"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΥΠΑΡΚΤΟΣ ΝΕΟΚΑΤΣΑΠΛΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: Ακρίβεια και καταναλωτική συνείδηση

  

Γράφει ο Μάνος Βουλαρίνος

ακρίβεια (η) 1. πρόβλημα που δεν λύνεται, «η χώρα μας έχει την ατυχία να περιστοιχίζεται από κακούς γείτονες κι αυτό είναι ακρίβεια», 2. πρόβλημα που σε μεγάλο βαθμό δημιουργούν αυτοί που το υφίστανται, «αν δεις τη συμπεριφορά της θα καταλάβεις ότι τα προβλήματα της ερωτικής ζωής της Μαρίας είναι ακρίβειες».

Κι όμως η άγνοια κοστίζει

Κάτι για το οποίο δεν θα ακούσετε ποτέ στα αρπακολλατζίδικα «ρεπορτάζ» για την ακρίβεια και τις διαφορές τιμών που εμφανίζονται σε κάποια προϊόντα ανάμεσα σε Ελλάδα και άλλες χώρες τις Ευρώπης είναι η ευθύνη των Ελλήνων καταναλωτών.

Για να καταλάβετε το μέγεθος της συγκεκριμένης ευθύνης αρκεί να σας πω το εξής: Οι εταιρείες, προκειμένου να αποφασίσουν το πώς θα τιμολογήσουν σε κάθε χώρα, μεταξύ άλλων, κάνουν και έρευνες αγοράς στις οποίες ρωτούν τους καταναλωτές των χωρών για τις τιμές διαφόρων προϊόντων. Οι απαντήσεις των Ελλήνων (του πιο έξυπνου, εργατικού και βασανισμένου λαού του κόσμου) διαχρονικά παρουσιάζουν τις μεγαλύτερες αποκλίσεις από τις πραγματικές τιμές, πράγμα που σημαίνει άγνοια η οποία με τη σειρά της σημαίνει αδιαφορία.

Με λίγα λόγια, οι εταιρείες πουλάνε πιο ακριβά στην Ελλάδα γιατί...

 

 τα προϊόντα τους αγοράζονται ακόμα και σε πιο ακριβές τιμές από ένα καταναλωτικό κοινό το οποίο δεν φαίνεται διατεθειμένο να αποκτήσει καταναλωτική συνείδηση και προτιμά να γκρινιάζει για τα ακριβά προϊόντα χωρίς όμως ποτέ να παύει να τα προτιμά.


Δεν υπάρχουν σχόλια: