"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΔΙΕΘΝΗΣ ΝΕΟΤΑΞΙΚΗ "ΠΟΛΙΤΙΚΩΣ ΟΡΘΗ" ΠΟΥΣΤ@ΡΟΛΑΓΝΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ Μ@Λ@ΚΙ@: Στην Μ. Βρετανία λογόκριναν διαφήμιση που δείχνει μητέρα με μωρό γιατί «προβάλει στερεότυπα» και μπορεί να «προκαλέσει βλάβη» στους θεατές - Η ΝΕΟΤΑΞΙΚΗ Μ@Λ@ΚΙ@ ΕΙΝΑΙ ΑΝΙΚΗΤΗ!!!

Βy Emma R. / Voice Of Europe

(Μετάφραση: KOKKINOΣ ΟΥΡΑΝΟΣ)


Μια διαφήμιση για τη Volkswagen που δείχνει άντρες αστροναύτες και μια λευκή γυναίκα που κάθεται δίπλα σε ένα καρότσι είναι από τις πρώτες απώλειες των νέων απαγορεύσεων που αφορούν «στερεότυπα φύλου» στις βρετανικές διαφημίσεις.

 

Η διαφήμιση ερευνήθηκε από την Υπηρεσία Προτύπων Διαφήμισης του Ηνωμένου Βασιλείου (ASA), επειδή κάποιοι διαμαρτυρήθηκαν για «διαιώνιση στερεοτύπων φύλου».
 


Οι νέοι κανόνες που τέθηκαν σε ισχύ τον Ιούνιο απαγορεύουν να απεικονίζονται τα φύλα με τρόπο που «ενδέχεται να προκαλέσει βλάβη ή σοβαρή ή εκτεταμένη παράβαση».

Η διαφήμιση δείχνει μια σειρά κυρίως ανδρών που συμμετέχουν σε περιπετειώδεις δραστηριότητες - δύο άνδρες αστροναύτες στο διάστημα, και ένας άνδρας αθλητής με προσθετικό πόδι να κάνει άλμα εις μήκος και καταλήγει με μια μητέρα που κάθεται σε ένα παγκάκι κοντά σε ένα καρότσι.

 
 

Ιδού η απαγορευμένη διαφήμιση:

 



Προκάλεσε τρεις καταγγελίες από θεατές, και η ASA διαπίστωσε ότι δείχνει μια γυναίκα "που ασχολείται με ένα στερεοτυπικό ρόλο φροντίδας".

 

"Αναγνωρίσαμε ότι το να γίνεις γονέας είναι μια μεταβαλλόμενη εμπειρία που απαιτεί  σημαντική προσαρμογή, αλλά η φροντίδα των παιδιών είναι ένας ρόλος που συνδέεται στερεοτυπικά με τις γυναίκες", πρόσθεσε η ASA στην απόφασή της.


Η διαφήμιση δεν μπορεί πλέον να εμφανιστεί με αυτήν την μορφή μετά την απόφαση.

 

Οι νέοι κανόνες ακολουθούν την αναθεώρηση του ASA, που δημοσιεύθηκε το 2017, όπου διαπιστώθηκε ότι ...



τα "επιβλαβή" στερεότυπα που ενισχύονται από τη διαφήμιση «μπορούν να περιορίσουν τις επιλογές, τις προσδοκίες και τις ευκαιρίες των παιδιών, των νέων και των ενηλίκων».

Η Geraldine Ingham, επικεφαλής του μάρκετινγκ της Volkswagen UK, δήλωσε: «Ως επικεφαλής αυτής της επιχείρησης και ως μητέρα, δεν πιστεύω ότι οι ρόλοι των γυναικών σε αυτή τη διαφήμιση απεικονίζονται με οποιονδήποτε τρόπο αρνητικά».

"Όπως και στις σκηνές όπου άνδρες φαίνονται να συμμετέχουν σε δύσκολες καταστάσεις, όπως αυτή που ένα ζευγάρι έχει στήσει μια σκηνή πάνω σε ένα βουνό και η άλλη που δείχνει αστροναύτες να βρίσκονται σε ένα διαστημικό σκάφος, έτσι και η σκηνή με την γυναίκα φαίνεται ένας άνθρωπος που ξεκινάει αυτό που είναι σίγουρα ο μεγαλύτερος και πιο πολύτιμος ρόλος της ζωής – το να μεγαλώσει ένα άλλον άνθρωπο".

Δεν υπάρχουν σχόλια: