"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΝουΔο-γαλαζαίοι ΕΘΝΙΚΟΙ ΡΑΓΙΑΔΟ-ΞΕΦΤΙΛΑΡΑΔΕΣ: Γιατί δεν θέλω να σηκώσει το τηλέφωνο στις 3 η ώρα τη νύχτα ο Κυριάκος Μητσοτάκης

  

 

Του Γεωργίου Ι. Μάτσου

Η γνωστότερη έγερση πρωθυπουργού 3 η ώρα τη νύχτα για αντιμετώπιση κατεπείγουσας πρόκλησης ήταν του Μεταξά, 28 Οκτωβρίου 1940, όταν ειπώθηκε το "Όχι".

Ο Μεταξάς συκοφαντήθηκε ποικιλοτρόπως έκτοτε. Χαρακτηριστική ήταν η απόπειρα του πρώιμου πασοκισμού να υποστηρίξει πως "το Όχι το είπε ο λαός".

Η ιστορική αλήθεια για το "Όχι" εντέλει επιβίωσε. Αυτό βέβαια ίσως συνέβη, διότι οι σοσιαλιστές της πρωτοπασοκικής περιόδου υιοθέτησαν λάθος έμπνευση: Αν είχαν ισχυριστεί ότι "εξαιτίας του δικτάτορα Μεταξά σφαγιάστηκαν αναίτια χιλιάδες στρατιώτες", θα συνέχιζαν τη συκοφαντία σήμερα οι "και τι θέλετε, πόλεμο;", φράση που διατυπώνεται υποστηρικτικά σε ποικίλες ελληνικές υποχωρήσεις.

Βέβαια, το τότε ΠΑΣΟΚ είχε πατριωτικό πρόταγμα. Ευτυχώς, διότι διαφορετικά ίσως να είχε καταργηθεί σήμερα η εορτή της 28ης Οκτωβρίου.

Ο μαξιμαλισμός τού "θέλετε πόλεμο;" βρίσκει ευήκοα ώτα στη ράθυμη σημερινή κοινωνία που δεν ενδιαφέρεται καν για ατομική πρόοδο – πόσο μάλλον να αυτοθυσιαστεί για το σύνολο όπως οι πρόγονοί της.

Το τι θα έκαναν οι "θέλετε πόλεμο" στη θέση του Μεταξά, το αντιλαμβανόμαστε.

Το ερώτημα είναι, τι θα έκανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη θέση του Μεταξά, 3 η ώρα το πρωί έστω σήμερα, που σε αντίθεση με το παραπλανητικό "θέλετε πόλεμο" υπάρχουν πλείστοι τρόποι αντίδρασης στην τουρκική επιθετικότητα, που δεν απαιτούν πόλεμο.

Απαιτούν όμως φρόνημα αντίστοιχο του Μεταξά.

Έχει ο πρωθυπουργός τέτοιο φρόνημα;

Η έως σήμερα πολιτεία του έναντι της Τουρκίας, έχει να παρουσιάσει θετικά:

Καταρχάς, η άμυνα στον Έβρο απέναντι στην μαζική εισβολή παρανόμων μεταναστών Μάρτιο 2020. Η αντίσταση εκείνη είχε ενώσει άπαντες υπό το σύνθημα "I stand with Greece".

 

Δεύτερο: Την αποτροπή των ερευνών του Oruc Reis, Αύγουστο 2020 και την εποποιία του Ναυτικού που επισφραγίστηκε με την "επακούμβηση" της φρεγάτας Λήμνος στην τουρκική Kemal Reis.

Τρίτο, τον προγραμματισμό εξοπλισμών: Rafale, Belharra, F-35.

Κυρίως: Την τετραετία 2019-2023 μειώθηκε η λαθρομετανάστευση, με αποτελεσματική αποτροπή και απορρίπτοντας την ψευδοανθρωπιστική ρητορική υπέρ των διεθνών εγκληματικών οργανώσεων των διακινητών.

Τίποτε από αυτά δεν επιβίωσε στη δεύτερη τετραετία.

Μετά τον Ιούνιο 2023 ο πρωθυπουργός, έχοντας ύποπτα υπουργοποιήσει σχεδόν άπαντες τους σαμαρικούς βουλευτές στην πολυμελέστατη κυβέρνησή του, καταλήφθηκε από πρεμούρα να κλείσει το θέμα του Αιγαίου τάχα "στη Χάγη".

Υπογράφηκε η ακατανόητη "Διακήρυξη των Αθηνών", που ξέπλενε την Τουρκία για τις εναντίον μας ενέργειές της.

Ενόψει "Χάγης", σύμφωνα με τη Γενική Διευθύντρια του ΕΛΙΑΜΕΠ (μετά το 0:59 και μετά το 2:12 του βίντεο), η διαπραγμάτευση για τα ελληνικά χωρικά ύδατα στο Αιγαίο ενδέχεται να έκλεινε ακόμη και στα 8 μίλια.

Προσθέτοντας τον εξευτελισμό της Κάσου και τον αυτοπεριορισμό του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού στα 6 μίλια των χωρικών υδάτων, προκύπτει αρνητική πιθανότητα, ο Μητσοτάκης να αντιδράσει ωφέλιμα για τη χώρα σε ξαφνική κρίση.

Στη θέση του Μεταξά, μάλλον θα παρέθετε δείπνο στον Μουσολίνι στην Αθήνα, το βράδυ της 28-10-1940, υπογράφοντας διακήρυξη αιώνιας ελληνοϊταλικής φιλίας.

Ο κ. Μητσοτάκης θεωρεί επιτυχία του ότι τάχα "έθεσε στον Ερντογάν το casus belli". Όμως όπως φαίνεται, το casus belli έχει ήδη πετύχει τον στόχο αυτόβουλης υποχώρησης της Ελλάδας από τα κυριαρχικά της δικαιώματα, χωρίς η Τουρκία να κάνει πραγματικά πόλεμο.

Πώς εξηγείται όμως η τεράστια αντίθεση α΄ και β΄ τετραετίας;

Οι αρχικές ‘ηρωικές’ κινήσεις μοιάζουν να επεδίωκαν παραπλάνηση του εκλογικού σώματος, εμπεδώνοντας εικόνα για τον Μητσοτάκη διαφορετική από την πραγματική και από την εγνωσμένη υποχωρητικότητα της πολιτικής του οικογένειας στα εθνικά.

Προσεκτικότερη ματιά στους ‘ηρωισμούς’ της πρώτης τετραετίας δείχνει μάλιστα ότι κανείς από αυτούς δεν ήταν αυτό που έδειχνε:

Πριν τον Έβρο π.χ., η κυβέρνηση είχε στείλει τα ΜΑΤ να δείρουν τους κατοίκους Χίου και Λέσβου που επιχειρούσαν να αντισταθούν (όπως λίγες μέρες μετά αντιστάθηκαν οι κάτοικοι του Έβρου) στις χιλιάδες παρανόμων μεταναστών που εισέβαλλαν στα νησιά.

Όταν τελικά οι εξαγριωμένοι κάτοικοι έδειραν τα ΜΑΤ, (https://www.capital.gr/epikairotita/3413552/xios-katoikoi-mpikan-sto-xenodoxeio-pou-menoun-ta-mat-kai-tous-edeiran/) ο Μητσοτάκης κατάλαβε ότι έχει πολιτικό πρόβλημα και άλλαξε επειγόντως τροπάριο ελάχιστες ημέρες αργότερα για το ίδιο ακριβώς πρόβλημα στον Έβρο.

Ποια ήταν η ειλικρινής άποψη του Μητσοτάκη;

Αυτή της 26-2-2020, όταν επιχειρούσε να καταστείλει τις αντιδράσεις των νησιωτών, ή αυτή της 1-3-2020, όταν έστελνε τα ΜΑΤ στον Έβρο για να αποτρέψουν ό,τι προηγουμένως επεδίωκαν να επιτρέψουν στα νησιά;

Ίδια και χειρότερα ισχύουν για το καλοκαίρι του 2020: Η Ελλάδα τον Αύγουστο είχε νικήσει κατά κράτος στην οιονεί αναμέτρηση με το τουρκικό ναυτικό. Τον Οκτώβριο 2020, όμως, όταν ξαναβγήκε για έρευνες σε ελληνική ΑΟΖ το ίδιο τουρκικό σκάφος, ο αναρμόδιος τότε υπουργός Επικρατείας Γ. Γεραπετρίτης δήλωνε ως μόνη κόκκινηγραμμή στο Αιγαίο τα έξι μίλια των χωρικών υδάτων

Πετάχτηκε έτσι, με μια μόνον δήλωση, στον κάλαθο των αχρήστων η καλοκαιρινή εποποιία του ελληνικού Ναυτικού, που είχε υπερασπιστεί την ελληνική ΑΟΖ σε όλη της την έκταση μέχρι το Καστελόριζο.

Οι εξοπλισμοί της πρώτης τετραετίας αποδεικνύονται ανεπαρκείς, μετά τους πολέμους σε Ουκρανία και Ιράν. Σήμερα χρειάζονται φθηνότερα, αφθονότερα και εγχωρίως παραγόμενα πολεμικά μέσα, που απαιτούν σκληρή, έντιμη και σιωπηλή δουλειά στο εσωτερικό της χώρας. Τίποτε όμως δεν δείχνει σήμερα ότι η άμυνά μας θεμελιώνεται επαρκώς σε τέτοιες βάσεις.

Τέλος, στη λαθρομετανάστευση τα πράγματα άλλαξαν ριζικά μετά το παράδοξο, τραγικό συμβάν του πολύνεκρου ναυαγίου της Πύλου επί υπηρεσιακής κυβερνήσεως Σαρμά. Η στάση της β΄ κυβέρνησης Μητσοτάκη μεταβλήθηκε έκτοτε ραγδαία: Πλέον, ανακοινώνονται διαρκώς "διασώσεις" παρανόμων μεταναστών από ναυάγια προξενούμενα συνήθως από τους διακινητές, με σκοπό τη μετέπειτα νομότυπη είσοδο των "διασωθέντων" παρανόμων μεταναστών στην ελληνική επικράτεια.

 

Ο πρωθυπουργός εντέλει μοιάζει συνεπώς η χειρότερη επιλογή για να σηκώσει το τηλέφωνο στις 3 το πρωί.

Πολλοί ίσως αντιτείνουν: Άλλοι πολιτικοί θα έκαναν κάτι διαφορετικό;

Σίγουρα ο…

 

 Τσίπρας θα έκανε ό,τι και ο Μητσοτάκης.

Από τους υπόλοιπους, άλλοι ίσως έκαναν ό,τι και ο Μητσοτάκης, ενώ άλλοι, πολύ λιγότεροι, ίσως αντιδρούσαν επωφελώς για ελληνικά συμφέροντα.

Ας επιλέξουμε λοιπόν όποιον συγκεντρώνει περισσότερες πιθανότητες να ενεργήσει επωφελώς για τη χώρα. Ο Μητσοτάκης βρίσκεται ακριβώς στον αντίποδα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: