"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΙΣΛΑΜΟΦΑΣΙΣΜΟΣ και ΔΙΕΘΝΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ: H Σ.Αραβία ως γονέας του ισλαμοφασισμού. Δεν είναι τίποτε περισσότερο από ένα μασκαρεμένο ISIS που τα κατάφερε να αποσπάσει διεθνή αποδοχή, χάρη στον αυτοκτονικό παραλογισμό της Δύσης



Μαύρο Daesh, άσπρο Daesh.  


Το πρώτο κόβει λαρύγγια, σκοτώνει, λιθοβολεί, κόβει χέρια, καταστρέφει την κοινή κληρονομιά της ανθρωπότητας και περιφρονεί την αρχαιολογία, τις γυναίκες και τους μη μουσουλμάνους.  


Το τελευταίο είναι καλύτερα ντυμένο και περιποιημένο, αλλά κάνει τα ίδια πράγματα. 


 Το Ισλαμικό Κράτος και η Σαουδική Αραβία. Στον αγώνα κατά της τρομοκρατίας, η Δύση διεξάγει πόλεμο στο πρώτο, αλλά κάνει χειραψίες με το άλλο. Αυτός είναι ένας μηχανισμός άρνησης, και η άρνηση έχει ένα τίμημα: να διατηρούμε την περίφημη στρατηγική συμμαχία με τη Σαουδική Αραβία, με κίνδυνο να ξεχάσουμε ότι το βασίλειο βασίζεται επίσης σε μια συμμαχία με θρησκευτικούς κληρικούς που παράγουν, νομιμοποιούν, εξαπλώνουν, κηρύττουν και υπερασπίζονται τον ουαχαμπισμό, την υπερ-πουριτανική μορφή του Ισλάμ που τρέφει το Daesh.


Ο ουαχαμπισμός, ένας μεσσιανικός ριζοσπαστισμός που προέκυψε κατά τον 18ο αιώνα, ελπίζει να αποκαταστήσει ένα φαντασιακό χαλιφάτο επικεντρωμένο σε μια έρημο, ένα ιερό βιβλίο και δύο ιερούς τόπους, τη Μέκκα και την Μεδίνα. Γεννημένος μέσα στην σφαγή και στο αίμα, εκδηλώνεται με μία σουρεαλιστική σχέση με τις γυναίκες, την απαγόρευση των μη μουσουλμάνων να πορευθούν σε ιερό έδαφος και άγριους θρησκευτικούς νόμους. Αυτό μεταφράζεται σε ένα εμμονικό μίσος με τις εικόνες και την εκπροσώπηση και, συνεπώς, την τέχνη, αλλά και με το σώμα, τη γύμνια και την ελευθερία. Η Σαουδική Αραβία είναι ένα Daesh που τα έχει καταφέρει. 


Η άρνηση της Δύσης σχετικά με τη Σαουδική Αραβία είναι εντυπωσιακή: Χαιρετίζει τη θεοκρατία ως σύμμαχό της, αλλά προσποιείται ότι δεν έχει αντιληφθεί ότι είναι ο παγκόσμιος ιδεολογικός χορηγός του ισλαμικού πολιτισμού. Οι νεότερες γενιές ριζοσπαστικών στον λεγόμενο αραβικό κόσμο δεν έχουν γεννηθεί τζιχαντιστές. Γαλουχήθηκαν στους κόλπους της Κοιλάδας Φάτουα, ένα είδος Βατικανού των ισλαμιστών, με μια τεράστια βιομηχανία που παράγει θεολόγους, θρησκευτικούς νόμους, βιβλία και επιθετικές πολιτικές σύνταξης και εκστρατείες στα μέσα ενημέρωσης.


Κάποιος μπορεί να αναλογιστεί: δεν είναι η ίδια η Σαουδική Αραβία πιθανός στόχος του Daesh; 


Ναι, αλλά αν επικεντρωθούμε σε αυτό θα ήταν σα να παραβλέπουμε τη δύναμη των δεσμών μεταξύ της οικογένειας που βασιλεύει και του κλήρου που φροντίζει για τη σταθερότητα της - και, επίσης, όλο και περισσότερο, για την αστάθειά της.  


Η βασιλική οικογένεια της Σαουδικής Αραβίας έχει πέσει στην τέλεια παγίδα: εξασθενημένη από τους νόμους περί κληρονομικής διαδοχής που ενθαρρύνουν τη ροή, προσκολλάται στους πατρογονικές της δεσμούς ανάμεσα στο βασιλιά και τον ιεροκήρυκα. Η Σαουδάραβες κληρικοί παράγουν ισλαμισμό, ο οποίος και απειλεί τη χώρα και δίνει νομιμότητα στο καθεστώς.


Κάποιος πρέπει να ζει στον μουσουλμανικό κόσμο για να καταλάβει την τεράστια μεταμορφωτική επιρροή των θρησκευτικών τηλεοπτικών καναλιών στην κοινωνία, με την πρόσβαση στους αδύναμους κρίκους της: τα νοικοκυριά, τις γυναίκες, τις αγροτικές περιοχές. Η ισλαμική κουλτούρα είναι διαδεδομένη σε πολλές χώρες - Αλγερία, Μαρόκο, Τυνησία, Λιβύη, Αίγυπτο, Μάλι, Μαυριτανία. Υπάρχουν χιλιάδες ισλαμιστικές εφημερίδες και κληρικοί που επιβάλλουν ένα ενιαίο όραμα για τον κόσμο, την παράδοση και τα είδη ένδυσης σε δημόσιο χώρο, τη διατύπωση των νόμων της κυβέρνησης και τις τελετουργίες της κοινωνίας που θεωρούν ότι είναι μολυσμένη.


Αρκεί να διαβάσετε ορισμένες ισλαμιστικές εφημερίδες για να δείτε τις αντιδράσεις τους στις επιθέσεις στο Παρίσι. Η Δύση παρουσιάζεται ως γη των «απίστων». Οι επιθέσεις ήταν το αποτέλεσμα της επίθεσης κατά του Ισλάμ. Μουσουλμάνοι και οι Άραβες έχουν γίνει οι εχθροί του κοσμικού και των Εβραίων. Επικαλούνται το παλαιστινιακό ζήτημα μαζί με το βιασμό του Ιράκ και την μνήμη του αποικιακού τραύματος και τα συσκευάζουν σε ένα μεσσιανικό λόγο ως στόχο να αποπλανήσουν τις μάζες.  


Τέτοιες συζητήσεις απλώνονται υπογείως στους κοινωνικούς χώρους, ενώ επιφανειακά οι πολιτικοί ηγέτες στέλνουν τα συλλυπητήριά τους προς τη Γαλλία και καταγγέλλουν ένα έγκλημα κατά της ανθρωπότητας.  


Αυτή η εντελώς σχιζοφρενική κατάσταση παραλληλίζει την άρνηση της Δύσης σχετικά με τη Σαουδική Αραβία.


Όλα αυτά αφήνουν κάποιον επιφυλακτικό με τις βροντερές διακηρύξεις των δυτικών δημοκρατιών σχετικά με την αναγκαιότητα της καταπολέμησης της τρομοκρατίας. Ο πόλεμος τους μόνο μυωπικός μπορεί να είναι, και γι’ αυτό στοχεύει το αποτέλεσμα και όχι την αιτία.  


Από τη στιγμή που το ISIS είναι πρώτα και κύρια μια κουλτούρα, και όχι μια στρατιωτική οργάνωση, πώς μπορείς να αποτρέψεις τις μελλοντικές γενιές από το να στραφούν σε τζιχάντ, όταν η επιρροή της Κοιλάδας της Φάτουα και των κληρικών της και του πολιτισμού της και της τεράστιας εκδοτικής βιομηχανίας της παραμένει ανέπαφη;


Είναι, λοιπόν, η θεραπεία της νόσου ένα απλό θέμα;  


Μάλλον όχι. Η Σαουδική Αραβία παραμένει σύμμαχος της Δύσης στις πολλές παρτίδες σκάκι που παίζονται στη Μέση Ανατολή. Είναι προτιμότερη από το Ιράν –αυτό το γκρίζο Daesh. Και υπάρχει και η παγίδα: 



Η άρνηση δημιουργεί την ψευδαίσθηση της ισορροπίας. Ο τζιχαντισμός έχει καταγγελθεί ως η μάστιγα του αιώνα, αλλά δεν λαμβάνεται υπόψη τί τον δημιούργησε ή τί τον υποστηρίζει


Αυτό μπορεί να σώζει τα προσχήματα, αλλά δεν σώζει ζωές


Το Daesh έχει μια μητέρα: την εισβολή στο Ιράκ. 


Αλλά έχει επίσης και έναν πατέρα: τη Σαουδική Αραβία και το βιομηχανικό-θρησκευτικό σύμπλεγμα της. 


Μέχρι να γίνει κατανοητό αυτό, μπορεί να κερδίζουν μάχες, αλλά ο πόλεμος θα χαθεί. Οι τζιχαντιστές θα θανατωθούν, μόνο και μόνο για να ξαναγεννηθούν στις μελλοντικές γενιές και να μεγαλώσουν με τα ίδια βιβλία. Οι επιθέσεις στο Παρίσι έχουν εκθέσει αυτή την αντίφαση και πάλι, αλλά όπως συνέβη μετά την 11η Σεπτεμβρίου, κινδυνεύει να διαγραφεί από τις αναλύσεις μας και τις συνειδήσεις μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: