Όταν πας στο μετρό και βλέπεις επόμενο δρομολόγιο σε 20 λεπτά pic.twitter.com/csPFXjqrA3
— Ζλάταν των φτωχών (@geofvs) August 11, 2019
Του Κώστα Στούπα
Το Μετρό των Αθηνών αναμφίβολα είναι ένα από τα "στολίδια" της πρωτεύουσας και της χώρας. Τουλάχιστον ήταν στα πρώτα χρόνια της λειτουργίας του, γιατί η δημοσιοϋπαλληλική κακοδιοίκηση και η απουσία παντελούς εκσυγχρονισμού φαίνεται πως σταδιακά το απαξιώνουν.
Αν συνδυάσει κάποιος όλα αυτά με τη σταδιακή μετάσταση της δημοσιοϋπαλληλικής νοοτροπίας, είναι θέμα χρόνου να καταντήσει σαν τα υπόλοιπα παραδοσιακά Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Για παράδειγμα, αν χρειαστεί κάποιος να βρει έναν υπάλληλο το απόγευμα, πέραν του δημοσιοϋπαλληλικού ωραρίου σε κάποιον κομβικό σταθμό όπως της Δουκίσσης Πλακεντίας, δεν θα βρει.
Αυτό με πληροφόρησε μια αναγνώστρια της στήλης, εργαζόμενη φοιτήτρια, η οποία πήγε απόγευμα για να ανανεώσει τη μηνιαία κάρτα διαδρομών της.
Επειδή τα αυτόματα μηχανήματα δεν προβλέπουν την έκδοση μειωμένων καρτών για φοιτητές, απευθύνθηκε στα γκισέ όπου της είπαν πως δεν υπάρχει το απόγευμα κάποιος γι’ αυτή τη δουλειά και την παρέπεμψαν στο σταθμάρχη. Ο σταθμάρχης της είπε και σωστά πως δεν μπορεί να κάνει κάτι γιατί έπρεπε να ασχοληθεί με σοβαρότερα πράγματα.
Όποιος λοιπόν δεν μπορεί να επισκεφθεί το Μετρό σε ώρες εργασίας επειδή εργάζεται δεν μπορεί να το χρησιμοποιεί. Η κατάσταση αυτή θυμίζει το πάλαι ποτέ ΙΚΑ που μετά τις 1 το μεσημέρι άπαντες κατέβαζαν τα στυλό και άφηναν τις ατελείωτες ουρές προτεραιότητας στα "κρύα του λουτρού".
Όταν πρόκειται όμως για καμιά ...αντιλαϊκή στάση εργασίας- γιατί τι άλλο μπορεί να είναι η στάση εργασίας ή η απεργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σε μια δύσκολη κυκλοφοριακά πόλη όπως η Αθήνα;-, τότε …
οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ πρωτοστατούν.
Η απουσία απαραίτητων υπηρεσιών σε ωράρια που καλύπτουν τις περισσότερες από τις βασικές ανάγκες του κοινού όμως φαίνεται πως αποτελεί ένα από τα μικρότερα προβλήματα του Μετρό.
Σύμφωνα με τον ΟΣΕ ο μηχανοδηγός του προαστιακού αν και είδε τα 2 φωτοσήματα των οποίων οι ενδείξεις τον προειδοποιούσαν για την είσοδο του συρμού στις γραμμές του Μετρό, εν τούτοις τα παραβίασε και τα δύο και αφού τα προσπέρασε σταμάτησε.
Ακόμη διασαφηνίζει ότι ο Ρυθμιστής Κυκλοφορίας τέθηκε άμεσα σε διαθεσιμότητα και επανεκπαίδευση.
Ο σταθμάρχης κυκλοφορίας ξέχασε να αλλάξει τη χάραξη στις γραμμές με αποτέλεσμα να στείλει την αμαξοστοιχία του προαστιακού στις γραμμές του μετρό.
Ο διάλογος μεταξύ τους μέσω ασυρμάτου είναι αποκαλυπτικός.
-Μηχανοδηγός 4245: "Βλέπω δυο πορτοκαλί μπροστά μου, φωτοσήματα".
-Σταθμάρχης Κυκλοφορίας: "Σταμάτα τώρα και πάμε πίσω".
Αποτελεί κοινή διαπίστωση πως με τον καιρό οι υπηρεσίες του Μετρό και όχι μόνο, χειροτερεύουν. Οι περισσότεροι συρμοί δεν έχουν κλιματισμό τα καθίσματα έχουν φθαρεί. Όσες φορές περνάω από τα μηχανήματα επικύρωσης των εισιτηρίων σπάνια δεν βλέπω κάποιους να περνάνε δια της "προσκολλήσεως" χωρίς εισιτήριο.
Τον περασμένο μήνα υπήρξαν καταγγελίες για αδιαχώρητο και ουρές σε κεντρικούς σταθμούς που έφταναν μέχρι τις κυλιόμενες σκάλες.
Ιδού κάποιες εικόνες όπως τις περιέγραψαν τα ρεπορτάζ:
"Περίμενα το μετρό περίπου 8 λεπτά από Αγία Μαρίνα για να κατέβω Νομισματοκοπείο. Δεν χωρούσαμε. Στο Μοναστηράκι και στο Σύνταγμα η κατάσταση ήταν ασφυκτική. Και άλλες φορές υπάρχει συνωστισμός σε κεντρικούς σταθμούς, αλλά σήμερα η κατάσταση ήταν πρωτοφανής", αναφέρει στην "Κ" η Χρύσα Ζ., που χρησιμοποίησε το μετρό εκείνη την ώρα.
"Η εικόνα ήταν τραγική" λέει, από την πλευρά της, στην "Κ" η Πηνελόπη Π., η οποία έφτασε στην αποβάθρα του μετρό Συντάγματος γύρω στις 8.28 π.μ. "Περίμενα τον συρμό για να πάω προς Ευαγγελισμό, δηλαδή για μία μόνο στάση, τουλάχιστον 20 λεπτά", αναφέρει.
"Ήταν ώρα αιχμής και υπήρξε κάποια καθυστέρηση", αναφέρει, προσθέτοντας πως "η ουρά από τους επιβάτες είχε φτάσει μέχρι πάνω πάνω τις σκάλες. Σκεφτείτε και τον κόσμο που έπρεπε να βγει από τον συρμό όταν αυτός έφτασε στο Σύνταγμα και εκείνους που ήδη περίμεναν".
Βέβαια, ο νυν υπουργός μεταφορών κάνει ότι μπορεί προκειμένου να μην επαναληφθούν άλλα Τέμπη στα μέσα σταθερής τροχιάς. Λίγες μέρες πριν την έναρξη της λειτουργίας του Μετρό της Θεσσαλονίκης ο κ. Σταϊκούρας στις 25 Οκτωβρίου ξενάγησε στις εγκαταστάσεις την ηγεσία της εκκλησίας.
"Συγκριμένα, λίγες ώρες πριν την τέλεση του Πανηγυρικού Πολυαρχιερατικού Εσπερινού στον πολιούχο Άγιο Δημήτριο, την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου το απόγευμα, οι Μητροπολίτες Θεσσαλονίκης κ. Φιλόθεος, Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως κ. Βαρνάβας, Νέας Κρήνης και Καλαμαριάς κ. Ιουστίνος, Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος, Ιλίου κ. Αθηναγόρας, Φθιώτιδος κ. Συμεών, Λήμνου κ. Ιερόθεος και Πέλλης κ. Φιλούμενος (Πατριαρχείου Ιεροσολύμων), περιηγήθηκαν στους χώρους σταθμού του Μετρό. Είδαν από κοντά τους συρμούς και ενημερώθηκαν για την πορεία του έργου από τον αρμόδιο Υπουργό. Μάλιστα, όπως είχε εξαγγείλει πριν λίγες μέρες στον Skai ο κ. Σταϊκούρας τα εγκαίνια του Μετρό θα γίνουν στις 30 Νοεμβρίου του τρέχοντος έτους..."
Δεν γνωρίζω αν ο Υπουργός το έπραξε από ψηφοθηρική διάθεση επειδή στη Β. Ελλάδα τα ακροδεξιά μορφώματα προβάλλουν έντονα τη θρησκευτική τους ταυτότητα ελλείψει πολιτικής ή επειδή πιστεύει πως οι δυσλειτουργίες μόνο με κάποιο ευχέλαιο μπορεί να αντιμετωπιστούν.
Η κίνηση όμως να προσκαλέσει στην τελετή παράδοσης του Μετρό Θεσσαλονίκης στις 30 Νοεμβρίου τους υπόλοιπους 26 υπουργούς Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ...
δεν περιποιεί τιμή στην χώρα και τη συμπρωτεύουσα που αποκτούν Μετρό με καθυστέρηση πάνω από ένα αιώνα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου