"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΣΥΡΙΖΟΚΗΦΗΝΟΣΤΑΛΙΝΑΡΑΔΙΚΟ: Όταν ο Καψώχας μπέρδεψε Ντ’ Ανούντσιο και Πανούντσιο



Όντως, ο φιλόσοφος και δημοσιογράφος Σέρτζιο Πανούντσιο (1886-1944) ήταν στενός φίλος του Μουσολίνι. Αλλά και μέγας θεωρητικός του επαναστατικού συνδικαλισμού στην Ιταλία των αρχών τού 20ου αιώνα. Ήταν ένας διανοούμενος που δήλωνε επαναστάτης μαρξιστής. Και σε μελέτη του με τίτλο Ο Νομικός Σοσιαλισμός ασκούσε οξύτατη κριτική στους μεταρρυθμιστές σοσιαλιστές. Όπως και στον μετριοπαθή συνδικαλισμό και τις παραχωρήσεις του.

 
Με αφετηρία τις ιδέες του Γάλλου Ζωρζ Σορέλ (1847-1922), που θεωρείται κορυφαίος θεωρητικός του μαρξισμού και του επαναστατικού συνδικαλισμού, ο Σέρτζιο Παννούντσιο στα τέλη της δεκαετίας τού 1920 κατηγορούσε τον Λένιν για «παραμόρφωση του μαρξισμού». Έγραφε ότι στην Σοβιετική Ένωση το καθεστώς, αντί να λειτουργεί υπέρ του προλεταριάτου, το μάχεται.

 
Ο Σέρτζιο Πανούντσιο, ήταν οπαδός της εισόδου της Ιταλίας στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Πίστευε ότι η κατάσταση αυτή θα οδηγούσε στην ανατροπή του φιλελεύθερου συντηρητισμού. Και θα έφερνε στο προσκήνιο μία κοινωνική δυναμική που εκπροσωπούσε ο Μουσολίνι. Πάνω στην λογική αυτή θεμελίωσε και τις θεωρίες του περί φασισμού. Θεωρούσε ότι ο φασισμός ήταν το ανώτατο στάδιο του …σοσιαλισμού.
 

Ποιος ήταν ο Γκαμπριέλε ντ’ Ανούντσιο που μπέρδεψε ο Σωτήρης Καψώχας

 
Έτερος θεωρητικός του φασισμού, αλλά πολύ πιο συντηρητικός, ήταν ο Γκαμπριέλε ντ’ Ανούντσιο. Πιθανότατα αυτόν θα εννοούσε ο προπαγανδιστής της ΕΡΤ. Όμως, στην βιασύνη για λασπολογία, αυτά συμβαίνουν. 


Ιδιαίτερα δε για όσους αγνοούν ότι...
 
 ο φασισμός και ο εθνικοσοσιαλισμός (ναζισμός) έχουν κοινή μήτρα, ήτοι τον μαρξισμό – λενινισμό.

Δεν υπάρχουν σχόλια: