"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΕΛΛΗΝΟΦΩΝΟ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΠΛΗΚΤΟ ΚΩΛΟΧΑΝΕΙΟ: «Βαψίματα, σοβατίσματα, τουαλέτες»


Toυ Πάσχου Μανδραβέλη

Εχουν και οι Αμερικανοί προβλήματα με τα σχολεία τους. Τις προάλλες (4.9.2024) ένας διαταραγμένος έφηβος, από αυτούς που οι γονείς ενθαρρύνουν να χρησιμοποιούν όπλα, μπήκε στο «Λύκειο Απαλάχι» (Apalachee High School) και σκότωσε δύο καθηγητές και δύο μαθητές. Παρακολουθήσαμε όλοι τις σχετικές εικόνες, αλλά είδαμε επίσης ένα καθαρό λύκειο με γήπεδα ποδοσφαίρου, μπάσκετ, μπέιζμπολ κ.λπ.

Το «Λύκειο Απαλάχι» είναι δημόσιο αλλά όχι κρατικό. Ανήκει στην Κομητεία Μπάροου· σε μέγεθος όσο ένας μεσαίος καποδιστριακός δήμος της Ελλάδας. Εχει 85.000 κατοίκους. Με δημοτικούς φόρους (αντίστοιχους του δικού μας ΕΝΦΙΑ) συντηρεί δέκα δημοτικά σχολεία, επτά γυμνάσια και τέσσερα λύκεια. Ολα έχουν απίστευτες υποδομές και δεν χρειάζονται τον κυβερνήτη της πολιτείας να εξαγγέλλει, όπως έκανε ο κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, «βαψίματα, σοβατίσματα, τουαλέτες, αθλητικές εγκαταστάσεις. Αναλογιστείτε σε πόσα σχολεία πηγαίνω στην περιφέρεια και βλέπω εγκαταλελειμμένα γήπεδα μπάσκετ ή ποδοσφαίρου, τα οποία με λίγα χρήματα μπορούν να φτιαχτούν» (8.9.2024).

Να σημειώσουμε κάποιες σημαντικές λεπτομέρειες για το «Λύκειο Απαλάχι».

Το 49% των μαθητών που φοιτά εκεί προέρχεται από οικογένειες που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες.

Το λύκειο αξιολογείται ως 233ο στην πολιτεία της Γεωργίας. Ολως παραδόξως (για τα ελληνικά πράγματα) γίνεται δημοσίως γνωστό πόσοι από τους αποφοίτους περνούν στα αμερικανικά πανεπιστήμια, τι σκορ πιάνουν οι μαθητές του σε διαγωνισμούς τύπου PISA, στα μαθηματικά, στην κατανόηση κειμένου, στις φυσικές επιστήμες. Για το συγκεκριμένο λύκειο και όχι γενικώς…

Αντιθέτως στην Ελλάδα έχουμε μαύρα μεσάνυχτα για τα σχολεία μας. Οταν ο κ. Στέφανος Μάνος ζήτησε να μάθει «τον μέσο όρο των αποτελεσμάτων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις κάθε λυκείου της χώρας ως ένα απλό και αδιάβλητο τρόπο συγκριτικής αξιολόγησης των λυκείων» («Καθημερινή», 26.10.2021), η κυβέρνηση απάντησε όπως είχε απαντήσει για την ΕΥΠ: «Αυτά είναι απόρρητα πράματα».

Η αναλογία καθηγητών-μαθητών στο «Λύκειο Απαλάχι» είναι ένας καθηγητής ανά δεκαπέντε μαθητές.

Η Ελλάδα, πάλι, «είναι στις πέντε καλύτερες χώρες στην Ευρώπη. Οχτώ μαθητές προς έναν καθηγητή» (Παύλος Μαρινάκης 11.9.2024).

Επομένως, αν χρειάζεται κοτζάμ πρωθυπουργός

1) να δει τις χαλασμένες μπασκέτες στο Πουρνάρι Βοιωτίας,

2) να εξαγγείλει το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» για «βαψίματα, σοβατίσματα, τουαλέτες»,

3) αυτό να ψηφιστεί,

4) να περάσει όλα τα κύματα της γραφειοκρατίας,

5) να κατανεμηθούν τα κονδύλια «σωστά» (τρέχα γύρευε δηλαδή) κ.λπ.,  τότε…

 

ας μη ρωτάμε από τι πάσχει η παιδεία μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: