"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΠΑΙΔΕΙΑ στο ΣΥΡΙΖΟΠΛΗΚΤΟ ΚΩΛΟΧΑΝΕΙΟ: Κάτω τα ξερά σας απο τη μόρφωση των παιδιών μας.

Δικηγόρου – Συγγραφέα


Ο Κάτων, ο λεγόμενος Τιμητής, επικρίνοντας έναν παχύσαρκο («τον υπέρπαχυν κακίζων»), είπε :«Που θα μπορούσε να είναι χρήσιμο για την πόλη ένα τέτοιο σώμα, που από το λαιμό μέχρι τ’ αχαμνά καλύπτεται από την κοιλιά;».
(Πού δ’ άν τη πόλει σώμα τοιούτον γένοιτο χρήσιμον, ού το μεταξύ λαιμού και βουβώνων άπαν υπό της γαστρός καλύπτεται;». (1)


Ο Ρωμαίος πολιτικός δεν αναφερόταν, βεβαίως, στο πάχος του ανθρώπου, αλλά, κυρίως, στην αδιαφορία για το σώμα του, αδιαφορία για την αισθητική του κορμιού και του πνεύματος, υπονοώντας ότι η αδιαφορία κάποιου για το σώμα του επεκτείνεται αναγκαστικά και στα ζητήματα που αφορούν την ίδια την πόλη του.


Μιλούσε για τους πολιτικώς παχύδερμους πολιτικούς.


Σε αυτούς αναφερόμαστε, καθώς και στον «υπέρπαχυν» υπουργό κ. Ν. Φίλη και στις περί την παιδείαν επιλογές του.


Δεν θα παραλείψουμε, όμως, να αναφερθούμε και στους 45 «φιλολόγους», που ζήτησαν την κατάργηση των αρχαίων ελληνικών στο γυμνάσιο. Την αμάθειά τους θα καταγγείλουμε και την εμπάθεια του κειμένου που υπέγραψαν προτείνοντας την κατάργηση.


Να σημειωθεί πως η αμάθεια και η εμπάθεια αποτελούν, εν Ελλάδι, το καλύτερο πιστοποιητικό για να μεταμφιεστεί κάποιος σε υπουργό παιδείας.


Οι ίδιες ακριβώς ιδιότητες παρέχουν το δικαίωμα στον οποιονδήποτε να απευθύνει αβασάνιστες επιστολές.


Αλλού τα αρχαία ελληνικά διδάσκονται και διδάσκουν.


Παντού ο πνευματικός κόσμος, μα και οι απλοί άνθρωποι, υποκλίνονται στην αρχαία ελληνική κληρονομιά, ανιχνεύοντας στις γλώσσες τους την αρχαία ελληνική γλώσσα.


Σε άλλα μέρη αποκρούουν ακόμα και με διαδηλώσεις κάθε απόπειρα κατάργησης της ελληνικής και της λατινικής γλώσσας.


Εδώ σιγή!


Την ίδια ώρα που ένας κενόμυαλος και βάρβαρος υπουργός παιδείας, αυτοαποκαλούμενος και αρχαιολάτρης, στηλιτεύει τη διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών στα γυμνάσια, αποκαλώντας την «παρά φύσιν».


Ενώ «παρά φύσιν» είναι το γεγονός ότι κάποιος σαν κι αυτόν κατέχει τη θέση του υπουργού παιδείας.


Το παρόν σημείωμα δεν απευθύνεται στον συγκεκριμένο υπουργό ούτε στον πρωθυπουργό του. Δεν δύναται κανείς να περιμένει τίποτα από άτομα που δεν έμαθαν και δε σέβονται τίποτα.


Απευθύνεται μόνο σε εκείνους τους 45 φιλολόγους.


Τους 45 κατασκευαστές ηλιθίων που συνιστούν την κατάργηση των αρχαίων ελληνικών στο γυμνάσιο! (2).


Κάτω από την ανερμάτιστη αυτή επιστολή τους, οι 45 «φιλόλογοι» κρέμασαν τα θλιβερά τους ονοματεπώνυμα.


Μ’ ένα κείμενο δουλικό, που μόνο ανόητος ή συνθηκολογημένος δέχεται να συντάξει.


Μ’ ένα κείμενο υβριστικό για τη γλώσσα μας, προκλητικό για την πνευματική παράδοση του λαού μας, συκοφαντικό για την άοκνη δουλειά σημαντικών και μεγάλων Ελλήνων φιλολόγων.


Αυτό το άθλιο κείμενο τόλμησαν να διατυπώσουν.


Απαντούμε θυμίζοντας τη ρήση του Γάλλου ποιητή Ζακ Πρεβέρ : «Ξεριζώστε, ηλίθιοι, ξεριζώστε».


Σαν να μας έλεγε :  
«Βγάλτε τις ρίζες μία προς μία, πετάχτε τις στη φωτιά. Κάψτε σύγκορμο το πανάρχαιο δέντρο. Όμως, κρυφτείτε. Μη δείξετε το αληθινό σας πρόσωπο. Μην αποκαλύψετε το βαθύ σας μίσος  και τη χολή σας για ό,τι ομορφότερο μας κληροδοτήθηκε. Κρύψτε βαθιά την ανεπάρκειά σας και ως απόστολοι διαδώστε την αμάθεια, υποστηρίζοντας πως η δεύτερη αυτή καταστροφή της γλώσσας γίνεται για το καλό της παιδείας».


Έγραψε ένας σημαντικός λόγιος :
«Θέλει πανουργία και τέχνη η ανηθικότητα».(3)


Το πρόβλημα, βεβαίως, δεν είναι οι 45 φιλόλογοι που με την υπογραφή τους εξευτελίζονται.


Πρόβλημα θα υπάρξει σοβαρό αν η πλειονότητα των φιλολόγων δεν αποδοκιμάσει και αν φοβισμένη βουβαθεί.


Θα τελειώσουμε με μία φράση μόνο :
«Κάτω τα ξερά σας από τη μόρφωση των παιδιών μας!».



(1)   Πλούταρχος, «Παράλληλοι Βίοι», Αριστείδης Κάτων.
(2)   ALPHAVITA εκπαιδευτικό ενημερωτικό δίκτυο, 31.5.2016.
(3)   Ιάσων Ευαγγέλου, Γλώσσα και Παιδεία.

Δεν υπάρχουν σχόλια: