"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΠΑΙΔΕΙΑ: "Aσφαιρο" το μάθημα της "Ερευνητικής Εργασίας" -- Εχει μετατραπεί σε απλό..."γκουγκλάρισμα"!

Με ένα απλό «γκουγκλάρισμα» (κατά την προσφιλή νεανική έκφραση για την αναζήτηση στο Internet μέσω της μηχανής Google) προχωρεί στις σχολικές τάξεις τους πρώτους μήνες του εφετινού διδακτικού έτους το περίφημο μάθημα της ερευνητικής εργασίας (πρότζεκτ) που έχει στόχο να εξοικειωθούν οι µαθητές µε τη µεθοδολογία της έρευνας αλλά και με τη διαθεµατικότητα.

Οπως λένε εκπαιδευτικοί , το μάθημα αυτό, το οποίο εισήχθη εφέτος στα υποχρεωτικά μαθήματα της Α’ Λυκείου με τα νέα αναλυτικά προγράμματα του «Νέου Λυκείου», το παίρνουν κυρίως εκπαιδευτικοί δευτερευόντων μαθημάτων που θέλουν να συμπληρώσουν το ωράριό τους, πολλοί από τους οποίους δεν έχουν καν επιμορφωθεί σχετικά με τη διδασκαλία του.

Ετσι, από εκεί που είχε σκοπό να ανοίξει στους μαθητές τον δρόμο για την έρευνα σε βιβλιοθήκες ή άλλες πηγές και να τους μάθει αναζήτηση και σύνθεση της πληροφορίας για τη σύνταξη μιας εργασίας, οι πιο πολλοί φαίνεται ότι κάνουν μια γρήγορη αναζήτηση στο Internet και... ξεμπερδεύουν. 

«Η αλήθεια είναι ότι όλοι “γκουγκλάρουν”» λέει  καθηγητής Λυκείου της Νέας Σμύρνης που έχει αναλάβει εφέτος τη διδασκαλία του μαθήματος. «Εγώ δεν έχω επιμορφωθεί σχετικά και πολλοί συνάδελφοί μου το ίδιο, οπότε πρακτικά αυτοσχεδιάζουμε. Δεν έχουμε καταλάβει ακόμη πώς έχουν τα πράγματα. Πιστεύω ότι του χρόνου θα είναι καλύτερα, όμως εφέτος τα πράγματα είναι μπερδεμένα».

Με τον νέο θεσμό πάντως η έρευνα αποκτά κοµβικό ρόλο στην αξιολόγηση του µαθητή, καθώς θα βαθµολογείται ισότιµα µε τα υπόλοιπα µαθήµατα. Θα είναι υποχρεωτική και στις τρεις τάξεις του Λυκείου, θα γίνεται ανά τετράµηνο και οι εργασίες, ορισµένες από τις οποίες θα µπορούν να γράφονται στα αγγλικά, θα αναρτώνται στο Διαδίκτυο ώστε να αποφεύγονται αντιγραφές.

«Πρέπει με το μάθημα αυτό να δοθεί μια κατεύθυνση με στόχο να αναδειχθεί η επιστημονική έρευνα» λέει σχετικά ο κ. Ν. Ιωαννίδης, διευθυντής στο 4ο Λύκειο Βόλου. «Πρέπει να αποσαφηνιστούν από το υπουργείο Παιδείας οι κατευθύνσεις που θα έχει το μάθημα το επόμενο διάστημα. Πολλά μεταφέρονται θεσμικά από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες στην Ελλάδα, αλλά εδώ έχουμε διαφορετικές παραμέτρους. Και ας μην ξεχνάμε ότι στο εξωτερικό αντίστοιχοι θεσμοί εφαρμόζονται επί μία δεκαετία τουλάχιστον» συνεχίζει. 

ΒΗΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: