ΚΟΙΝΩΝΙΑ και ΠΟΛΙΤΙΚΗ:Τουρκικές σαπουνόπερες και soft diplomacy
Γράφει το Liberal.gr
Σε πραγματικό «όπλο» στην soft
diplomacy της Τουρκίας αναδεικνύεται η τηλεοπτική βιομηχανία της χώρας
με την ολοένα μεγαλύτερη παραγωγή σαπουνόπερων που εξάγονται πλέον σε
πολλές χώρες του κόσμου.
Εκπομπές και σίριαλ που εξιδανικεύουν
τον οθωμανισμός και προβάλλουν τις ομορφιές της Τουρκίας, αναδεικνύονται
σε ένα σημαντικό μέσο δημοσίων σχέσεων και εξωραϊσμού της σύγχρονης
Τουρκίας, η οποία μάλιστα γίνεται όχι απλά χωρίς κόστος για την Τουρκία
αλλά αντιθέτως με πολύ σημαντικό οικονομικό όφελος.
Πέραν των εσόδων που εξασφαλίζει η
τηλεοπτική βιομηχανία της Τουρκίας, ιδιαίτερα σημαντικά είναι τα έσοδα
και από τον τουρισμό, που παρά την κρίση που έχουν προκαλέσει τα
τρομοκρατικά κτυπήματα, χιλιάδες κυρίως από την Μέση Εντολή και την Ασία
καταφθάνουν στην Κωνσταντινούπολη και στην Αττάλεια για να
φωτογραφηθούν, στα αξιοθέατα που έχουν γυρισθεί τα αγαπημένα τους
σίριαλ.
Σύμφωνα με στοιχεία που ανακοινωθήκαν
την περασμένη εβδομάδα ο τομέας τηλεοπτικών παραγωγών μέχρι το 2023 θα
έχει αυξήσει τα ετησία έσοδα από πώλησης στο εξωτερικό, από τα 350
εκατομμύρια δολάρια στο 1 δισ. δολάρια, διευρύνοντας μάλιστα τις αγορές
στην Νοτιοανατολική Ασία.
Ήδη η τηλεοπτική βιομηχανία της Τουρκίας
έφτασε στο σημερινό επίπεδο εισπράξεων από πωλήσεις στο εξωτερικό, μέσα
σε μια δεκαετία καθώς πριν δεν υπήρχε καν ως εξαγώγιμο προϊόν αυτό που
έχει γίνει πλέον γνωστό ως τουρκική σαπουνόπερα.
Τα στοιχεία αυτά παρουσίασε το μέλος του
ΔΣ του Εμπορικού Επιμελητηρίου Κωνσταντινούπολης (ΙΤΟ) Ιχσάν
Σογιουλού ο οποίος μάλιστα ζήτησε συγκεκριμένα μέτρα στήριξης, κυρίως με
την μείωση των τελών κινηματογράφησης που επιβάλλουν οι κοινότητες στην
Τουρκία. Στο πλαίσιο της επιδίωξης ανοίγματος στην Νοτιοανατολική Ασία,
αντιπροσωπεία του ΙΤΟ θα συμμετάσχει στην συνεδρίαση του Asian TV Forum
που θα γίνει στην Σιγκαπούρη τον Δεκέμβριο.
Τα τουρκικά σίριαλ έγιναν δημοφιλή όχι
μόνο στην Ελλάδα αλλά στα Βαλκάνια, στις χώρες της Μεσογείου αλλά και σε
όλη την Μέση Ανατολή και στις χώρες του Κόλπου, ενώ τα τουρκικά σίριαλ
προβάλλονται σήμερα σε περισσότερες από 100 χώρες του κόσμου.
Πιο γνωστή σειρά ίσως είναι ο
«Μεγαλοπρεπής Αιώνας» που περιγράφει την ζωή του Οθωμανού σουλτάνου
Σουλεϊμάν του Μεγαλόπρεπη τον 16ο αιώνα που προβάλλεται σε 43 χώρες σε
ένα, εν δυνάμει κοινό 200 εκατομμυρίων ανθρώπων.
Βεβαίως η τηλεοπτική βιομηχανία της
Τουρκίας κινδυνεύει μόνο από έναν παράγοντα:
Eίναι όλο και πιο έντονη η
κριτική που ασκείται από συντηρητικούς κύκλους που πρόσκεινται στο
κυβερνών μετριοπαθές ισλαμικό κόμμα ΑΚΡ, ότι προβάλλονται πρότυπα
χαρακτήρων και μοντέλα ζωής που δεν ταιριάζουν με τις ισλαμικές
παραδόσεις. Προς το παρόν όμως, παρά τις αιχμές που έχει αφήσει κατά
περιόδους ο ίδιος ο Ερντογάν για την ελευθεριότητα ορισμένων σίριαλ, δεν
φαίνεται να υπάρχει διάθεση για παρεμβάσεις που θα εξουδετέρωναν το
νέο αυτό ισχυρό «όπλο» της τουρκικής διπλωματίας.
Ετικέτες
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ,
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ,
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ,
ΤΟΥΡΚΙΑ,
SHOW BIZ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου