"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΚΟΙΝΩΝΙΑ - ΘΡΗΣΚΕΙΑ - ΠΟΛΙΤΙΚΗ: Πόρνες!

ΑΚΡΩΣ "ΑΙΡΕΤΙΚΟ" και ΑΚΡΩΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ


Αθώοι  οι  είκοσι έξι λεβέντες που  όρμησαν  στο ναό Γρηγορίου  του Παλαμά  στη Θεσσαλονίκη.


  Το δικαστήριο τους  αθώωσε. Οχι ο  Τσίπρας και οι παρατρεχάμενοί  του. Καθαρά  πράγματα!
 


Το περιστατικό  αξίζει  μικρής  επεξεργασίας.  


Κατ  αρχήν ουδείς εκτός πολιτικής «πεδιάδος».  Τα πάντα  προέρχονται, επηρεάζονται, αναφέρονται, υποκινούνται,  καλλιεργούν πολιτική. Πάει τέλειωσε!

 
Ας πούμε   τι   ακριβώς κάνει   κάθε παπάς όταν ανεβαίνει στον άμβωνα και διακηρύσσει  τις ιδέες  του;  


Πολιτική  κάνει. Για  οτιδήποτε. Από την προτροπή του να   βοηθήσουμε τους  φτωχούς, μέχρι τις κατάρες του εναντίον  όσων επιβουλεύονται  την «σωματική ακεραιότητα» της χώρας!

 
Ας πούμε ο λόγος  των  Ευαγγελιστών  που αποδίδεται στον Χριστό «πολλοί  δε  έσονται πρώτοι έσχατοι και έσχατοι πρώτοι». Που  σημαίνει  πολλοί  από τους τελευταίους θα έρθουν πρώτοι και  πολλοί πρώτοι θα έρθουν τελευταίοιΤαξική τοποθέτηση. Μετά θάνατον!

 
Ας πούμε  η  αυτοκόλλητη  σχέση  Κράτους-Εκκλησίας. Μοναδική  σε ολόκληρη την Ευρώπη. Πράγμα που  σημαίνει ότι  κάθε φορολογούμενος πολίτης,  θέλει  δεν θέλει,  καταβάλει  το βαλάντιό του  για  την μισθοδοσία των ιερωμένων και  την λειτουργία  των εκκλησιών!

 
Επομένως  οι εκκλησίες ανήκουν  σε όλους  τους Ελληνες πολίτες.  Εμείς πληρώνουμε.  Ανεξάρτητα αν εγώ είμαι άθεος κι  εσύ  είσαι  Βουδιστής. Που λέει ο λόγος

 
Επομένως εντός των εκκλησιών ασκείται  πολιτική. Πλαγίως. Και επομένως κάθε   πολίτης  είναι ελεύθερος να   εισέλθει και να  εκφράσει την  γνώμη του!

Θα μου  πείτε, ότι αυτή  η «γνώμη»  εκφράστηκε με βίαιη  διακοπή  της λειτουργίας.  


Σωστά. Ομως θα σας πω  ότι...

μόνο έτσι οι εισβολείς  θα  είχαν  το πλεονέκτημα να ακουστούν και να διαδώσουν τις απόψεις τους. Πότε   δηλαδή να  το έκαναν; Οταν  η εκκλησία  θα ήταν άδεια από  πιστούς;  Χαζομάρες!

 

Η  Εκκλησία είναι   δημόσιος χώρος.  Είναι  το άσυλο   των  διαφωνούντων,  των  «περιθωριακών»,  των στερημένων καθώς και  των πολιτών που  βάλλονται  από  την εξουσία. Ολων. Αλλωστε  οι  αμαρτωλοί, ακόμα και οι εκπορνευμένοι  ήταν οι  προνομιούχοι   της  ρητορικής  του  Ιησού.   Απ  αυτή  την κοινωνική  εσχατιά  θα προκύψουν  οι στρατιές  τους  βασιλέως των  βασιλέων!

 
Και άλλωστε  κάθε  πολίτης  είναι  ευπρόσδεκτος στο ναό  του θεού.  Αυτή  είναι η στέγη του,   το άσυλό του, το  «σπίτι»  του, η φωλιά  του, η προστασία  του.  Στους ναούς  των   δώδεκα   θεών κατέφευγαν  οι   διωκόμενοι προκειμένου να αποφύγουν την θανάτωσή τους. Η  Εκκλησία  είναι   τόπος  θρησκευτικής λατρείας. Κυρίως των «ασθενών και οδοιπόρων»!


Ξέρω, ξέρω τις αντιρρήσεις  σας.  Είναι σα να τις  ακούω.  Οτι οι   συγκεκριμένοι εισβολείς, το  μόνο  που  ήθελαν με  την πράξη  τους αυτή, ήταν να  διαμαρτυρηθούν  για  την  εκδίωξή τους από τις καταλήψεις.  Ετσι είναι. Ομως ακόμα κι αυτό  το «ευτελές» κίνητρο,  αυτή   η φτηνή αναρχική  διαμαρτυρία, ακόμα κι αυτή  πρέπει να  φιλοξενηθεί στην εκκλησία. 

 
Οι προνομιακοί αποδέκτες του  Λόγου του Χριστού είναι  οι  αιρετικοί,  οι  διαφορετικοί,  οι «ασήμαντοι»,  ακόμα και οι  πόρνες. Μόνο έτσι η  Εκκλησία επιτελεί μέρος  του  ύψιστου  στόχου της!

 
Με απλά λόγια,  εγώ  στη θέση του Αρχιεπισκόπου θα  εξέδιδα ανακοίνωση  για να  διαφωνήσω  με την   προσαγωγή  των είκοσι έξι ασεβών  εισβολέων  στα δικαστήρια. Και από πάνω  θα συνιστούσα να  έρθουν κι άλλοι. Με την  διαφορετική  τους γνώμη, με τις δικές   τους θέσεις,  με  τις αμαρτίες τους

 
Το   ξεχάσαμε;  


Μία πόρνη άλειψε τον Ιησού Χριστό με μύρον ενώ ο Ιούδας απεργαζόταν ήδη την προδοσία. Της αλειψάσης τον Κύριον μύρω!‏

Δεν υπάρχουν σχόλια: