"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΚΟΣΜΟΣ - ΚΟΙΝΩΝΙΑ: Περιστέρια... από χρυσάφι



Ενώ οι περισσότεροι «νεόπλουτοι» του κόσμου σπαταλούν τα χρήματά τους σε σπορ αυτοκίνητα και ρολόγια, στην Κίνα αυτά δεν είναι αρκετά. Τα τελευταία χρόνια η «τρέλα» αρκετών δισεκατομμυριούχων Κινέζων έχει να κάνει με τα αγωνιστικά περιστέρια. 


Πριν από λίγο καιρό λοιπόν, ο «Αρμάντο», ο λεγόμενος και «Λιούις Χάμιλτον των περιστεριών» έγινε το ακριβότερο πτηνό του είδους στον κόσμο. Μάλιστα, όπως ανέφερε η ιστοσελίδα «Pigeon Paradise», «κανείς δεν ανέμενε ότι θα έκανε "σκόνη" το μαγικό όριο του 1 εκατομμυρίου ευρώ».


Ο «Αρμάντο», ο οποίος πωλήθηκε σε διαδικτυακή δημοπρασία έναντι του ποσού του 1,25 εκατ. ευρώ, έχει εκπαιδευτεί στο Βέλγιο και έχει αναδειχθεί σε πρωταθλητή των σχετικών αγώνων. Σύμφωνα με το βελγικό πρακτορείο «Belga», ο νέος ιδιοκτήτης του «Αρμάντο» είναι Κινέζος και κατά πάσα πιθανότητα θα χρησιμοποιήσει το περιστέρι μόνο για αναπαραγωγή, με σκοπό οι απόγονοί του να καταστούν και αυτοί «πρωταθλητές». 


Ο λόγος για τον οποίο ο «Αρμάντο» δεν θα πετάξει ποτέ ελεύθερος είναι διότι θα προσπαθήσει να γυρίσει πίσω στο Βέλγιο! 


Η κατοχή αγωνιστικών περιστεριών είχε απαγορευτεί για πολλά χρόνια στην Κίνα, επειδή θεωρούνταν ως «καπιταλιστικό ελάττωμα», όμως τα τελευταία χρόνια κάνει θραύση.


Το Βέλγιο και η Ολλανδία έχουν παράδοση σε αυτούς τους αγώνες περιστεριών, που όμως εδώ και πολύ καιρό είχαν πέσει σε μαρασμό. Όμως, τα τελευταία χρόνια Κινέζοι συλλέκτες άρχισαν να ενδιαφέρονται για τα ταχυδρομικά περιστέρια, με αποτέλεσμα να εκτοξευθούν στα ύψη οι τιμές για τους «πρωταθλητές», δηλαδή εκείνα που καταφέρνουν να επιστρέψουν πρώτα στον περιστερώνα τους, ακολουθώντας το ένστικτό τους, αφού καλύψουν κάποιες φορές απόσταση εκατοντάδων χιλιομέτρων


Εκ των κορυφαίων εκπαιδευτών του είδους θεωρείται ο Ζοέλ Φερσχοούτ από τον οποίο πωλήθηκε και ο «Αρμάντο» στην Κίνα. Σύμφωνα με ρεπορτάζ της βρετανικής εφημερίδας «Guardian», ο Βέλγος εκπαιδευτής γνωρίζει πάνω από 500 περιστέρια με το όνομά τους.  


Τι ιδιαίτερο όμως έχουν τα δικά του πτηνά; 


Μπορούν...


 να πετούν υπό δύσκολες καιρικές συνθήκες, ενώ όταν ο καιρός είναι κατάλληλος λέγεται πως είναι ασυναγώνιστα.


Σύμφωνα με τον οίκο δημοπρασιών Pipa, το ακριβότερο περιστέρι στην ιστορία των διαδικτυακών πλειστηριασμών ήταν μέχρι την πώληση του «Αρμάντο» ένα άλλο αγωνιστικό περιστέρι του Ζοέλ Φερχσχοούτ, ονόματι «Μπολτ», το οποίο αγοράστηκε από έναν Κινέζο επιχειρηματία έναντι 400.000 δολαρίων το 2013. Ένα άλλο περιστέρι, το «Νιου Μπλίκσεμ», πωλήθηκε τον Νοέμβριο του 2018 έναντι 376.000 ευρώ. Ενώ ο Κινέζος βιομήχανος Χου Ζεν Γιου για να αγοράσει, το 2012, το «Σπέσιαλ Μπλου», είχε δώσει το πόσο των 250.000 ευρώ.


Βέβαια η μανία με τα αγωνιστικά πτηνά έχει και την αθέατη πλευρά της, καθώς δεν είναι λίγες οι φορές που έχουν γίνει καταγγελίες και διαμαρτυρίες από φιλοζωικές οργανώσεις για κακοποίησή τους. Το 2013 είχε προκαλέσει σοκ η είδηση ότι στο Βέλγιο έξι ταχυδρομικά περιστέρια που έπαιρναν μέρος σε αγώνες ταχύτητας βρέθηκαν να έχουν ντοπαριστεί με ναρκωτικά, όπως η κοκαΐνη και τα παυσίπονα!..


Πάντως δεν είναι μόνο οι Κινέζοι δισεκατομμυριούχοι που αγοράζουν περιστέρια, αλλά και ο στρατός της χώρας. Από το 2013, πάνω από 10.000 τέτοια πτηνά έχουν στρατολογηθεί ώστε να εκτελούν «ειδικές στρατιωτικές αποστολές» κατά μήκος των εθνικών συνόρων. Ένας μάλιστα από τους βασικούς λόγους για τους οποίους το Πεκίνο διατηρεί τον στρατό των περιστεριών είναι το hacking... Οι Κινέζοι αξιωματούχοι τρέμουν μια πυρηνική ή άλλη επίθεση που θα χτυπήσει τα συστήματα επικοινωνιών τους. Σε περίπτωση που συμβεί αυτό, τα περιστέρια θα είναι επιφορτισμένα με την παράδοση μηνυμάτων με μεγάλη ταχύτητα μεταξύ των στρατιωτικών εγκαταστάσεων της χώρας, ειδικά στα απομακρυσμένα τμήματα των συνόρων, όπου η επικοινωνία είναι αρκετά δύσκολη.

Δεν υπάρχουν σχόλια: