"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΝουΔο-ΠΑΣΟΚ-ο-ΚΚΕδο-ΣΥΡΙΖΑίικο ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΟ ΚΩΛΟΧΑΝΕΙΟ: Οι ουρανοί είναι δικοί τους

Του ΠΑΣΧΟΥ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗ

Το πρόβλημα του ΣΥΡΙΖΑ είναι ότι δεν μπορούν να συνεννοηθούν οι διάφορες εκδοχές του. 

Προθες για παράδειγμα –πρωί πρωί– το ορίτζιναλ κόμμα ανακοίνωσε ότι «Η εικόνα μέσω σμήνους drones του αθλητικού παπουτσιού που “πατά” πάνω στην Ακρόπολη για διαφημιστικούς λόγους, αποτελεί προσβλητική εμπορευματοποίηση του πυρήνα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς».

Το μεσημέρι η υπουργός Πολιτισμού κ. Λίνα Μενδώνη θεώρησε προσβλητικό ότι το παπούτσι φαινόταν να
«κλωτσάει την Ακρόπολη» (ΣΚΑΪ, 16.5.2025).

Σύμφωνοι. Η κ. Μενδώνη δεν είναι ΣΥΡΙΖΑ. Νέα Δημοκρατία έγινε εσχάτως. Αλλά ούτε το ΠΑΣΟΚ είναι ΣΥΡΙΖΑ. Η αξιωματική αντιπολίτευση, παρ’ όλο που άργησε –μεσημέριασε πριν βγάλει ανακοίνωση–, δεν έχασε το πάρτι των καταγγελιών.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή

Προχθές μια εταιρεία αθλητικών ειδών αποφάσισε να «γράψει», με φωτισμένα drones, μια διαφήμιση στον ουρανό των Αθηνών. Είναι μια ακαλαίσθητη πρακτική που γίνεται σε πολλές χώρες.  

Η εταιρεία πήρε άδεια από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και από τη διοίκηση του Ζαππείου, απ’ όπου απογειώθηκαν τα drones.

«Πού πας, ρε Καραμήτρο, χωρίς την άδεια, σφραγίδες και υπογραφή του υπουργείου;». Η κ. Μενδώνη ξεσπάθωσε: «Η διαδικασία», είπε, «όχι μόνο δεν έγινε νομότυπα, όρος που είναι πιο λάιτ, αλλά δεν έγινε νόμιμα. (…) Αισθητικά είναι πάρα πολύ άσχημο να φαίνεται το παπούτσι να κλωτσάει την Ακρόπολη. (…) Η φωτογραφία δεν έγινε τυχαία. Ο σκοπός ήταν να συνδεθεί η συγκεκριμένη μάρκα με την Ακρόπολη».

Η άδεια απογείωσης, είπε, δεν είναι νόμιμη.
«Η διοίκηση του Ζαππείου, αν μη τι άλλο, όφειλε πριν δώσει την άδεια να ζητήσει την έγκριση του υπουργείου Πολιτισμού. (…) Εδώ έχουμε εμπορική εκμετάλλευση των συγκεκριμένων μνημείων, Ζάππειο, Ακρόπολη…» (ΣΚΑΪ, 16.5.2025).

Βεβαίως, εν προκειμένω δεν έχουμε «εμπορική εκμετάλλευση των μνημείων», αλλά του… εναέριου χώρου τους. Υπάρχουν όμως δύο ζητήματα

Το πρώτο είναι αν και ο ορίζοντας μιας πόλης (είτε έχει από κάτω το Ζάππειο είτε είναι δίπλα στον Παρθενώνα) πρέπει να γίνει χώρος για εμπορική –ας πούμε– «αφισοκόλληση». Είναι ένα θέμα προς συζήτηση.

Το δεύτερο είναι η βουλιμία των υπουργών για αρμοδιότητες. 

Αν ακόμη και η ολιγόλεπτη παραχώρηση 200 τ.μ. για την απογείωση των drones χρειάζεται την έγκριση του υπουργείου, ζήτω που καήκαμε.  

Στο κάτω κάτω της γραφής, γιατί να έχουμε Δ.Σ. Ζαππείου και να μην τα χειρίζεται όλα απευθείας το γραφείο της υπουργού; 

 

Aν για την απογείωση κάποιων drones απαιτούνται τρεις άδειες, μπορούμε να φανταστούμε τι χαρτομάνι υπάρχει αν...

 

 μια εταιρεία αποφασίσει να κάνει κάτι σοβαρό, π.χ. μια επένδυση.


Δεν υπάρχουν σχόλια: