"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΙΣΛΑΜΟΦΑΣΙΣΜΟΣ - ΔΙΕΘΝΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΚΟΙΝΩΝΙΑ: Ένας πολιτισμός που δεν πιστεύει σε τίποτα, τελικά θα παραιτηθεί στο τίποτα

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ-ΚΑΜΠΑΝΑΚΙ


Κατά την τελευταία καταμέτρηση, τα μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ξόδεψαν περισσότερα από 200 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως για την άμυνα, αγόρασαν περισσότερα από 2.000 μαχητικά αεροσκάφη και 500 πολεμικά πλοία και απασχόλησαν περίπου 1,4 εκατομμύρια στρατιωτικό προσωπικό. Περισσότεροι από ένα εκατομμύριο αστυνομικοί, επίσης, περπατούν στους δρόμους της Ευρώπης. Ωστόσο, στο πρόσωπο μιας ισλαμικής απειλής η ήπειρος φαίνεται ανήμπορη.


Είναι;


Ήταν η Γαλλία ανήμπορη τον Μάιο του 1940; 


Ας συμφωνήσουμε ότι ένα φορτηγό που βομβαρδίζει έναν παραλιακό δρόμο δεν είναι μία μονάδα τανκς, και ότι μερικές χιλιάδες μαχητές του ISIS που είναι διάσπαρτοι από τη Μοσούλη ως τη Μασσαλία δεν είναι μια άλλη Βέρμαχτ. Αλλά, όπως στη Γαλλία το 1940, η Ευρώπη σήμερα εμφανίζει τον ίδιο συνδυασμό δογματικής ακαμψίας και απώλεια της βούλησης που επέτρεψε σε έναν συμμαχικό στρατό από 144 μεραρχίες να ηττηθεί από τους Γερμανούς μέσα σε έξι εβδομάδες. Η γραμμή Μαζινό των "ευρωπαϊκών αξιών" δεν θα υπερισχύσει έναντι ανθρώπων που δεν αναγνωρίζουν καμία από αυτές τις αξίες.


Τόσο πολύ κατέστη σαφές από τον Γάλλο Πρωθυπουργό Μανουέλ Βαλς, ο οποίος παρατήρησε μετά την επίθεση της Νίκαιας ότι "η Γαλλία πρέπει να μάθει να ζει με την τρομοκρατία". Αυτό μπορεί να προοριζόταν ως δήλωση για το συγκεκριμένο γεγονός, αλλά κατέληξε να είναι μια παραδοχή ότι η κυβέρνησή του δεν πρόκειται να συσπειρώσει το λαό σε μια εκστρατεία αίματος, μόχθου, δακρύων και ιδρώτα κατά του ISIS -μία ακόμα πρόωρη συνθηκολόγηση σε μια χώρα που το γνωρίζει από το παρελθόν.


Ο Βαλς αργότερα αποδοκιμάστηκε σε μια επιμνημόσυνη δέηση για τα θύματα της Νίκαιας. Θα ήταν ενθαρρυντικό να σκεφτεί ότι αυτό συνέβη επειδή ο ίδιος και το αφεντικό του, ο Πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ, απέτυχαν να σφυρηλατήσουν μια στρατηγική για να καταστρέψουν το ISIS. Αλλά η ένσταση του λαού ήταν ότι δεν υπήρχαν αρκετοί αστυνομικοί κατά μήκος της Promenade des Anglais για να σταματήσουν την επίθεση. Σε ποδοσφαιρικούς όρους, είναι μια καταγγελία για την αποτυχία της άμυνας, και όχι για την έλλειψη κατάλληλης επίθεσης.


Στη συνέχεια, υπάρχει η Γερμανία, όπου συνέβησαν πολλές τρομοκρατικές επιθέσεις μέσα σε μια εβδομάδα. Φαίνεται σχεδόν σαν μια εποχή από το παρελθόν όταν οι Γερμανοί καλωσόρισαν ένα εκατομμύριο μετανάστες από τη Μέση Ανατολή σε μια έκσταση της ηθικών αυτο-συγχαρητηρίων, με επικεφαλής την Άνγκελα Μέρκελ και το σύνθημα "Μπορούμε να το κάνουμε!". Το σύνθημα του περασμένου καλοκαιριού τώρα ακούγεται τόσο ξεπερασμένο και κενό, όσο και το "Ναι μπορούμε!" του Μπαράκ Ομπάμα.


Τώρα η Γερμανία θα πρέπει να αντιμετωπίσει μια τρομοκρατική απειλή που θα κάνει τη συμμορία Μπάαντερ-Μάινχοφ της δεκαετίας του 1970 να μοιάζει ασήμαντη.  


Το γερμανικό κράτος είναι ισχυρότερο και πιο έξυπνο από ό,τι το γαλλικό, αλλά παραδίδεται επίσης πιο εύκολα στον ηθικό εκφοβισμό.  


Η ιδέα της εθνικής αυτοσυντήρησης με κάθε κόστος θα είναι πάντα συζητήσιμη σε μια χώρα που επιδιώκει να εξιλεωθεί από αυτή την αμαρτία.


Έτσι, το ερώτημα είναι εάν η Ευρώπη είναι ανήμπορη.  


Στο αποκορύφωμα της δεκαετίας του 1980, υπό τον Φρανσουά Μιτεράν και τον Χέλμουτ Κολ, το ευρωπαϊκό σχέδιο συνδύαζε την γερμανική οικονομική ισχύ και την γαλλική εμπιστοσύνη στην πολιτική εξουσία

Σήμερα, αναμιγνύει την γαλλική πολιτική αδυναμία με τον γερμανικό ηθικό σολιψισμό. Αυτή είναι μια φόρμουλα για ταχεία πολιτισμική παρακμή, άσχετα με πόσα πολλά οικονομικά ή στρατιωτικά μέσα η ΕΕ μπορεί να έχει στη διάθεσή της.


Μπορεί να σταματήσει η πτώση;  


Ναι, αλλά αυτό θα απαιτούσε μια μεγάλη ανατροπή των πολιτικών μυθολογιών στις οποίες χτίστηκε η σύγχρονη Ευρώπη.  


Μεταξύ αυτών των μυθολογιών είναι οι εξής: 



Oτι η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι το αποτέλεσμα μιας μεταπολεμικής ηθικής δέσμευσης για ειρήνη, ότι ο Χριστιανισμός είναι απλώς ιστορικής σημασίας για την ευρωπαϊκή ταυτότητα, ότι δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα όπως μια στρατιωτική λύση, ότι δεν αξίζει να πολεμάς για μια χώρα, ότι η τιμή είναι αταβιστική και η ανοχή είναι η υπέρτατη αξία.


  Οι άνθρωποι που δεν πιστεύουν σε τίποτα, ούτε και στους εαυτούς τους, τελικά, θα παραδοθούν στο τίποτα.


Η εναλλακτική λύση είναι μια αναγνώριση ότι η μακρά ειρήνη στην Ευρώπη εξαρτάται από την παρουσία της αμερικανικής στρατιωτικής ισχύος και ότι η υποχώρηση της εξουσίας θα απαιτήσει από τους Ευρωπαίους να υπερασπιστούν τους εαυτούς τους. 


Η Ευρώπη θα πρέπει επίσης να καταλάβει πώς να εφαρμόσει την εξουσία, όχι συμβολικά, όπως κάνει τώρα, αλλά στρατηγικά, με την επιδίωξη δύσκολων στόχων. Αυτό θα μπορούσε να ξεκινήσει με την καταστροφή του ISIS στη Λιβύη.


Το πιο σημαντικό, οι Ευρωπαίοι θα πρέπει να μάθουν ότι η αδυναμία μπορεί να διαφθείρει όσο και η δύναμη -και είναι πολύ πιο επικίνδυνη. 


Η καταιγίδα του τρόμου που φτάνει στην Ευρώπη δεν θα καταλήξει σε κάποια νέα πολιτική ένταξης, κοινωνικής προσφοράς, περισσότερης ξένης βοήθειας ή ενός διπλωματικού Ρουμπ Γκόλντμπεργκ της Μέρκελ. Θα καταλήξει σε ποτάμια αίματος. Το δικό τους ή το δικό σας;


Μέσα σε όλα αυτά, ο καλύτερος οδηγός για το πώς η Ευρώπη μπορεί να βρει το δρόμο της προς την ασφάλεια είναι η χώρα που έχει περάσει το μεγαλύτερο μέρος της τα τελευταία 50 χρόνια κάνοντας κήρυγμα και δυσφημίζοντας: το Ισραήλ.  


Προς το παρόν, είναι η μόνη χώρα της Δύσης που αρνείται να διακινδυνεύσει την ασφάλεια των πολιτών της για κάποια ξένη αντίληψη περί ανθρωπίνων δικαιωμάτων ή στον βωμό της ειρήνης.


Οι Ευρωπαίοι χωρίς αμφιβολία θα αναζητήσουν στο Ισραήλ συμβουλές τακτικής στη μάχη κατά της τρομοκρατίας - τεχνικές διαχείρισης του πλήθους και ούτω καθεξής, αλλά αυτό που πραγματικά πρέπει να μάθουν από το εβραϊκό κράτος είναι το ηθικό δίδαγμα. Δηλαδή, ότι η ταυτότητα μπορεί να είναι ένα μεγάλο συντηρητικό της ελευθερίας, και ότι οι ελεύθερες κοινωνίες δεν μπορούν να επιβιώσουν μέσα από τα προοδευτικά καταλύματα σε βαρβάρους.

Δεν υπάρχουν σχόλια: