"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΕΛΛΗΝΕΣ ΗΡΩΕΣ και ΑΦΕΛΛΗΝΙΣΜΕΝΟ ΝΕΟΟΟΘΩΜΑΝΙΚΟ ΣΥΡΙΖΟΠΛΗΚΤΟ ΚΩΛΟΧΑΝΕΙΟ: O Παλληκαρίδης και τα πρότυπα...

 

Το βράδυ της 13ης Μαρτίου 1957, λίγο μετά τα μεσάνυχτα, οι Αγγλοι αποικιοκράτες απαγχόνισαν τον νεαρό μαθητή, ποιητή και αθλητή της Κύπρου Ευαγόρα Παλληκαρίδη. 


Ο δεκαοκτάχρονος έφηβος δεν είχε προλάβει να αποφοιτήσει από το Εξατάξιο Γυμνάσιο, διότι προτίμησε να ανέβει στο βουνό και να ενταχθεί στην Εθνική Οργάνωση Κυπρίων Αγωνιστών, τη θρυλική ΕΟΚΑ. Πόθος του, όπως και όλων σχεδόν των Ελλήνων Κυπρίων, ήταν η απαλλαγή από τη βρετανική κυριαρχία και η ένωση με τη μητέρα Ελλάδα. Η ελληνορθόδοξη παιδεία είχε διαπλάσει μία ηρωική γενιά.

 
Φεύγοντας από το σχολείο για να ενταχθεί στον αγώνα, ο Ευαγόρας άφησε στους δασκάλους και τους συμμαθητές του μία επιστολή με ένα εκτενές και λίαν συγκινητικό ποίημα. Τους εξηγούσε: «Θα πάρω μιαν ανηφοριά, θα πάρω μονοπάτια, να βρω τα σκαλοπάτια που παν στη λευτεριά»! 


Αραγε πόσοι σημερινοί μαθητές, πόσες μαθήτριες γνωρίζουν τα ποιήματα και το ηρωικό πνεύμα του συνομήλικού τους Ευαγόρα Παλληκαρίδη; 


Πόσα Ελληνόπουλα γνωρίζουν ότι τα παιδιά της δικής τους ηλικίας πρωταγωνίστησαν στον επικό αγώνα του 1955-1959; 


Πόσοι νέοι μας συνειδητοποιούν ότι η Κύπρος υπήρξε ανέκαθεν ελληνικός τόπος και οι κάτοικοί της ακολούθησαν με θυσίες αίματος την ιστορική πορεία του Ελληνισμού;

 
Δεν θέλω να αδικώ τους άξιους εκπαιδευτικούς μας ούτε να γενικεύω. Απλώς προβληματίζομαι για τα πρότυπα που απουσιάζουν από τους στόχους των σύγχρονων εκπαιδευτικών προγραμμάτων. 


Η παιδεία των Τριών Ιεραρχών και του Πατροκοσμά, η παιδεία που γέννησε Κολοκοτρώνηδες και Παλληκαρίδηδες σήμερα ξέφυγε από τον αρχικό στόχο της, τη δια-μόρφωση χαρακτήρων και τη διάπλαση ανθρώπων. Κινδυνεύει να καταντήσει μία απλή επαγγελματική κατάρτιση, χωρίς αξίες, χωρίς ιδανικά.

 
Αυτός ο λαός, ο αγέρωχος ο ελληνικός, μπορεί να ζήσει χωρίς δανεικά, αλλά δεν μπορεί να ζήσει χωρίς ιδανικά. Οσοι αρνούνται τη Γενοκτονία των Ποντίων και Μικρασιατών, όσοι αμφισβητούν τη διαχρονική ιστορική συνέχεια του Ελληνισμού, όσοι συρρικνώνουν τη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής, όσοι θέλουν να εκδιώξουν τα ορθόδοξα Θρησκευτικά από τα σχολεία μας, όλοι αυτοί έχουν μεγάλη ευθύνη για τα λανθασμένα μηνύματα που εκπέμπουν. Αφήνουν τους νέους μας χωρίς πρότυπα ηρώων και μαρτύρων, τους αποκόπτουν από τον Παλληκαρίδη και από τα άλλα παλικάρια του Ελληνισμού.

 
Σήμερα οι Τούρκοι αμφισβητούν ευθέως την κυριαρχία μας στη Θράκη και στα Δωδεκάνησα, ενώ επιχειρούν να ελέγξουν και την υπόλοιπη Κύπρο μέσω του νέου σχεδίου λύσης-διάλυσης, οι Αλβανοί διεκδικούν την επιστροφή των Τσάμηδων στη Θεσπρωτία και οι Σκοπιανοί εμμένουν στην κλοπή του ονόματος της Μακεδονίας.  


Είναι, λοιπόν, καιρός...
 να διδάξουμε στα παιδιά μας τους αγώνες του έθνους για την ελευθερία μακριά από συμπλέγματα ψευδοπροοδευτισμού.

ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ τον Παλληκαρίδη!

Δεν υπάρχουν σχόλια: