"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΕΛΛΗΝΟΦΩΝΟ ΚΗΦΗΝΟΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟ ΚΩΛΟΧΑΝΕΙΟ: "Καλά κρασιά" Μάκη και λοιποί κηφηνοπροστάτες γαλαζαίοι...

 

Του Κώστα Στούπα

Με καθυστέρηση δεκαετιών
(από ιστορική σκοπιά ενδεχομένως και αιώνων) ήρθε η ώρα που μια ελληνική κυβέρνηση προτίθεται να εφαρμόσει στο Ελληνικό Δημόσιο κάποιο σύστημα αξιολόγησης.

Αν η μεταρρύθμιση αυτή, πετύχει μετά από μια δεκαετία θα μπορούσαμε να μιλάμε για άλλου επιπέδου Δημόσια Διοίκηση και καθώς το Δημόσιο είναι από τις μεγαλύτερες κακοδαιμονίες αυτής της χώρας, θα μπορούσαμε να μιλάμε και για άλλη χώρα...

Μην ενθουσιάζεστε, όμως, η Ελλάδα απέχει πολύ ακόμη από το να μετασχηματιστεί σε μια Ιρλανδία της Ανατολικής Μεσογείου ή έστω ένα Ισραήλ μεταξύ Ιονίου, Αιγαίου και Βαλκανίων.

Διαβάστε προσεκτικά την είδηση που δημοσιεύτηκε προ ημερών: "Αλλάζει πλήρως το σύστημα αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων από το 2022. ''Όχημα'' της αλλαγής θα είναι το νομοσχέδιο το οποίο θα παρουσιάσει στο αυριανό (αναφέρεται στην εβδομάδα που πέρασε) Υπουργικό Συμβούλιο, ο υπουργός Εσωτερικών, κος Μάκης Βορίδη.

Κύκλοι του ΥΠΕΣ ανέφεραν στο Capital.gr πως το βασικό στοιχείο το οποίο διαφοροποιεί το σχεδιαζόμενο σύστημα αξιολόγησης έναντι του υφιστάμενου (σ.σ. Ψηφίστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση) αλλά και όλων των προηγούμενων είναι πως ''ανεβάζει την αξιολόγηση σε επίπεδο προϊσταμένων και τη συνδέει με τη στοχοθεσία”.

Οι ίδιες πηγές επιβεβαιώνουν πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες η αξιολόγηση των προϊσταμένων θα καθορίζεται κατά το ήμισυ από την επίτευξη των στόχων βάσει κρίσης ιεραρχικού προϊσταμένου και κατά το ήμισυ από την αξιολόγηση των δεξιοτήτων τους η οποία θα πραγματοποιείται από τον ιεραρχικά ανώτερό τους.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, "οι δημόσιοι υπάλληλοι που αποτυγχάνουν να συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων, δεν θα τιμωρούνται, αλλά θα προωθούνται σε επιμορφωτικά προγράμματα του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης”…."


Τουτέστιν, οι ανεπαρκείς  ή τεμπέληδες που δεν έπιασαν τους στόχους αντί της "εξόδου" ή έστω μιας μείωσης μισθού, θα επιβραβεύονται με κάποια επιμορφωτικά σεμινάρια στα οποία είναι προφανές πως όλοι θα "αριστεύουν" όπως συνέβαινε και με τα μέχρι τώρα συστήματα αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης...

Καθώς όμως είναι προφανές πως αξιολόγηση χωρίς επιπτώσεις δεν παρέχει κανένα κίνητρο* για βελτίωση της αποδοτικότητας της Δημόσιας Διοίκησης το αποτέλεσμα θα είναι η επιδείνωση της ήδη άσχημης κατάστασης.

Τούτο θα συμβεί γιατί επί της ουσίας όταν επιβραβεύονται οι ανεπαρκείς και οι τεμπέληδες οι υπόλοιποι έχουν κίνητρο να τους μιμηθούν.

Επιπλέον, η "μεταρρύθμιση" του κ. Βορίδη υπό την καθοδήγηση του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης δεν θα αφορά το σύνολο των απασχολούμενων στο Δημόσιο αλλά κάποιες κατηγορίες.

Για την ακρίβεια, σύμφωνα με το ρεπορτάζ θα αφορά 220.000 δημοσίους υπαλλήλους και όχι τους εκπαιδευτικούς, τους γιατρούς και τους ένστολους.

Τουτέστιν, ώδινεν μυν και έτεκεν ψύλλον...

Είναι προφανές πως το πολιτικό προσωπικό της χώρας χωρίς καμιά διάκριση μεταξύ αριστεράς, δεξιάς ή κεντρώων αποχρώσεων δεν τολμά να "ακουμπήσει" το πελατειακό και κομματοκρατούμενο Δημόσιο.

Οι λόγοι που το κάνει είναι προφανείς. Όποιος έχει αγγίξει το Δημόσιο εδώ και πολλές δεκαετίες έχασε τη διακυβέρνηση πριν την ώρα του, όπως ο πατήρ Μητσοτάκης ή δεν βρήκε ούτε την ψήφο του στις εκλογές…

Μην θρηνείτε λοιπόν διότι...

 

 αυτό το "αμπέλι" αυτό το "κρασί" βγάζει.  

Όποιος επιθυμεί καλύτερες προοπτικές πρέπει να εγκαταλείψει τη χώρα όπως συμβαίνει αιώνες τώρα...

*Η συμπεριφοριστική   των κινήτρων…

Α) Η αρχή της αμοιβής. Σύμφωνα με αυτή την αρχή η αμοιβή, το ευχάριστο για τον οργανισμό αποτέλεσμα, τείνει να αυξάνει την πιθανότητα επανεμφάνισης της αντίδρασης. Ο Skinner  την ονομάζει θετική ενίσχυση.

Β) Η αρχή της τιμωρίας. Το δυσάρεστο για τον οργανισμό αποτέλεσμα, έχει την αντίθετη από την αμοιβή αντίδραση.

Γ) Η αρχή της απόδρασης. Αυτή περιγράφει την αντίδραση φυγής που εκδηλώνεται όταν εμφανίζεται κάποιος απωθητικός ερεθισμός. Ο Skinner την ονομάζει αρνητική ενίσχυση.

Δ) Η αρχή της παράλειψης (της κατακράτησης ή απόσυρσης) της αμοιβής. Σύμφωνα με την αρχή αυτή, η απόσυρση της αμοιβής τείνει να μειώνει την πιθανότητα επανεμφάνισης της αντίδρασης. Αυτός ο τύπος μάθησης ονομάζεται αρνητική τιμωρία. Ο Skinner την ονομάζει απόσβεση.

"Καλά κρασιά" Μάκη και λοιποί γαλαζαίοι...


Δεν υπάρχουν σχόλια: