ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΠΑΝΑΝΙΑ: Ζουν και βασιλεύουν τα προνόμια των «τριακοσίων»
Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΙΚΟΥΛΑ
Η χώρα μπορεί να βρίσκεται "επί ποδός πολέμου", όπως αναφέρουν σε καθημερινή βάση υψηλόβαθμοι κυβερνητικοί παράγοντες, αλλά τα κεκτημένα των "εκπροσώπων του λαού", παρότι "ψαλιδίστηκαν", ζουν και... βασιλεύουν.
Το "επάγγελμα" κατά πολλούς, "λειτούργημα" κατά άλλους, του βουλευτή παραμένει καλοπληρωμένο και ιδιαίτερα... ελκυστικό, αν λάβει κανείς υπόψη τη βίαιη επίθεση στα εισοδήματα κυρίως των μεσαίων και των χαμηλών οικονομικά στρωμάτων της χώρας.
Εισόδημα από 5.800 έως 6.100 ευρώ τον μήνα, επίδομα συμμετοχής σε κοινοβουλευτικές επιτροπές 150 ευρώ για τον κάθε βουλευτή ανά συνεδρίαση, πλήρης σύνταξη (εκτός αυτής του επαγγέλματός τους) με τη συμπλήρωση 8 χρόνων κοινοβουλευτικής θητείας, μηνιαίο επίδομα ενοικίου 1.000 ευρώ για τους βουλευτές επαρχίας και ετήσιο επίδομα οργάνωσης γραφείου 1.500 ευρώ.
Επίσης, 65 αεροπορικά εισιτήρια τον χρόνο για τους βουλευτές της Περιφέρειας, ένα κινητό τηλέφωνο με μηνιαία ατέλεια στα 180 ευρώ, ατέλεια στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, αλλά και απασχόληση ενός επιστημονικού συνεργάτη, τεσσάρων μετακλητών υπαλλήλων και ενός αστυνομικού είναι κάποια από τα προνόμια των "εθνοπατέρων" μας.
Οι συνολικές δε δαπάνες για τα βουλευτικά προνόμια μόνο ευκαταφρόνητες δεν είναι, παρά το γεγονός ότι οι μισθολογικές περικοπές έφτασαν το 40% των απολαβών τους.
Σύμφωνα με τον επίσημο προϋπολογισμό δαπανών της Βουλής για το 2011, οι πιστώσεις για τις αποζημιώσεις των βουλευτών σχετικά με τη συμμετοχή τους στα τμήματα διακοπών της Βουλής και στις επιτροπές αυτής ανέρχονται στα 5 εκατ. ευρώ από 5,5 στον προϋπολογισμό του 2010, το συνολικό κόστος για την οργάνωση του βουλευτικού γραφείου φτάνει τα 8.086.300 ευρώ έναντι 9.286.300 το 2010, ενώ τα βουλευτικά έξοδα κίνησης είναι 1.715.600 ευρώ έναντι 1.987.800 ευρώ το 2010.
Επίσης, η υπερωριακή απασχόληση των υπαλλήλων που έχουν διατεθεί στους βουλευτές προσδιορίζεται για το 2011 στα 5.526.800 έναντι 6 εκατομμυρίων ευρώ το 2010, τα έξοδα μετακίνησης των μελών του Κοινοβουλίου στο εσωτερικό στο 1.670.000 ευρώ (1.850.000 ευρώ) και τα αντίστοιχα έξοδα μετακίνησης τους προς το εξωτερικό και αντίστροφα στο 1.500.000 ευρώ (1.400.000 το 2010).
Οι δαπάνες κινητής τηλεφωνίας (για το Κοινοβούλιο) ανέρχονται στις 658.000 ευρώ (680.000 ευρώ το 2010), ενώ γενικότερα οι δαπάνες για τις υποχρεώσεις από παροχή τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών φτάνουν τα 8.715.000 ευρώ (8.878.000 ευρώ το 2010).
Σημειώνεται ότι μετά τις περικοπές οι μειώσεις στις συνολικές αποδοχές των βουλευτών από το 2010 μέχρι και σήμερα υπολογίζεται ότι ανέρχονται σε 40.500 ευρώ περίπου ετησίως, και η ετήσια βουλευτική αποζημίωση (δίχως να υπολογίζεται το όφελος από την τηλεφωνική και την ταχυδρομική ατέλεια, την παροχή ηλεκτρονικού εξοπλισμού, την ενοικίαση γραφείων για τους βουλευτές της Περιφέρειας, την παροχή αυτοκινήτου και επιστημονικού συνεργάτη κ.λπ.) υπολογίζεται ότι κυμαίνεται πλέον μεταξύ 70.000 και 80.000 ευρώ (καθαρές απολαβές).
Πόσο στοιχίζουν τα... τυχερά των βουλευτών ετησίως
8 εκατ. € για την οργάνωση των γραφείων τους
8,7 εκατ. € για τηλεπικοινω-νιακές υπηρεσίες
5,5 εκατ. € η υπερωριακή απασχόληση των υπαλλήλων που τους έχουν διατεθεί
5 εκατ. € για τη συμμετοχή τους στα τμήματα διακοπών της Βουλής
5 εκατ. € για τα αυτοκίνητά τους
3,2 εκατ. € για ταξίδια
Οι απολαβές του κάθε εθνοπατέρα
5.800 έως 6.100 € ο μηνιαίος μισθός
150 € επίδομα συμμετοχής σε κοινοβουλευτικές επιτροπές ανά συνεδρίαση
1.500 € ετήσιο επίδομα οργάνωσης γραφείου
1.000 € μηνιαίο επίδομα ενοικίου για τους βουλευτές επαρχίας
180 € μηνιαία ατέλεια για το κινητό τους τηλέφωνο
65 εισιτήρια τον χρόνο για τις αεροπορικές μετακινήσεις των βουλευτών της περιφέρειας
ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΤΑΚΡΑΥΓΗ
Εξαφανίζονται οι λιμουζίνες
Oι βουλευτές σε Αθήνα - Πειραιά, καθώς και οι βουλευτές Επικρατείας θα λάβουν αυτοκίνητα μέχρι 1.400 κ.εκ.
Μπροστά στην κρίση και την κοινωνική κατακραυγή αναμένεται εντός του μήνα να? εξαφανιστούν οι βουλευτικές λιμουζίνες, αφού, σύμφωνα με απόφαση της Βουλής, όλα τα αυτοκίνητα θα αντικατασταθούν με άλλα, μικρότερου κυβισμού.
Το κόστος δε για τα αυτοκίνητα των βουλευτών ανέρχεται περίπου στα 5 εκατ. ευρώ ετησίως (μειωμένο περίπου κατά 1,5 εκατ. ευρώ), ενώ ο κάθε βουλευτής επιβαρύνεται μόνο με την καταβολή του τιμήματος των... καυσίμων του και όχι φυσικά με τα "φουσκωμένα" τέλη κυκλοφορίας, την ασφάλεια και τη συντήρηση του οχήματός τους. Ετσι, οι βουλευτές σε Αθήνα - Πειραιά, καθώς και οι βουλευτές Επικρατείας θα λάβουν αυτοκίνητα μέχρι 1.400 κ.εκ. με μίσθωμα που θα επιβαρύνει τη Βουλή 750 ευρώ μηνιαίως, ενώ για τους βουλευτές της επαρχίας προβλέπεται αυτοκίνητο μέχρι 1.800 κ.εκ. με μηνιαίο μίσθωμα που φτάνει τα 1.200 ευρώ.
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
60 εκατ. ευρώ ετησίως σε μισθούς
Τα έξοδα της Βουλής για το ανθρώπινο δυναμικό της περιλαμβάνουν και τη μισθοδοσία των υπαλλήλων της, η οποία για το 2011 ανέρχεται σε περίπου 60 εκατομμύρια ευρώ.
Σε αυτό το κόστος περιλαμβάνονται η μισθοδοσία και οι ασφαλιστικές εισφορές των 1.343 μονίμων και σε καθεστώς αορίστου χρόνου υπαλλήλων (37.904.800 ευρώ), καθώς και οι αμοιβές των επιστημονικών συνεργατών των βουλευτών, των εργαζομένων με σχέση εργασίας ορισμένου χρόνου με συνολικό κόστος 20.823.700 ευρώ.
Περικοπές
Ωστόσο, εκτός από τις περικοπές που ίσχυσαν για όλους τους εργαζόμενους στο Δημόσιο, στους υπαλλήλους της Βουλής έχει περικοπεί το 8% στο επίδομα υπερωριακής απασχόλησης και κίνησης, δεν λαμβάνουν δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα, στο ειδικό επίδομα ανοίγματος και κλεισίματος των εργασιών της Βουλής έχει επέλθει "ψαλίδισμα" 39% για τους χαμηλόμισθους και 50% για τους υψηλόμισθους υπαλλήλους της Βουλής, ενώ τα χρήματα αυτά υποπίπτουν σε φορολογία, κάτι που δεν γινόταν στο παρελθόν.
ΕΘΝΟΣ
Ετικέτες
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ,
ΒΟΥΛΗ,
ΕΘΝΟΣ,
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ,
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου