμενου βουλεύματος αποφυλάκισης, είναι ως επί το πλείστον συναισθηματικά.

Το σκεπτικό της απόφασης του Αρείου Πάγου, που έκανε δεκτή την αίτηση αναίρεσης του αντεισαγγελέα, δεν αμφισβητήθηκε ιδιαίτερα ως προς τη νομιμότητά του.

Η έμφαση δόθηκε στην αναλγησία των Αρχών και στις συνέπειες του δικαστικού πήγαιν’-έλα στον ψυχισμό του καταδικασμένου τρομοκράτη.

Τα συναισθηματικά επιχειρήματα, όμως, εμπνέουν συναισθηματικά αντεπιχειρήματα. Ετσι, στον εύθραυστο ψυχισμό του Γιωτόπουλου μπορούμε να αντιτάξουμε τον ψυχισμό των συγγενών των θυμάτων του· στη λύπη του που το σύστημα τον ταλαιπωρεί, μπορούμε να αντιπαραθέσουμε την τύχη του που το ίδιο σύστημα του επιτρέπει να αποφυλακιστεί υπό όρους ύστερα από 25 χρόνια πραγματικής έκτισης ποινής, αντί να περάσει την υπόλοιπη ζωή του σε ένα κελί. Μάλλον δεν έχει μπροστά του δεκαετίες ελεύθερης ζωής ο Γιωτόπουλος· αυτά έχουν οι δολοφονίες, βέβαια.

Οσοι απορούν γιατί το κράτος εξαντλεί την αυστηρότητά του στον 82χρονο τρομοκράτη, θα ήταν ενδιαφέρον να απαντήσουν για ποιον λόγο εξαντλούν κι εκείνοι τη συμπόνοια τους σ’ αυτόν.

Απ’ όλους τους καταδικασμένους για μικρά ή μεγαλύτερα παραπτώματα, απ’ όλους τους αποσυνάγωγους της ζωής που βρέθηκαν στη φυλακή ακόμη και χωρίς να φταίνε, πώς γίνεται την ευαισθησία μερικών να ενεργοποιεί η περίπτωση του αμετανόητου ηθικού αυτουργού μιας σειράς μαφιόζικων δολοφονιών;

Η απάντηση είναι προφανής: δεν είναι η ανησυχία για το κράτος δικαίου αυτό που προκαλεί την ευαισθητοποίηση υπέρ του Γιωτόπουλου, αλλά, σε μεγάλο βαθμό, η συμπάθεια προς τον ίδιο ή προς όσα τάχα συμβολίζει.

Για πολλούς, ο Γιωτόπουλος δεν είναι δολοφόνος· δεν εντάσσεται καν στην ίδια κατηγορία με τους εκτελεστικούς βραχίονες της τρομοκρατικής του οργάνωσης. Αντιθέτως, είναι κατά κάποιον τρόπο ένας λόγιος – ιδεολόγος, μορφωμένος και με αξιοσημείωτη καλλιέργεια. Αν προσθέσει κανείς στα παραπάνω το γεγονός ότι ο ιδρυτής κι επικεφαλής της «17Ν» φρόντισε να διατηρήσει μυστηριώδες προφίλ χωρίς «ανοίγματα» στα Μέσα, καταλαβαίνει ότι ενσαρκώνει ένα πρότυπο αγωνιστικότητας που μέρος της ελληνικής κοινωνίας έχει την τάση να θαυμάζει.

Για άλλους, λιγότερο συγκινημένους με τη μυθολογία του «επαναστάτη», η υποστήριξη του δικαιώματος του τρομοκράτη να υπερβαίνει τον νόμο, αποτελεί ένα είδος επίδειξης αρετής (virtue signaling). Για να στηρίζουν κάποιον τόσο ακραίο, πρέπει να έχουν ασυναγώνιστο δημοκρατικό φρόνημα και ασύλληπτο ψυχικό απόθεμα· είναι άξιοι θαυμασμού, λοιπόν!

Η περίπτωση των μελών της «17Ν», ωστόσο, είναι ιδιάζουσα και ο οίκτος, που αφειδώς επιδεικνύουν πολλοί για τα ποινικά δεινά τους, δεν είναι καθόλου αθώος. Οποιος επιθυμεί να τοποθετείται μεγαθύμως για τη μοίρα των καταδικασμένων, οφείλει πριν από την τοποθέτησή του να λαμβάνει υπόψη τα ερείσματα που η οργάνωση διατηρεί στην κοινωνία· οφείλει να θυμηθεί τις –σχεδόν θρησκευτικής λατρείας– μαζικές πορείες διαμαρτυρίας υπέρ του Δημήτρη Κουφοντίνα, των οποίων γίναμε μάρτυρες μόλις λίγα χρόνια πριν.

Η τρομοκρατική οργάνωση μπορεί να θεωρείται επισήμως ξεδοντιασμένη, όμως οι οπαδοί της βρίσκονται εκεί έξω και δεν ντρέπονται να εκδηλώσουν τα αισθήματά τους (το πανό «Γεννήθηκα 17 Νοέμβρη» είναι ενδεικτικό).

Εκεί έξω βρίσκονται ενδεχομένως κι επίδοξοι συνεχιστές του έργου της. Δεν θέλει πολλή φαντασία να αναλογιστεί κάποιος πόσο καταστροφική μπορεί να αποβεί η συνάντηση των πωρωμένων τρομοκρατόφιλων με τα είδωλά τους, μόλις αυτά βρεθούν εκεί έξω.

Περνάει τώρα από το μυαλό των ανησυχούντων ότι …

ΚΚΕ-δο-ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΕΘΝΙΚΑ ΣΤΑΛΙΝΙΚΑ ΣΟΥΡΓΕΛΑ: Όσο προλαβαίνουν

 

Toυ ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΚΑΣΙΜΑΤΗ

Παρατηρώ τους αγώνες που δίνει σχεδόν κάθε εβδομάδα το λεγόμενο ιστορικό κόμμα της Αριστεράς για την υποστήριξη της Κούβας και ομολογώ ότι θαυμάζω αυτούς τους ανθρώπους.

Τους θαυμάζω για την τόσο απόλυτη πίστη τους, που δεν έχει πια ανάγκη την πραγματικότητα!

Τι να την κάνουν;

Δεν τους χρειάζεται, χτίζουν τη δική τους. Τους βλέπουμε, λ.χ., σαββατιάτικα, με ζέστη και άπνοια, να «αγωνίζονται», δηλαδή να κάνουν τη γυμναστική που τους κρατά σε επαναστατική φόρμα, σε κεντρικούς δρόμους και πλατείες, όταν όλοι οι άλλοι βρίσκουν την ευκαιρία για αναψυχή. Θα ξέρουν και αυτοί, υποθέτω, ότι οι διαμαρτυρίες τους εδώ στην Αθήνα δεν πρόκειται να ελαφρύνουν την ασφυκτική πίεση που ασκούν οι ΗΠΑ στο κομμουνιστικό καθεστώς. Δεν υπάρχει περίπτωση, ο Ρούμπιο να ψιθυρίσει στο αφτί του Τραμπ ότι «τετρακόσια άτομα στην Αθήνα διαφωνούν και φωνάζουν, μήπως πρέπει να κάνουμε πίσω;».

Επομένως, αυτό που οι ίδιοι θεωρούν ως αγώνα είναι το βήμα σημειωτόν. Δεν σε πάει πουθενά, στο ίδιο σημείο μένεις, νιώθεις όμως ότι βαδίζεις. Σίγουρα, επίσης, με το βήμα σημειωτόν πρέπει να καις κάποιες θερμίδες – όχι πολλές, οπωσδήποτε όμως περισσότερες από όσες καις με την απλή ορθοστασία. Η μόνη πρακτική χρησιμότητα που έχει το βήμα σημειωτόν, νομίζω, είναι στις παρελάσεις, για να μη χάνεται ο ρυθμός της κίνησης στις μανούβρες των σχηματισμών. Σε κάποιους όμως φαίνεται ότι αρέσει αυτό και το κάνουν όλοι μαζί σε δημόσιους χώρους. Αλλωστε, φλοτίλα, που είναι και της εποχής, δεν βγαίνει, γιατί η Κούβα πέφτει μακριά. Με γεια τους, με χαρά τους! Αλλά να προσέχουν τώρα με τις ζέστες, γιατί έρχονται και τα κυνικά καύματα του Ιουλίου.

Ομοίως αξιοθαύμαστο είναι πως υπερασπίζονται μια πραγματικότητα που υπάρχει μόνο μέσα στο κεφάλι τους (η σοσιαλιστική Κούβα) και η οποία συγκρούεται με την πραγματικότητα όπως τη βιώνουν οι κάτοικοι της Κούβας – τα πειραματόζωα της οικοδόμησης του σοσιαλισμού. Είναι επειδή, αντίθετα με τους υπόλοιπους, εκείνους δεν τους ενδιαφέρουν οι πραγματικοί άνθρωποι – οι οποίοι εξάλλου υπάρχουν εν αφθονία, διότι έκαναν κατάχρηση της εντολής που τους έδωσε ο Κύριος, με αποτέλεσμα να έχει πήξει ο πλανήτης από αυτό το πολύ συχνά αντιπαθέστατο είδος. Για εκείνους την προτεραιότητα στη σκέψη τους και τις αξίες τους έχει ο Ανθρωπος ως αφηρημένη έννοια.

Ομως τα πράγματα πάνε κατά διόλου για τη σοσιαλιστική Κούβα. Διαβάζω, συγκεκριμένα, ότι ο πρόεδρος Μιγκέλ Ντίας-Κανέλ, παρότι σκληροπυρηνικός μαρξιστής, ανήγγειλε τολμηρές μεταρρυθμίσεις στην οικονομία με τηλεοπτικό μήνυμά του, απευθυνόμενο πρωτίστως στους Κουβανούς της διασποράς, που ευημερούν στις ΗΠΑ. Τους υποσχέθηκε ένα πλαίσιο καθαρό και σαφές για να επενδύουν τα κεφάλαιά τους με πλήρη ασφάλεια.

Μόλις ετοιμαστούν τα σχετικά διατάγματα, η εικονική Βουλή της Κούβας θα εγκρίνει το νομοθετικό πλαίσιο, που θα επιτρέπει στα ιδιωτικά κεφάλαια να επενδύσουν στην αγορά ακινήτων, θα επιτρέπει τη λειτουργία ιδιωτικών τραπεζών και θα παρέχει δυνατότητα αγοράς μεριδίου σε κρατική επιχείρηση ακόμη και από ξένους. Οπως μάλιστα γράφουν οι «Financial Times» του Σαββατοκύριακου, ο πρόεδρος Ντίας-Κανέλ, σε πρόσφατη συνεδρίαση της ΚΕ του κόμματος, αναγνώρισε για πρώτη φορά ότι, στην οικονομία, «υπάρχουν εμπόδια που δεν έρχονται απέξω, ούτε οφείλονται στο εμπάργκο».

Καταλήγω λοιπόν με τη σκέψη μήπως οι σύντροφοι θα έπρεπε κάπως να εντείνουν τον αγώνα για τη σοσιαλιστική Κούβα;

Οσο προλαβαίνουν.

Σκέπτομαι όμως, εκ των υστέρων, ότι σε τελική ανάλυση δεν έχει και μεγάλη σημασία αν δεν προλάβουν να σώσουν την αξιοπρέπεια της φτώχειας από τα νύχια του καπιταλισμού. Ο λόγος είναι ότι, ακόμη και αν συμβεί το απευκταίο και πάψει να υπάρχει ο φάρος του σοσιαλισμού στην Καραϊβική, οι δικοί μας εδώ…

 

ΠΑΣΟΚ-ο-ΣΟΥΡΓΕΛΑΡΑΔΙΚΟ: Ξανά στο στόμα του απορροφητήρα

 Του ΜΙΧΑΛΗ ΤΣΙΝΤΣΙΝΗ

Εχει και δίκιο και άδικο η Αννα Διαμαντοπούλου.

Εχει δίκιο που στο αντιπολιτευτικό της μείγμα φροντίζει να αναγνωρίζει το αυτονόητοτη δημοσιονομική πρόοδο που έχει επιτευχθεί. Αντιστεκόμενη στον πειρασμό του μηδενισμού, χάνει μόνο σε ντεσιμπέλ, αλλά κερδίζει σε αντιπολιτευτικό κύρος. Αυτή η πιο ψαγμένη κριτική –που δεν φοβάται να πει ότι η χώρα δεν έχει μείνει στάσιμη τα τελευταία επτά χρόνια– θα μπορούσε να αποτελεί αποδοτικότερο εκλογικό συνάλλαγμα για το «κυβερνητικό» ΠΑΣΟΚ, από το ισοπεδωτικό «αποτύχατε, μαζέψτε τα και φύγετε».

Εχει άδικο όμως η πρώην υπουργός όταν διακηρύττει ότι το ΠΑΣΟΚ δεν χρειάζεται να περιγράψει από τώρα τι θα κάνει μετά τις εκλογές. Η χημεία της διακυβέρνησης που προτείνει κάθε κόμμα δεν είναι λεπτομέρεια. Είναι το κυρίαρχο ερώτημα της κάλπης – της κάθε κάλπης. Αποφεύγοντας να περιγράψει τις προθέσεις του για την επόμενη ημέρα, το ΠΑΣΟΚ καθιστά εαυτόν ευάλωτο στο δίλημμα περί «χάους». Αποσύρεται από τη διεκδίκηση της χρήσιμης ψήφου.

Μα, και τι να πει;

Να ακολουθήσει τον Δούκα, που χαράσσει γραμμή μετατροπής του κόμματος σε παρακολούθημα του Τσίπρα;

Αν θέλει κάποιος νεκρανάσταση κυβέρνησης Τσίπρα, γιατί να μην ψηφίσει απευθείας τον ίδιο και να το πάει μέσω πλατείας Κοτζιά;

Ταιριάζει άραγε σε ένα κόμμα, με την ιστορία του ΠΑΣΟΚ, να πλασάρεται στην εκλογική αγορά ως αντίβαρο σοβαρότητας στο αποτυχημένο λαϊκιστικό πείραμα της χρεοκοπίας;

Κι όμως. Το ΠΑΣΟΚ δεν χρειάζεται να πει με ποιον. Αρκεί να πει το πώς.

Ο Τσίπρας, στις συνθήκες της απλής αναλογικής που είχε δημιουργήσει για να εκμαιεύσει συνεργασίες, κατέγραψε ιστορικών διαστάσεων αποτυχία, επειδή επέμενε να υποδεικνύει δυνητικούς εταίρους που τον αποκήρυσσαν. Θα ήταν όντως αυτοκτονικό για το ΠΑΣΟΚ να διαπράξει το ίδιο λάθος. Θα όφειλε όμως να ορίσει το ίδιο τους όρους της δικής του πρότασης διακυβέρνησης – μια «χάρτα» που θα καλούνταν να προσυπογράψει είτε η Ν.Δ., είτε η ΕΛΑΣ, είτε όποιος ήθελε συμβάλει σε κυβερνητική διέξοδο μετά την κάλπη.

Δεν είναι και καμιά πολύ ευφάνταστη στρατηγική. Η διαβεβαίωση ότι το ΠΑΣΟΚ δεν θα αφήσει τη χώρα ακυβέρνητη, χαράσσοντας το ίδιο προεκλογικώς το πλαίσιο μιας πιθανής σύμπραξης, θα του επέτρεπε να αυξήσει την επιρροή του στους ψηφοφόρους εκείνους που ναι μεν έχουν απογοητευθεί από την κυβέρνηση, φοβούνται όμως περισσότερο τον κίνδυνο της ακυβερνησίας.

Προσπερνώντας ως άκαιρο και πονηρό το ερώτημα περί κυβερνητικής διεξόδου και αφήνοντας τάχα τους πολίτες να τη χαράξουν με την ψήφο τους, το ΠΑΣΟΚ κινδυνεύει να υποκύψει στο στρατήγημα του Τσίπρα. Ο πρώην πρωθυπουργός το διαλαλεί: Θέλει στην πρώτη κάλπη να προσπεράσει έστω και λίγο το ΠΑΣΟΚ, ώστε να μπορέσει στη δεύτερη κάλπη να απορροφήσει. Να γίνει εκείνος ο φορέας υποδοχής της αντικυβερνητικής δυσαρέσκειας.

Στο όνομα της «αυτονομίας» του, το ΠΑΣΟΚ αρνείται τη συζήτηση περί συνεργασιών.

Η «αυτονομία» όμως δεν είναι μια ηθική ποιότητα ανεξάρτητη της εκλογικής επίδοσης. Η «αυτονομία» κερδίζεται στην κάλπη – είναι συνάρτηση της πολιτικής ισχύος. Και αντιστρόφως: εξαρτημένη, «δορυφορική» δύναμη είναι εκείνη που αφήνεται να υποσκελιστεί, επειδή περιφρονεί δογματικά την αριθμητική της κυβερνησιμότητας.

Οι δημοσκοπήσεις προειδοποιούν το ΠΑΣΟΚ ότι διολισθαίνει προς τις συμπληγάδες ενός μικρού ψευτοδιπολισμού Ν.Δ. – Τσίπρα. Θα είναι η δεύτερη φορά μέσα σε δεκαπέντε χρόνια. Και όπως είχε πει …

 

ΠΑΣΟΚ-ο-ΣΥΡΙΖΑίικα ΕΘΝΙΚΑ ΣΟΥΡΓΕΛΑ: Μαϊμούδες

Image 

 

Γράφει ο Μιχάλης Τσιντσίνης

Δεν είναι εποχή που τη νοσταλγείς. Τώρα, που συμπληρώνονται πια τριάντα χρόνια από τον θάνατο του Ανδρέα Παπανδρέου, ποιος θέλει να θυμάται εκείνη την τελευταία περίοδο της ζωής του;

Ιδίως το διάστημα από τις 20 Νοεμβρίου 1995, που εισήχθη στο Ωνάσειο, μέχρι τις 15 Ιανουαρίου 1996, που υπέβαλε την παραίτησή του από την πρωθυπουργία, η χώρα είχε περιπέσει σε μια αλλόκοτη ακυβερνησία – με την κοινή γνώμη καρφωμένη στα ιατρικά ανακοινωθέντα και τους διαδρομιστές να την κατευθύνουν με παραπολιτικές ακριτομυθίες. Ηταν σαν να εκπνέει μια βασιλεία, με την αυλή σε παραζάλη γύρω από τον μονάρχη που ψυχομαχούσε.

Πολλοί έλεγαν εκείνες τις ημέρες ότι το ΠΑΣΟΚ θα διαλυόταν. Οταν θα εξέλειπε εκείνος, θα σκόρπιζε και το κόμμα, που είχε συγκροτηθεί προσωποπαγώς. Κι όμως, όπως έμελλε να δείξει η αλλαγή στην πρωθυπουργία και το συνέδριο του ΠΑΣΟΚ λίγες ημέρες μετά τον θάνατo του ιδρυτή του, ο Παπανδρέου είχε φτιάξει ένα κόμμα με ρίζες. Ενα κόμμα που όχι μόνο μπόρεσε να μείνει ενωμένο –παρά τις αντιφάσεις του–, αλλά και να μετασχηματιστεί σε κάτι άλλο απ’ αυτό που ήταν τη δεκαετία του ’80.

Ξεχνάμε ότι ο μετασχηματισμός είχε ξεκινήσει από τον ίδιο τον Ανδρέα, που άλλαξε προσανατολισμό μετά την επάνοδό του στην εξουσία το 1993.

Η συμφιλίωση με την Ευρώπη και την ελεύθερη αγορά (έστω κι αν οι ιδιωτικοποιήσεις βαπτίστηκαν πασοκιστί «μετοχοποιήσεις»), η αναγνώριση της ανάγκης περί «αφανισμού» του χρέους, ήταν παραδοχές του όψιμου Παπανδρέου. Με αυτόν τον τρόπο, ο Ανδρέας είχε ακουσίως ετοιμάσει το κόμμα για τον διάδοχό του. Η «ρήξη», που σηματοδοτούσε η εκλογή Σημίτη, ήταν σε μεγάλο βαθμό και συνέχεια.

Είναι άραγε εύκολο να μιμηθείς τον ιδρυτή του ΠΑΣΟΚ;

Οσοι προκαλούν σήμερα τη σύγκρισή τους μαζί του θα έπρεπε να αναλογιστούν ότι η διάλυση των δικών τους κομμάτων δεν είναι επίτευγμα, αλλά τεκμήριο της ρηχότητάς τους.

Οσοι λαμβάνουν τον Παπανδρέου ως υπόδειγμα προσπαθούν μάταια να τον μιμηθούν. Το δημαγωγικό του χάρισμα δεν αναπαράγεται. Οχι μόνο επειδή το ταλέντο δεν αντιγράφεται. Αλλά, κυρίως, επειδή η κοινωνία που κάποτε είχε ανάγκη να λατρεύει πατερούληδες έχει πια «αποφοιτήσει» από το μεταπολιτευτικό σανατόριο των ανεπεξέργαστων τραυμάτων, που την έκαναν να αναζητεί ασφάλεια στην πατριαρχική φτερούγα του «μεγάλου». Τέτοιες στρατεύσεις μπορεί να ευδοκιμούν σήμερα αλλού, αλλά εδώ μοιάζουν, ευτυχώς, ξεπερασμένες.

Ακόμη όμως κι αν έχει κανείς τη σαγήνη, δεν μπορεί να μιμηθεί τον Παπανδρέου.

Το πρότυπο δεν ήταν ιστορικά μοναδικό χάρη μόνο στις «ποιμαντορικές» του δεξιότητες. Ηταν επειδή …

 

ΣΥΡΙΖΑίου REBRAND-ΙΣΜΕΝΟΥ εθνικού σουργελοξεφτιλαρά κωμωδία

ΝουΔο-ΣΥΡΙΖΑίων εθνικών σουργελοξεφτιλαράδων κωμωδία (Με τη ματιά του Θοδωρή Δημητρίου)

Την διαδικτυακή γωνιά του Θοδωρή (ο οποίος δεν αφήνει κανένα Αριστερο-ΠΑΣΟΚ-ο-Δεξιό σούργελο σε χλωρό κλαρί ) θα την βρείτε ΕΔΩ  (https://x.com/Knight_lately)

ΠΑΣΟΚων εθνικών σουργελο-ξεφτιλαράδων κωμωδία

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Φιλοξενία παιδιών από τη Σερβία από την Ιερά Μητρόπολη Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος

 Uploaded Image

 Uploaded Image

Η Ιερά Μητρόπολη Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος, στο πλαίσιο της φιλανθρωπικής και κοινωνικής της διακονίας, φιλοξένησε από τις 15 έως τις 23 Ιουνίου  παιδιά από το Βελιγράδι της Σερβίας, τα οποία προέρχονται από άπορες οικογένειες που σιτίζονται καθημερινά στον Φιλανθρωπικό Οργανισμό του Πατριαρχείου Σερβίας. Τα παιδιά, συνοδευόμενα από γονείς διέμειναν στις εγκαταστάσεις του Εκκλησιαστικού Ξενώνα της Ιεράς Μητροπόλεως στον Σβορώνο Πιερίας.

Η φιλοξενία των παιδιών από τη Σερβία αποτέλεσε την πρώτη δράση του φετινού προγράμματος φιλοξενίας εμπερίστατων νέων και παιδιών από διάφορες ομόδοξες χώρες, το οποίο η Ιερά Μητρόπολη υλοποιεί κάθε χρόνο, προσφέροντας σε δεκάδες νέους τη δυνατότητα να απολαύσουν ημέρες ξεκούρασης, δημιουργικής απασχόλησης και ψυχικής ανάτασης.

Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους, τα παιδιά συμμετείχαν σε ποικίλες δραστηριότητες, εκδρομές και παιχνίδια, ενώ τους προσφέρθηκαν επιτραπέζια παιχνίδια και άλλα δώρα, τα οποία γέμισαν χαρά και ενθουσιασμό τους μικρούς φιλοξενούμενους.

Τον Εκκλησιαστικό Ξενώνα επισκέφθηκε τη Δευτέρα 22 Ιουνίου ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος κ. Γεώργιος, ο οποίος συναντήθηκε με τα παιδιά και τους συνοδούς τους, συνομίλησε μαζί τους και εξέφρασε την πατρική του αγάπη και μέριμνα. Ο Σεβασμιώτατος είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει στιγμές από τις δραστηριότητές τους και να τους ευχηθεί υγεία, πρόοδο και κάθε ευλογία στη ζωή τους.

 

Η Ιερά Μητρόπολη Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος συνεχίζει με συνέπεια το πολυσχιδές φιλανθρωπικό και κοινωνικό της έργο, καλλιεργώντας δεσμούς αγάπης και αλληλεγγύης με την αδελφή Εκκλησία της Σερβίας και προσφέροντας έμπρακτη στήριξη σε παιδιά και νέους που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερες κοινωνικές και οικονομικές δυσκολίες