Κώστας Καραμανλής, Βουλή 20 Φεβρ 2023
— antonis kelaidonis (@antonkelaidon) March 2, 2023
«Είναι ντροπή -και ντρέπομαι- που θέτετε θέματα ασφαλείας και θα ήθελα να ανακαλέσετε αμέσως. Είναι ντροπή όταν σας εξήγησα -και το ξαναλέω- ότι το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν οι ΥΔΥ, διασφαλίζουμε την ασφάλεια» #συγκρουση_τρενων pic.twitter.com/qxskOskPVN
Μπορεί να έχουμε δυο «βαρβάτους» πολέμους σε πλήρη εξέλιξη, μπορεί οι ΗΠΑ να κλυδωνίζονται συθέμελα από την εκλογή Τραμπ, όμως και στα δικά μας εδώ γίνονται πραγματάκια.
Άσχετα αν τα «πετσωμένα» ΜΜΕ περί άλλων τυρβάζουν…
Διάβαζα λοιπόν πρόσφατα σε φιλοκυβερνητικό σάιτ, πως ο διάδοχος του «μικρού» Καραμανλή και του Γεραπετρίτη στο «αμαρτωλό» υπουργείο Μεταφορών, ο Χρήστος ο Σταϊκούρας, έχει πέσει σε δυσμένεια, με τον Κυριάκο να είναι έτοιμος να τον αποστρατεύσει λόγω της αδυναμίας του να ολοκληρώσει τη διαδικασία για το ενιαίο εισιτήριο σε μετρό και ΟΑΣΘ, για τα παρατράγουδα στον διαγωνισμό για την Αττική Οδό, για τις τεταμένες σχέσεις με τον (διορισμένο και μη εκλεγμένο) υφυπουργό του κ. Ταχιάο, κολλητό του Κυριάκου, και κυρίως για τα πάμπολλα ανησυχητικά περιστατικά στον πολύπαθο ελληνικό σιδηρόδρομο, που η ιδιωτικοποίησή του (για ένα πιάτο φακές) όχι μόνο δεν τον εκσυγχρόνισε αλλά τον κατέστησε το πιο επικίνδυνο μέσο μεταφοράς στη χώρα μας.
Και αυτό βέβαια έγινε εσκεμμένα από τους «άριστους» προκειμένου τα φτηνά τρένα να μη μπορούν να ανταγωνιστούν τα πανάκριβα αεροπλάνα του ιδιωτικού «εθνικού» κρητικού μας αερομεταφορέα, ή τα πανάκριβα διόδια των ιδιωτικών αυτοκινητόδρομων που ανήκουν σε φίλα προσκείμενους κρατικοδίαιτους επιχειρηματίες.
Μόνο που η συνειδητή υποβάθμιση των τρένων οδήγησε και σε μια ανείπωτη τραγωδία, με αποτέλεσμα να καρατομηθεί το μέλλον της παράταξης, ο Καραμανλής που λέγαμε, να τρέχουν και να μη φτάνουν οι «αρμόδιοι», και σαν κερασάκι στη τούρτα να οδηγείται κατηγορούμενη στο εδώλιο η πρόεδρος της Ανεξάρτητης Αρχής για τους σιδηρόδρομους (ΡΑΣ) κ. Τσιαπαρίκου.
Για τη μόδα των δήθεν ανεξάρτητων αρχών έχω γράψει και στο παρελθόν, αλλά ποιος ακούει;
Yπενθυμίζεται πως η κ. Τσιαπαρίκου βαρύνεται με την κατηγορία για το κακούργημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών, και για τα πλημμελήματα της ανθρωποκτονίας, της βαριάς σωματικής βλάβης και ελαφράς σωματικής βλάβης από αμέλεια κατά συρροή!
Η ίδια αρνείται οποιαδήποτε εμπλοκή ή ευθύνη για την τραγωδία, και όπως αναφέρει στην απολογία της, ούτε λίγο ούτε πολύ είναι παντελώς «αναρμόδια», ενώ η Αρχή στην οποία προϊσταται είναι υποστελεχωμένη και ασκεί επί της ουσίας μόνο εποπτεία, σε ανώτερο επίπεδο, επί των διαδικασιών που περιλαμβάνονται στα συστήματα διαχείρισης ασφάλειας του διαχειριστή υποδομής και των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων… μπλα μπλα μπλα. Βέβαια ο «βαρβάτος» μισθός (και τα διάφορα προνόμια) έπεφτε και πέφτει κανονικά κάθε πρώτη του μηνός.
Πού να δείτε όμως τι γίνεται και με τα αεροδρόμια της χώρας!
Που από το 2020 με τον νόμο 4757/20 (πάλι του Καραμανλή), σε αυτά και σε μια πρωτοφανή παγκόσμια πρωτοτυπία δεν διεξάγεται κανένας κρατικός αεροπορικός έλεγχος.
Τα τμήματα Αερολιμενικού Ελέγχου της ΥΠΑ, που επί πολλές δεκαετίες ήλεγχαν επί τόπου την τήρηση και εφαρμογή της πολυπλόκαμης διεθνούς και ελληνικής αεροπορικής νομοθεσίας στα 40 και πλέον αεροδρόμια, ελικοδρόμια, κλπ, της χώρας, εξ ου και η απόλυτη ασφάλεια σε αυτά, δεν έχουν βάσει του ανωτέρω νόμου καμία αρμοδιότητα πλέον.
Οι αρμοδιότητες αυτές μεταφέρθηκαν στη νεοσυσταθείσα ΑΠΑ (Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας) που έχει έδρα την Αθήνα και στελεχώνεται κυρίως από άσχετους με το αεροπορικό αντικείμενο αποσπασμένους και νεοδιορισμένους φυτευτούς υπαλλήλους.
Με απλά λόγια, όπως λένε οι γνωρίζοντες, ταξιδεύουν καθημερινά δεκάδες χιλιάδες επιβάτες με αεροσκάφη από και προς τα ελληνικά αεροδρόμια χωρίς κανένας κρατικός αρμόδιος να έχει ή να μπορεί να ελέγξει αν αυτά είναι ασφαλή, πλόιμα, διαθέτουν τις απαραίτητες πιστοποιήσεις, ή ακόμη και αν οι χειριστές τους διαθέτουν εν ισχύ πτυχία ή πιστοποιητικά υγείας ή… είναι μεθυσμένοι.
Το αποτέλεσμα είναι δυο ιδιωτικές εταιρίες, η μία γερμανική (με συμφέροντα και σε τουρκικά αεροδρόμια), να διαχειρίζονται τα 15 μεγαλύτερα αεροδρόμια της Ελλάδας, εκμεταλλευόμενες τα εμπορικά, με μόνο σκοπό το κέρδος, χωρίς καμία νομική αρμοδιότητα ή εξουσιοδότηση προκειμένου να διενεργούν ελέγχους είτε στα αεροσκάφη, είτε στις επίσης ιδιωτικές εταιρίες εδάφους που τα εξυπηρετούν.
Όπως μαθαίνω λοιπόν από άτομα του χώρου, διότι τα ΜΜΕ ακόμη να ξυπνήσουν (μέχρι να γίνει το κακό) οι ιδιωτικές εταιρίες που λειτουργούν και εκμεταλλεύονται τα 15 αεροδρόμια δεν έχουν καμία αρμοδιότητα ή νομική υπόσταση προκειμένου να επιληφθούν ενός συμβάντος, από αυτά που συμβαίνουν κατά κόρον στα αεροδρόμια καθημερινά, κάτι που είδαμε και σε περιπτώσεις όπως στο αεροδρόμιο Σκιάθου όπου αμέριμνοι τουρίστες τραυματίζονται κατά καιρούς όταν παρακολουθούν τις απογειώσεις αεροσκαφών δίπλα και έξω από το αεροδρόμιο, με την εταιρία που λειτουργεί το αεροδρόμιο να δηλώνει αναρμόδια έστω να τοποθετήσει απαγορευτικές προειδοποιητικές πινακίδες!
Τι μπορεί να κάνει;
Να ενημερώσει τις αρμόδιες αρχές.
Ποιες είναι αυτές βάσει του Ν4757/20;
Η Ανεξάρτητη Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας που λέγαμε, και που εδρεύει στην… Αθήνα, και λειτουργεί, μου λένε, μόνο καθημερινές 07:00-15:00.
Τι μπορεί να κάνει η ΑΠΑ από την Αθήνα;
Τίποτα.
Εν ολίγοις, όλες οι διαδικασίες που αφορούν στη διεξαγωγή μιας ασφαλούς πτήσης, όταν το αεροσκάφος βρίσκεται στο έδαφος γίνονται ανεξέλεγκτα και με «αυτορρύθμιση».
Πασιφανές λοιπόν το πώς λειτουργούν καθημερινά τα αεροδρόμια, για το πόσο ασφαλή είναι, και πώς υπάρχει ανά πάσα στιγμή ο κίνδυνος «αεροπορικών Τεμπών», όπως εξάλλου δήλωσε κάθιδρος στην εξέτασή του στη Βουλή με αφορμή το δυστύχημα στα Τέμπη ο κ. Τσίτουρας, διορισμένος διοικητής της ΑΠΑ.
Πριν από τα Τέμπη ο τότε αρμόδιος υπουργός Καραμανλής είχε πει με ύφος δέκα καρδιναλίων στη Βουλή πως οι σιδηρόδρομοι είναι σούπερ ασφαλείς.
Τότε που ψηφιζόταν ο νόμος που κατάργησε τους κρατικούς ελέγχους στα αεροδρόμια (μέσω σκάιπ λόγω κορωνοϊού), ο ίδιος όταν ρωτήθηκε από βουλευτή της αντιπολίτευσης για το πώς θα ελέγχονται τα 40 και πλέον αεροδρόμια εκ του μακρόθεν, απάντησε με σιγουριά και στόμφο «μα καλά κ. συνάδελφε, δεν έχετε ακουστά για τα ραντάρ;».
Σύμφωνα δηλαδή με τον τότε υπουργό, οι έλεγχοι στις καθημερινές χιλιάδες δραστηριότητες στα αεροδρόμια θα γίνονται μέσω ραντάρ, και ίσως κατόπιν τηλεφωνικής εντολής της ΑΠΑ από την Αθήνα (πάντα σε εργάσιμες ώρες και ημέρες)….
Και το κερασάκι στη τούρτα;
Ο νυν υπουργός Σταϊκούρας προκειμένου να επιδείξει έργο στον Κυριάκο, αυτές τις μέρες σπεύδει ασμένως να περάσει έκτακτο νομοσχέδιο στη Βουλή βάσει του οποίου…
ουσιαστικά καταργείται ακόμη και η φυσική παρουσία της ΥΠΑ στα 15 ιδιωτικά αεροδρόμια, και παραμένει μόνο στα μικρά απομείναντα κρατικά, τα οποία όμως είναι έτοιμος να τα πουλήσει και αυτά σε ιδιώτες, και στη συνέχεια να πουληθεί και ο κρατικός (ακόμη) έλεγχος της εναέριας κυκλοφορίας σε φίλους ιδιώτες επιχειρηματίες που είναι έτοιμοι από καιρό.
Εν τω μεταξύ ο κοσμάκης συνεχίζει να ταξιδεύει αμέριμνος με τα αεροπλάνα, χωρίς να γνωρίζει το παρασκήνιο… όπως ταξίδεψαν και οι εκατοντάδες συνάνθρωποί μας στο τρένο, εκείνη τη μοιραία μέρα…
Μέχρι να γίνει το κακό… και ο νυν να έχει τη μοίρα του πρώην…
ΥΓ-Ακούω και διαβάζω συχνά πως ο Κυριάκος δεν είναι φιλελεύθερος, αλλά «σοσιαλιστής». Να θυμίσω πως ούτε στον παράδεισο του φιλελευθερισμού, τις ΗΠΑ, δεν έχει καταργηθεί ο κρατικός έλεγχος στα ιδιωτικά αεροδρόμια, στα οποία η παρουσία της εκεί ΥΠΑ, της FAA δηλαδή, είναι πανταχού πλήρης και καθοριστική. Ακόμη και οι έλεγχοι ασφάλειας (security) αποσκευών, επιβατών, κλπ. γίνονται από κρατική ομοσπονδιακή υπηρεσία και όχι από ιδιωτικές εταιρίες σεκιουριτάδων, που απέδειξαν την «αποτελεσματικότητά» τους την 9/11.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου