"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΕΘΝΙΚΑ ΡΑΣΟΦΟΡΑ ΣΟΥΡΓΕΛΑ και ΥΠΑΡΚΤΟΣ ΑΡΙΣΤΕΡΟΣΟΥΡΓΕΛΑΡΟΠΛΗΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: Η καταδίκη μιας μπούρδας

Ενας μητροπολίτης, ο Δωδώνης Χρυσόστομος, λέει μια μεγαλοπρεπέστατη μπούρδα σε πρωινή εκπομπή του ΣΚΑΪ. Μία από αυτές που ακούς από δευτεροκλασάτους ή και πρωτοκλασάτους δικηγόρους όταν δεν έχουν άλλα στοιχεία για να υπερασπισθούν τον πελάτη τους. Δεν πρόκειται περί βιασμού, αφού το θύμα συναίνεσε. Τι γύρευε νύχτα στο δωμάτιο του υποτιθέμενου βιαστή της; Για να μη σας πω ότι προκάλεσε με την αμφίεσή της και τη συμπεριφορά της.  

Με μία διαφορά. Αυτό που στα δικαστήρια κρίνεται κατά περίπτωση, ο σεβασμιότατος το ανήγαγε σε ζήτημα αρχής.  

Δεν υπάρχει βιασμός χωρίς συναίνεση. Με άλλα λόγια, δεν υπάρχει βιασμός. Πάλι καλά που ο μητροπολίτης δεν πρόσθεσε πως οι ιμάμηδες έχουν δίκιο που ζητούν από τις γυναίκες να καλύπτουν τα μαλλιά τους με μαντίλες και να μην εκθέτουν τα άκρα τους σε κοινή θέα. Το είχε προβλέψει και ο Θεόδωρος Πάγκαλος, όχι ο σημερινός, ο παππούς του, όταν μετρούσε το μήκος της φούστας. 

Ο μητροπολίτης, όπως όλοι όσοι μεθούν από τους χυμούς της διανοίας τους, εξέθεσε το «πρώτο κινούν» της μπούρδας. Δεν μπορεί να υπάρξει σύλληψη χωρίς συναίνεση. Χωρίς ερωτική πράξη μπορεί να υπάρξει, όπως στην περίπτωση της αμώμου συλλήψεως της Παρθένου, αρκεί να υπάρχει συναίνεση και συγκατάθεση. Κανονικά, ο μητροπολίτης θα έπρεπε να ερωτηθεί αν θεωρεί ότι πρέπει να διαγραφεί από τον Ποινικό Κώδικα το αδίκημα του βιασμού. Και να μας πει αν διαχωρίζει από τη γενική θεωρία του βιασμού την ειδική περί ανηλίκων θυμάτων. 

Θα μου πείτε, υπάρχει και η Λολίτα του Ναμπόκοφ, όμως ας πούμε πως είναι η εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα.

Εκείνο που με εντυπωσίασε περισσότερο στην όλη αυτή υπόθεση είναι η ομοβροντία των συνταγματολόγων της προόδου κατά της μπούρδας. Δηλώσεις επί δηλώσεων, διαγωνισμός για την ποσότητα προόδου που φέρει ο καθένας τους και, εννοείται, το γνωστό τουρλουμπούκι όπου διαπλέκονται τα πάντα. Δίπλα στην μπούρδα προσκολλάται το ζήτημα των αμβλώσεων, έπεται δε η εν γένει συντηρητική και αντιδραστική στάση της Εκκλησίας. 

Ε, τι να κάνουμε, η Εκκλησία δεν είναι οργάνωση της φιλελεύθερης Αριστεράς και της προόδου, είναι εκ φύσεως συντηρητική και η αξία της έγκειται στον συντηρητισμό της. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι ταυτίζεται με τις μπούρδες που θα εκστομίσει ο οιοσδήποτε λειτουργός της. Δεν είδα να προβάλλεται η καταδίκη του μητροπολίτη από την Ιερά Σύνοδο με το ίδιο σθένος που προβλήθηκαν οι δηλώσεις των διαφόρων προοδευτικών. 

Είναι εύκολο να καταδικάζεις το προφανώς καταδικαστέο. Κανονικά, τη δήλωση του μητροπολίτη θα έπρεπε να την καλύψουν είτε τα χάχανα είτε η σιωπή της απαξίωσης. Ομως, έτσι...

 

 δεν θα δινόταν η ευκαιρία στους συνταγματολόγους της προόδου να μετρήσουν το βάρος της προοδευτικότητάς τους.



Δεν υπάρχουν σχόλια: