"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ: Τρία εκατομμύρια ισλαμομαχμουταριά περιμένουν στα τουρκικά παράλια για να περάσουν στο λαθρολάγνο ξέφραγο αμπέλι

Γράφει το LIBERAL.GR


Τις πενήντα χιλιάδες πλησιάζουν οι πρόσφυγες και οι μετανάστες που παραμένουν εγκλωβισμένοι στη χώρα μας, την ίδια στιγμή που στα τουρκικά παράλια συνωστίζονται τρία εκατομμύρια άτομα τα οποία περιμένουν το σήμα των διακινητών για να αποπλεύσουν με προορισμό την Ελλάδα, αρνούμενα να πιστέψουν ότι τα σύνορα είναι κλειστά και ότι η κατάσταση στην Ειδομένη είναι τραγική.


Δεκάδες χιλιάδες οι πρόσφυγες και μετανάστες που συνωστίζονται στη τουρκική χερσόνησο της Ερυθραίας, απέναντι από τη Χίο, ψάχνοντας τρόπο αγωνιωδώς να περάσουν στα ελληνικά νησιά. Επίσημα, γράφει η Χουριέτ, ο αριθμός των καταγεγραμμένων Σύρων σε όλη την Τουρκία ανέρχεται στα 2.587.000 και μαζί με τους Αφγανούς, Ιρακινούς και Πακιστανούς ο αριθμός αυτός φτάνει τα τρία εκατομμύρια.


Όλοι τους περιμένουν τη στιγμή που ο μεταφορέας θα τους ανάψει το πράσινο φως της μετακίνησής τους στα ελληνικά νησιά.


Ο μεταφορέας των προσφύγων, Τούρκος ή ομοεθνής τους που συνεργάζεται με τους αόρατους μεγαλοδουλεμπόρους, είναι κάτι ανάμεσα στον προ 30 ετών πλασιέ βιβλίων και το «βαποράκι» ναρκωτικών. Από σπίτι σε σπίτι, από μαγαζί σε μαγαζί, από πεζοδρόμιο σε πεζοδρόμιο κι από αλάνα σε αλάνα. Κάθε μέρα περνάν «πουλώντας» ταξίδια στη γη της επαγγελίας. Για πολλούς έχουν ανοίξει και καρτέλα. Πληρώνονται έναντι των ταξιδιών τους σε δόσεις. Πέντε-δέκα ευρώ την εβδομάδα μέχρι να συγκεντρωθεί το απαιτούμενο ποσό.


Εξαρτημένοι από τον μεταφορέα δεν μπορούν και δεν θέλουν να πιστέψουν ότι το όνειρο τους σταματά σε έναν λασπότοπο στην Ειδομένη, στα βόρεια σύνορα της Ελλάδας.


Στην κορυφή του κυκλώματος της διακίνησης ανθρώπων προς την Ελλάδα, σήμερα και μετά τις αλλαγές που επήλθαν στη διάρκεια των τελευταίων μηνών, αλλά και τα υπέρογκα κέρδη που κάποιοι εξασφάλισαν και που υπολογίζονται σε οκτώ δισεκατομμύρια ευρώ, είναι οι κορυφαίοι της τουρκικής μαφίας. «Αν η τουρκική κυβέρνηση δεν ήθελε να κάνουμε τη δουλειά που κάνουμε εμείς δεν θα μπορούσαμε να περάσουμε στην Ελλάδα ούτε μύγα», είχε πει ένας από αυτούς στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τον περασμένο Δεκέμβριο, σε ένα άλλο ταξίδι στην τουρκική μεγαλούπολη της Σμύρνης. Οι περισσότεροι από αυτούς τους επικεφαλής, κάνουν αυτή τη δουλειά πάνω από 20 χρόνια.


Στην άλλη άκρη του δικτύου είναι οι τοπικοί παράγοντες. Αυτοί που διαθέτουν χώρους- ασφαλή περάσματα απ’ όπου και ξεκινούν οι βάρκες. Είναι υπεύθυνοι να διατηρούν το πέρασμα καθαρό και ασφαλές και να εξασφαλίζουν είτε την εκπαίδευση κάποιου από τους μεταφερόμενους στον χειρισμό της βάρκας, είτε την εξασφάλιση κάποιου που έναντι καλού μεροκάματου θα μεταφέρει τη βάρκα στο νησί και θα επιστρέψει στη συνέχεια στη βάση.


Στο ενδιάμεσο των κορυφαίων και των τοπικών παραγόντων οι «ντίλερς» που μαζεύουν πελατεία και οι «μπάνκερς» οι οποίοι εισπράττουν τα κόμιστρα. Αυτοί και πληρώνουν όσους έχουν λαμβάνειν. Περίπου το 15-20% πληρώνεται σε όλους τους άλλους συμμετέχοντες στη μεταφορά, ενώ το υπόλοιπο ποσό το παραλαμβάνει ο κορυφαίος του κυκλώματος. Αυτός πληρώνει και τους «μπανκερς». Περίπου 10 με 30 ευρώ για κάθε είσπραξη.


Χαμηλές πλέον είναι οι τιμές για όσους περνάνε στα ελληνικά νησιά. Χαμηλές σε σχέση με αυτές που επικρατούσαν το καλοκαίρι και το φθινόπωρο του 2015. Το πέρασμα με πλαστική βάρκα κοστίζει 300 με 350 ευρώ ο ενήλικας και 150 με 200 ευρώ το παιδί.


Για τους ελάχιστους έχοντες βέβαια υπάρχουν και οι VIP μεταφορές. Μεταφορά από ξηράς με πλαστά έγραφα κοστίζει περί τα 1.800 ευρώ. Αντίστοιχη μεταφορά με αεροπλάνο φτάνει και τα 10.000 ευρώ. Στα μισά, 5.000 ευρώ πέφτει η τιμή για μεταφορά με εμπορικό πλοίο. Η ίδια τιμή ισχύει και για μεταφορά στα νησιά με ταχύπλοο ή ιστιοφόρο. Τέλος VIP μεταφορά με jet ski είναι στα 8.000 ευρώ με οδηγό και στα 15.000 ευρώ χωρίς οδηγό- μιας και στο jet ski θα κατασχεθεί.


Τα επίσημα ελληνικά στοιχεία
Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής, όπως προκύπτει από τη συνοπτική κατάσταση των προσφυγικών ροών, σήμερα 13 Μαρτίου, στην Ελλάδα βρίσκονται 44.035 πρόσφυγες.


Στην Αττική φιλοξενούνται 10.987 πρόσφυγες, εκ των οποίων 4.166 άνθρωποι βρίσκονται στις εγκαταστάσεις του Ελληνικού και 3.300 στο λιμάνι του Πειραιά.


Στην Κεντρική Ελλάδα διαμένουν 1.102 πρόσφυγες, ενώ ο μεγαλύτερος αριθμός προσφύγων έχει καταλύσει στη Βόρεια Ελλάδα (23.042), και ειδικότερα στον προσωρινό καταυλισμό της Ειδομένης, όπου μέχρι στιγμής βρίσκονται 12.000 άνθρωποι. Στο στρατόπεδο Μαζαράκη στο Χέρσο Κιλκίς μένουν 3.640 πρόσφυγες και στη Νέα Καρβάλη 3.370.


Στους 8.281 έφτασε ο αριθμός των εγκλωβισμένων μεταναστών και προσφύγων στα νησιά του βορείου Αιγαίου. Συνολικά, σήμερα στις 9.00 το πρωί, στη Λέσβο, στη Χίο και στη Σάμο βρισκόταν περίπου 1.000 περισσότεροι από χθες (7.212 ήταν χθες) πιστοποιημένοι και έτοιμοι να αναχωρήσουν για τον Πειραιά μετανάστες και πρόσφυγες. Ας σημειωθεί ότι το τελευταίο 24ωρό στα νησιά βγήκαν 2.632 άτομα, στη συντριπτική τους πλειονότητα στη Λέσβο.


Ο αριθμός των προσφύγων και μεταναστών που παραμένει εγκλωβισμένος στη Λέσβο, αν και έχει πιστοποιηθεί, σήμερα Κυριακή στις 9.00 το πρωί ήταν 5.310. Όλο το προηγούμενο 24ωρο και μέχρι σήμερα το πρωί ο αριθμός όσων πιστοποιήθηκαν στο hot spot της Μόριας έφτασε τους 1.370.


Στη Χίο χθες και μέχρι τις 9.00 σήμερα το πρωί πιστοποιήθηκαν 974 άτομα. Στο νησί έτοιμοι να αναχωρήσουν βρίσκονται αυτή τη στιγμή 2.561 άτομα.


Τέλος, στη Σάμο το τελευταίο 24ωρο πιστοποιήθηκαν 288 νεοεισερχόμενοι, ενώ στο νησί βρίσκονται 410 άτομα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: