"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΥΠΑΡΚΤΟΣ ΕΘΝΟΠΑΤΕΡΟΠΛΗΚΤΟΣ ΝΕΟ-ΚΑΤΣΑΠΛΙΑΣ ΚΗΦΗΝΟΠΑΡΤΑΚΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ: Μια ξυλολιο-ψεκασμένη κοινωνία κηφηνοκατσαπλιάδων...

 Γράφει "Το ελληνάκι"
 
Δεν πρόλαβε να στεγνώσει το μελάνι από το τελευταίο πόρισμα που βάζει μια για πάντα τη θεωρία του επικίνδυνου φορτίου στον βαθύτερο κουβά της μεταπολίτευσης και κάποιοι θεώρησαν πως είναι καλή ιδεά να γίνουν και πάλι πανελλαδικές συγκεντρώσεις για τα Τέμπη γιατί όπως λέει μία παλιά σταλινική ρήση
"αν το αφήγημά μας δεν συνάδει με την πραγματικότητα, τόσο χειρότερο για την πραγματικότητα". 

Ο JoDi άρχισε να δέχεται και πάλι παραγγελίες για μπανεράκια και με πάθος και σθένος από την Ολλανδία ΔΙΕΔΙΔΕΙ όμορφα και δραματικά καλέσματα για κάθε πόλη της Ελλάδας με τη λέξη ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ να λαμποκοπάει δραματικά ανάμεσα στα πλήθη.
 

Εγώ όμως είμαι καλοπροαίρετος και χρόνια τώρα λέω πως κυβέρνηση χωρίς ουσιαστική αντιπολίτευση είναι ό,τι χειρότερο για μία Δημοκρατία. Πως μία αντιπολίτευση που προσπαθεί ψυχωτικά μόνο να βλάπτει μία κυβέρνηση χωρίς ουσιαστικές προτάσεις, βάζει απλά αυτογκόλ, συσπειρώνει ακόμα περισσότερο την κυβέρνηση και στις εκλογές αναρωτιέται πόσο βλάκες είναι αυτό το σαρανταένατακατό.  

Αντί λοιπόν η αντιπολίτευση και οι διαφόρων ειδών ψέκες να αναλώνονται σε μία υπόθεση που έχει πλέον κλείσει και να γίνονται ρόμπες, μπορώ να προτείνω ορισμένα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ προβλήματα για τα οποία αξίζουν πανελλαδικές συγκεντρώσεις.
 

1) Οδική ασφάλεια. Η Ελλάδα έχει ένα από τα χειρότερα ευρωπαϊκά ρεκόρ με σταθερά πάνω από 650 νεκρούς και πάνω από 10,000 τραυματίες το χρόνο στην άσφαλτο. Το στατιστικό αυτό χειροτερεύει κάθε χρονιά. Από το 2021, η Ελλάδα έχει καταγράψει 10-20 περισσότερους θανάτους ανά εκατομμύριο από τον μέσο όρο της ΕΕ κάθε χρόνο. Το χάσμα διευρύνεται από περίπου +7 το 2020 σε σχεδόν +20 το 2024. Η απάντηση της κυβέρνησης σε αυτά τα νούμερα είναι η αυστηροποίηση του ΚΟΚ - δηλαδή τίποτα - αντί να κάνει κάποιον σοβαρό σχεδιασμό για τις οδικές υποδομές και τους ελέγχους της Τροχαίας.
 

2) Brain drain: Το ισοζύγιο με το brain gain, παραμένει αρνητικό και μάλιστα με αυξανόμενες τάσεις. Με εξαίρεση το 2021, οι εκκροές του ειδικευμένου και ανειδίκευτου ανθρώπινου δυναμικού διαρκώς αυξάνονται με τους νέους ανθρώπους να αναζητούν καλύτερες συνθήκες ζωής και εργασίας στο εξωτερικό. Τα μέτρα της κυβέρνησης απέναντι σε αυτόν τον αρνητικό δείκτη είναι και πάλι αστεία, εστιάζοντας σε περιορισμένα, ανούσια, μισθολογικά πλεονεκτήματα. Σε συνδυασμό με τη γήρανση/υπογεννητικότητα της χώρας, τα προβλήματα που θα έχουν να αντιμετωπίσουν οι επόμενες γενιές αφήνουν τη σημερινή κυβέρνηση παγερά αδιάφορη.
 

3) Συστημα Υγείας: Παρόλο που η Ελλάδα ξοδεύει περίπου το 9.8% του ΑΕΠ στην Υγεία (ένα ποσοστό πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο), η αποδοτικότητα της δημόσιας υγείας παραμένει χαμηλή, με τη δημόσια δαπάνη να φτάνει μέχρι το 64% και την ιδιωτική το 36%. Όσοι δε έχετε πάρει την ηρωική απόφαση να προσπαθήσετε να μείνετε μέσα στο 64% ξέρετε πολύ καλά "πότε είναι διαθέσιμο το επόμενο ραντεβού".
 

4) Παιδεία: Σταθεροί στις αξίες του υποβαθμισμένου δημόσιου σχολείου, το κόστος της ιδιωτικής εκπαίδευσης φτάνει περίπου τα 713 εκ. Ευρώ κάθε χρόνο, είτε ως απάντηση στο κακό δημόσιο σύστημα, είτε ως "πολιτισμική συνήθεια". Το σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδυτικών δεν εφαρμόστηκε ποτέ, τα σχολικά βιβλία και η ύλη της πρωτοβάθμιας και δευτερβάθμιας είναι σταθερά προσκολλημένα σε πρακτικές του 20ου αιώνα και οι Πανελλαδικές Εξετάσεις διατηρούν τις πωλήσεις του Lexotanil για γονείς και μαθητές σε φυσιολογικά υψηλά.
 

5) Σιδηροδρομικό δίκτυο. Ωπ! τί έχουμε εδώ; Τίποτα. 2.5 χρόνια μετά το ατύχημα των Τεμπών, αντί η αντιπολιτευτική και λαϊκή απαίτηση να είναι ασφαλέστερα και πιο σύγχρονα σιδηροδρομικά δίκτυα, τελικά ήταν ένα ψεκασμένο αντικυβερνητικό αφήγημα. Η Ελλάδα την τελευταία 30ετία έχει πάρει απίστευτες ευρωπαϊκές επιδοτήσεις για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση του σιδηρδρομικού δικτύου. Τελικά οι επιδοτήσεις αυτές φαγώθηκαν δεξιά-αριστερά, το τρένο ακόμα να φτάσει στην Πάτρα, και για να πας από το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος οπουδήποτε πάει τρένο στην Ελλάδα, πρέπει να λύσεις ένα σύστημα διαφορικών εξισώσεων.
 

6) Σκάνδαλα, διαπλοκές, μπαρμπάδες τοπικοί παράγοντες, ΟΠΕΚΕΠΕ, Μελχισεδέκ, κοκοψόψαρα. Η κυβέρνηση της ΝΔ, ως γέννημα του ελληνικού λαού, συνεχίζει και λειτουργεί υπό το ίδιο καθεστώς διαπλοκής, ρουσφετιών και μηδενικού σχεδιασμού και οράματος για το μέλλον.
 

Αυτά είναι τα γενικά, τα high-level που λέμε και στο χωριό μου. Και κατά τη γνώμη μου, καθένα από αυτά αξίζει πανελλαδικές συγκεντρώσεις κάθε βδομάδα.
 

Το πρόβλημα όμως είναι το εξής ένα: όλα αυτά είναι έμφυτα στην ίδια την κοινωνία, οπότε και η κυβέρνηση της ΝΔ, όπως και κάθε κυβέρνηση, πασχίζει να έχει δυνατούς και καλούς δεσμούς με την κοινωνία.  

Γιατί αν για παράδειγμα πας να βελτιώσεις την παιδεία, θα βάλεις μαχαίρι σε μία οικονομία 700 εκ. ευρώ. 

Αν πας να βελτιώσεις την οδική ασφάλεια, θα πρέπει να βγάλεις την Τροχαία στους δρόμους και να δυσαρεστείς τους οδηγούς. 

Αν σταματήσεις τα ρουσφετάκια, η επανεκλογή σου δεν είναι εγγυημένη, κλπ

Αν πας να κάνεις ουσιαστικό έργο στους σιδηρόδρομους, ίσως θα πρέπει να τα τσουγκρίσεις με κάποιους μεγάλους Ομίλους, κάποιες τοπικές κοινωνίες και πάει λέγοντας.
 

Κοινώς υπάρχει το εξής παράδοξο. Αν ποτέ η κοινωνία κατέβαινε στους δρόμους ζητώντας ουσιαστικές αλλαγές - αυτές που πραγματικά έχει ανάγκη η χώρα - τότε...

 

 θα ήταν σα να κατεβαίνει εναντίον του καθρέφτη της. 

Αυτό όμως από μόνο του είναι άλλο μεγάλο θέμα συζήτησης.



Δεν υπάρχουν σχόλια: