Ξέραμε ότι υπάρχουν τα ατομικά δικαιώματα.
Δεν διευκρίνισαν, όμως, ποίων τα «μορφωτικά δικαιώματα» παραβιάζονται. Εκείνων που –λόγω ιού– δεν μπορούν να πάνε στο σχολείο αλλά θα μπορούσαν πιθανώς να παρακολουθούν έστω ατελώς τα μαθήματα μέσω Διαδικτύου; Ή των καθηγητών που διαδήλωναν;
Φυσικά, «ΔΟΕ, ΟΛΜΕ και ΟΙΕΛΕ χαρακτηρίζουν “νεοφιλελεύθερο και αντιεκπαιδευτικό” το περιεχόμενο των διατάξεων του νομοσχεδίου Κεραμέως και παράλληλα εκφράζουν την αντίθεσή τους στην τροπολογία - big brother για ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων από τις τάξεις, όταν θα απουσιάζουν μαθητές λόγω υγείας» (Left.gr 13.5.2020). Οπως λέει η ΔΟΕ, «σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα καταδικάζει και αντιστρατεύεται το άκρως νεοφιλελεύθερο και αντιεκπαιδευτικό περιεχόμενο των νομοθετικών πρωτοβουλιών της κυβέρνησης».
Ο εξαποδώ «νεοφιλελευθερισμός» δεν κατηγορείται μόνο για τις κάμερες στα σχολεία· παρεμπιπτόντως η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα θεωρεί ότι είναι νόμιμη η διαδικασία, αλλά απαγορεύει την αποθήκευση των μαθημάτων. Ο επάρατος προκύπτει και από το γεγονός ότι, όπως είπε ο δεξιός πρόεδρος της ΟΛΜΕ κ. Θεόδωρος Τσούχλος, «αυστηροποιείται η λειτουργία του Λυκείου (...) με τη βάση του 10 και την Τράπεζα Θεμάτων» και η ΟΛΜΕ είναι αντίθετη σε αυτά (News 24/7 13.5.2020).
«Οταν κλείνει η πόρτα, ο εκπαιδευτικός είναι υπεύθυνος για το πώς λειτουργεί η σχολική τάξη», είπε ένας συνδικαλιστής σε σχετικό βίντεο της «Αυγής» (13.5.2020). Για το μόνο που δεν είναι υπεύθυνοι είναι για το γεγονός ότι οι Ελληνες μαθητές πατώνουν διαρκώς στην κατανόηση κειμένου, στα μαθηματικά και στις φυσικές επιστήμες. «Μεταξύ των 37 χωρών του ΟΟΣΑ, η Ελλάδα είναι μόνιμα ουραγός: στην 34η θέση» («Καθημερινή» 4.12.2019).


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου