"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΥΠΑΡΚΤΟΣ ΑΡΙΣΤΕΡΟΚΗΦΗΝΑΡΟΠΛΗΚΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: Τα «καταραμένα» μονοπώλια

Toυ ΑΝΔΡΕΑ ΔΡΥΜΙΩΤΗ

 Σήμερα θα μιλήσουμε για τα «καταραμένα» μονοπώλια, τα οποία μονίμως κατηγορούν οι αριστεροί και οι κομμουνιστές. 

Για εισαγωγή στα μονοπώλια, σας παραθέτω ένα μικρό απόσπασμα από τα Απαντα του Λένιν (τ. 27, σελ. 392). «[…] Γι’ αυτό τα μεγάλα κεφάλαια νικούν τα μικρά». […] Με τη νίκη, λοιπόν, των μεγάλων κεφαλαίων που γίνονται ολοένα και μεγαλύτερα πάνω στα μικρά, ο συναγωνισμός μετατρέπεται σε μονοπώλιο […]».

Φαντάζομαι ότι πήρατε μια γεύση από την Κομμουνιστική μανία εναντίον των «καταραμένων μονοπωλίων». Δύσκολο να καταλάβει κανείς την Κομμουνιστική σκέψη, γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο απέτυχε παντού και μόνο στην Ελλάδα διαθέτουμε τρία κομμουνιστικά κόμματα στη Βουλή και μερικές δεκάδες εκτός Βουλής!

Είμαι βέβαιος ότι θα απορείτε με το σημερινό κείμενο. Την αφορμή μου την έδωσε ένα παλαιότερο δημοσίευμα στην «Καθημερινή», με τίτλο «Σκληρή κόντρα Μασκ – Μπέζος για κατάκτηση του Διαστήματος». Το άρθρο αναφέρεται στο αποκλειστικό συμβόλαιο 2,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων που εξασφάλισε ο Μασκ με την εταιρεία του SpaceX, από τη NASA για την αποστολή ανθρώπων στη Σελήνη στο πλαίσιο του προγράμματος «Artemis». Η στιγμή έφτασε. Η πρώτη αποστολή στη Σελήνη του «Artemis 1» έχει προγραμματιστεί για τις 26 Ιουλίου 2022.

Αντιγράφω από το site της NASA τον σκοπό του προγράμματος «Artemis»: «Κατά τη διάρκεια του προγράμματος Artemis, η NASA θα στείλει την πρώτη γυναίκα και το πρώτο έγχρωμο άτομο “first person of color” (σημ. κορεκτίλα στο τετράγωνο, όλοι εμείς είμαστε “άχρωμοι”) στη Σελήνη, χρησιμοποιώντας καινοτόμες τεχνολογίες για να εξερευνήσει διεξοδικότερα τη σεληνιακή επιφάνεια από ποτέ. Θα συνεργαστούμε με τους εμπορικούς και διεθνείς συνεργάτες μας και θα δημιουργήσουμε βιώσιμη εξερεύνηση για πρώτη φορά. Στη συνέχεια, θα χρησιμοποιήσουμε ό,τι μαθαίνουμε μέσα και γύρω από τη Σελήνη για να κάνουμε το επόμενο τεράστιο άλμα – στέλνοντας αστροναύτες στον Αρη».

Επίσης, ο διαχειριστής του Προγράµµατος (NASA Administrator), Jim Bridenstine, αναφέρει στην εισαγωγή του: «[…] Σήμερα, η NASA κάνει περισσότερες αποστολές, περισσότερη επιστήμη και περισσότερη καινοτομία σε καλύτερη αξία για τον Αμερικανό φορολογούμενο από ό,τι σε οποιοδήποτε σημείο της ιστορίας του οργανισμού και με τη μισή αγοραστική δύναμη από το 1964, όταν η ανάπτυξη του Apollo ήταν στο αποκορύφωμά της. Ευχαριστούμε τον Πρόεδρο, το Κογκρέσο, τους Αμερικανούς φορολογούμενους και την αναδυόμενη διαστημική βιομηχανία για τις συνδυασμένες προσπάθειες ενίσχυσης του διαστημικού προγράμματος του έθνους μας […]».

Η φράση-κλειδί είναι «η αναδυόμενη διαστημική βιομηχανία». 

Αξίζει την προσοχή σας η σημαντική επισήμανση ότι σήμερα η NASA κάνει πολύ περισσότερα με τα μισά χρήματα που ξόδευε το 1964! 

Πού οφείλεται αυτό;  

Στην ανάπτυξη της διαστημικής βιομηχανίας και στον ανταγωνισμό των εταιρειών να κερδίσουν μερίδιο από τον πακτωλό αυτό. Η NASA σχεδιάζει και συντονίζει, αλλά όλες οι δραστηριότητες γίνονται outsource σε ιδιωτικές εταιρείες ώστε να αναπτύσσεται ένας υγιής ανταγωνισμός προς όφελος του φορολογουμένου. 

Μπορείτε να φανταστείτε κάτι παρόμοιο να συμβαίνει στην Ελλάδα; Δηλαδή, μια τόσο κρίσιμη δραστηριότητα, όπως η εξερεύνηση του Διαστήματος, να γίνεται outsource σε ιδιωτικές εταιρείες;  

Φαντάζομαι τους πηχυαίους τίτλους: «Οι ζωές των αστροναυτών μας στα χέρια του Ελον Μασκ» και υπότιτλο: «Το κέρδος πάνω από την ασφάλεια».  

Μην έχετε την παραμικρή αμφιβολία. Στην Ελλάδα που εξακολουθεί να αποπνέει κρατισμό, δεν μπορούμε να καταλάβουμε ότι για να αναπτυχθούμε θέλουμε λιγότερο κράτος και περισσότερη ιδιωτική πρωτοβουλία, που δημιουργεί πλούτο, αντί να καταναλώνει φόρους. Θυμηθείτε την κρατική ΕΑΒ και τους συνδικαλιστές της.

Είναι πράγματι εντυπωσιακή η εμμονή των κομμουνιστών με τα «μονοπώλια». Στον Δυτικό κόσμο, αλλά και σχεδόν σε όλο τον κόσμο ο ανταγωνισμός είναι ελεύθερος και φυσικά ο πλέον καινοτόμος κερδίζει. Ειδικά στην Ευρωπαϊκή Ενωση ο ανταγωνισμός επιχειρήσεων και κρατών είναι πρωταρχικός στόχος. Αντίθετα, στη νεκρή πλέον Σοβιετία, όχι μόνο δεν υπήρχε κανένας ανταγωνισμός, αλλά είχαμε και το πλέον μονολιθικό μονοπώλιο: Το κράτος.

Πράγματι, έχουμε αλλοτριωθεί τόσο πολύ που δεν συνειδητοποιούμε ότι το μεγαλύτερο και χειρότερο μονοπώλιο είναι το Κράτος. Οποια υπηρεσία παρέχει το κράτος, πρέπει να την «αγοράζουμε» από το κράτος ανεξάρτητα από το αν είναι καλή ή κακή. Φανταστείτε το κράτος σαν ένα μονοπωλιακό κρεοπωλείο, το οποίο πουλάει πανάκριβα κακής ποιότητας κρέας, αλλά αν θέλεις κρέας δεν μπορείς να το βρεις αλλού.

Το χειρότερο και πλέον καταστροφικό μονοπώλιο αφορά την ανώτατη παιδεία μας. Μόνο κρατικά ΑΕΙ, απαγορεύονται τα ιδιωτικά. Φροντίσαμε μάλιστα να το κατοχυρώσουμε συνταγματικά ώστε να είναι εξαιρετικά δύσκολη η κατάργησή του.  

Δηλαδή, τι πάθαμε που οι πρώτες βαθμίδες της εκπαίδευσης είναι ανοικτές στον ανταγωνισμό; Ολοι αυτοί που είναι εναντίον των μονοπωλίων θα έπρεπε να διαδηλώνουν για την κατάργηση και αυτού του μονοπωλίου.

Ελάτε να δούµε ένα άλλο παράδειγμα όπου αποδεχόμαστε το απαράδεκτο κρατικό μονοπώλιο. Αφορά την πιστοποίηση για την ικανότητα οδήγησης.  

Διερωτήθηκε κανείς, γιατί η εξέταση των υποψηφίων οδηγών πρέπει να γίνεται από δημοσίους υπαλλήλους; Την εκπαίδευση των οδηγών την έχουμε αφήσει να γίνεται από ιδιώτες. Γιατί να μην εμπιστευθούμε και την εξέταση των οδηγών σε ιδιώτες; Οσο και αν ακούγεται εικονοκλαστική η πρόταση αυτή, αν έχετε την υπομονή να φθάσετε μέχρι το τέλος θα δείτε ότι έχει πολλά πλεονεκτήματα.

Ας ξεκινήσουμε από την ουσία.  

Εφ’ όσον γνωρίζουμε ότι για να περάσει κάποιος τις εξετάσεις πρέπει να δώσει το φακελάκι του, ποιος μας εγγυάται ότι όλοι αυτοί που παίρνουν με αυτό τον τρόπο το δίπλωμα, δεν αποτελούν «εν δυνάμει» δολοφόνους με φονικό όπλο το αυτοκίνητό τους;  

Ουσιαστικά δεν υπάρχει καμία διάκριση ανάμεσα στον ικανό οδηγό ο οποίος πήρε το δίπλωμα με την αξία του και τον ανίκανο ο οποίος πλήρωσε το κύκλωμα. Αν όμως οι εξετάσεις γίνονταν από διαφορετικές εταιρείες, θα υπήρχε σαφής διάκριση ανάμεσα στις καλές και τις κακές εταιρείες. Ετσι, ένα δίπλωμα από μια «κακή» εταιρεία θα είχε σαν συνέπεια τα αυξημένα ασφάλιστρα ή ακόμα την άρνηση παροχής ασφαλιστικής κάλυψης, ενώ ένα δίπλωμα από μια σοβαρή και αυστηρή εταιρεία θα είχε μειωμένα ασφάλιστρα. Δηλαδή, ύστερα από ένα μικρό χρονικό διάστημα θα υπήρχε σαφής διαχωρισμός στην ασφαλιστική αγορά ανάμεσα στις εταιρείες που κάνουν τις εξετάσεις για την ικανότητα οδήγησης. Ο στατιστικός συσχετισμός ανάμεσα στα ατυχήματα και στην εταιρεία που έκανε τις εξετάσεις θα ήταν ο «μπούσουλας» για τον καθορισμό των ασφαλίστρων. Σήμερα δεν έχουμε αυτή την εξαιρετικά χρήσιμη πληροφορία. Το δίπλωμα οδήγησης δεν μας λέει απολύτως τίποτα σχετικά με την αυστηρότητα ή όχι των εξεταστών.  

Είναι ευνόητο ότι επιπλέον θα είχαμε γλιτώσει και από μία εστία διαφθοράς στο Δημόσιο. Η εκτύπωση του διπλώματος θα εξακολουθήσει να γίνεται από το Δημόσιο, για να υπάρχει η απαιτούμενη ασφάλεια και ομοιομορφία, αλλά θα περιλαμβάνει και την εταιρεία που πιστοποίησε την ικανότητα του οδηγού, ώστε να διαμορφώνεται η διάκριση μεταξύ των εταιρειών.

Οι εταιρείες που δίνουν τις διάφορες ISO πιστοποιήσεις (International Standards Organization) είναι ιδιωτικές και όχι κρατικές. Ετσι αναπτύσσεται ο ανταγωνισμός προς όφελος της κοινωνίας. Ισως το πλέον χαρακτηριστικά παράδειγμα στη χώρα μας αφορά τα ΚΤΕΟ. Τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ βγάζουν χρήματα και εξυπηρετούν καλύτερα τους οδηγούς, ενώ τα περισσότερα κρατικά ΚΤΕΟ είναι ζημιογόνα. Πηγή: «Καθημερινή» 24/11/2019 «Η “μαύρη τρύπα” των δημοσίων ΚΤΕΟ».

Αλήθεια...

 

 ποιος προστατεύει τα μονοπώλια; Η ελεύθερη οικονομία ή η κατευθυνόμενη οικονομία, που επιδιώκουν κομμουνιστές και αριστεροί;  

Εμείς οι παλαιοί θυμόμαστε τις τράπουλες και τα σπίρτα του κρατικού μονοπωλίου που ήταν άχρηστα. Με τα σπίρτα κινδύνευες να καείς και η τράπουλα ήταν μιας χρήσεως! Μετά ήταν για πέταμα. Αυτά έχουν τα κρατικά μονοπώλια.

ΥΓ. Η ιστορία με το «πρώτο έγχρωμο άτομο» (“first person of color”) που αποπνέει την υπερβολική κορεκτίλα (ουδέτερο γένος) και αναφέρεται στο πρόγραμμα «Artemis» μου θύμισε ένα ανέκδοτο που θέλω να το μοιραστώ μαζί σας. Πάνε δύο Εβραίοι στον Ραβίνο τους για να τους λύσει μια διαφορά που έχουν. Λέει ο πρώτος στον Ραβίνο: «Σοφέ δάσκαλε, το μαύρο είναι χρώμα;», «Βεβαίως», του απαντά ο Ραβίνος. Ξαναρωτά ο πρώτος τον δάσκαλο: «Το άσπρο είναι χρώμα;» «Βεβαίως» απαντά και πάλι ο Ραβίνος. Τότε γυρίζει ο πρώτος και λέει στον άλλο. «Είδες, συμφωνεί και ο σοφός Ραβίνος. Η τηλεόραση που σου πούλησα είναι έγχρωμη!».



Δεν υπάρχουν σχόλια: