"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΣΥΡΙΖΟΠΛΗΚΤΟ ΑΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΑΝ: Γιατί όχι και την Τιριτόμπα;



«Ρε μπαγάσα! Περνάς καλά εκεί πάνω;». Δεν ξέρω το τραγούδι του Νικόλα Ασιμου από όπου και η αναφορά στον μπαγάσα. Οπως, όμως, αναφέρει ο Αρχιεπίσκοπος στην επιστολή του προς τον πρωθυπουργό, θα διδάσκεται στο μάθημα των Θρησκευτικών στην Α΄ Λυκείου μετά την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του κ. Φίλη. 


Το ρεπερτόριο είναι αρκετά πλούσιο και δείχνει ότι το έχουν φτιάξει άνθρωποι με γούστο. Κυρίως όμως άνθρωποι με σύγχρονες προοδευτικές ιδέες που πιάνουν τον παλμό της νεολαίας. Περιλαμβάνει, εκτός των άλλων, τη «Συννεφούλα» του Σαββόπουλου, την «Umbrella» της Rihanna και αποσπάσματα από την «Επί του όρους Ομιλία» – δυστυχώς δεν αναφέρεται ο μουσικός που τη μελοποίησε. Στο Δημοτικό ο μαθητής θα έχει την ευκαιρία να διδαχθεί το «Αγγελος Εξάγγελος» των Ντίλαν-Σαββόπουλου, καθώς και τον υπέροχο «Κεμάλ» του Χατζιδάκι. Αυτά τα δύο ως υποκεφάλαια στην ενότητα: «Οι προφήτες της Βίβλου. Κρίση για μετάνοια και αναγγελία του ερχομού του Μεσσία». Η κουλτούρα της μεταπολίτευσης σε συσκευασία δώρου. Η «Τιριτόμπα» ως ξεπερασμένη αποκλείσθηκε.


Αναφέρει κι άλλα ο Αρχιεπίσκοπος στην επιστολή του. Στην ενότητα «Στερεότυπα», και πάλι στην Α΄ Λυκείου αν δεν κάνω λάθος, οι μαθητές θα καλούνται να σχολιάσουν τη φωτογραφία της μουσουλμάνας που παρήλασε με μαντίλα, τις δύο αθλήτριες που αγωνίστηκαν ντυμένες μουσουλμάνες στο Ρίο, ως επίσης και φωτογραφία καταστήματος με αραβική επιγραφή στο κέντρο της Αθήνας. Υποθέτω ότι στο πλαίσιο του πολυπολιτισμικού σχολείου που προωθεί η τρισεύγενη Αριστερά μας, οι μαθητές, αφού επιχειρηματολογήσουν υπέρ ή κατά, θα ψηφίζουν. Και επειδή είμαστε δημοκρατική χώρα, θα είναι αναγκασμένοι να υπακούσουν στις αποφάσεις της πλειοψηφίας. Τα παιδιά θα διδάσκονται επίσης ότι το Σχίσμα του 1054 οφείλεται στην απουσία διαλόγου. Είναι αλήθεια ότι δεν ρωτήθηκαν οι παραγωγικές τάξεις και τα συνδικάτα της εποχής για τη σημασία του filioque, με τα γνωστά ολέθρια αποτελέσματα.



Οφείλω να ομολογήσω ότι θαύμασα τον ψύχραιμο τόνο της επιστολής του κ. Ιερωνύμου. Απόρησα, όμως, λίγο με τη σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζει τα πράγματα, τα οποία φέρουν τα εύσημα του ευτράπελου. Θα μου πείτε το ευτράπελο είναι η πιο δημοκρατικά μοιρασμένη αξία στην Ελλάδα του 2016.  


Θέλουν να καταργήσουν τον ομολογιακό χαρακτήρα της διδασκαλίας των Θρησκευτικών; Και τι θα βάλουν στη θέση του;  


Εναν αχταρμά από σπαράγματα της κουλτούρας τους, το μόνο πνευματικό περιουσιακό στοιχείο που διαθέτουν.  


Πρέπει να αλλάξει ο τρόπος διδασκαλίας των Θρησκευτικών;  


Πρέπει. Οπως πρέπει να αλλάξει και ο τρόπος διδασκαλίας των Αρχαίων ή των Μαθηματικών.



Μην ανησυχείτε όμως. Διότι...
 όλ’ αυτά εντάσσονται σε ένα πλαίσιο γενικότερης αναγέννησης της Παιδείας την οποία ανέπτυξε χθες στη Βουλή ο πρωθυπουργός. Είπε, είπε, και τι δεν είπε. Τίποτε δεν είπε. 


Μάθαμε όμως ότι ο κ. Τσίπρας έχει διαμορφωμένη άποψη για τα Συμβούλια Ιδρύματος. Μάθαμε επίσης ότι ξέρει πως τα καλύτερα πανεπιστήμια στον κόσμο είναι δημόσια. Οπως και στην Ελλάδα, για τον απλούστατο λόγο ότι εδώ δεν υπάρχουν ιδιωτικά. Θα διευρύνει επίσης τη σύνδεση των ελληνικών με τα ξένα πανεπιστήμια – αρμόδιος υφυπουργός Θεοδόσιος ο Πελεγρίνης, ή Σάρα Μπερνάρ της εκπαίδευσης.



Κοινώς μάθαμε ότι αυτοί οι άνθρωποι δεν έχουν καμία σχέση με την Παιδεία. Λες και δεν το ξέραμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια: