"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΝουΔο-γαλαζαίικο ΣΟΥΡΓΕΛΟΚΑΤΣΑΠΛΙΑΔΙΚΟ: Τελικό αποτέλεσμα που ισορροπεί μεταξύ της ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΑΣΧΗΜΙΑΣ και της ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΑΝΑΘΕΣΗΣ



Toυ ΘΑΝΟΥ ΤΖΗΜΕΡΟΥ

30.000 ευρώ πλήρωσες φορολογούμενε γι' αυτό το αριστούργημα. Μη μου πεις ότι δεν σου φαίνεται για αριστούργημα;

 Άσε να σου το εξηγήσουν οι ειδικοί, που το σχεδίασαν.

Μάθε λοιπόν ότι "το τελικό αποτέλεσμα ισορροπεί μεταξύ της ιστορικής έμπνευσης και της σύγχρονης αισθητικής".

Αναρωτιέσαι τι σημαίνει "ιστορική έμπνευση";

Πώς φαίνεται ότι δεν ξέρεις από Τέχνη! Πώς λέμε: ιστορικός υλισμός, ιστορικός ηγέτης της αριστεράς; Κάπως έτσι. Να, σου λέει, έχουμε βάλει έναν κύκλο. Ιστορικό, γεωμετρικό σχήμα, που ενέπνευσε τόσους και τόσους δημιουργούς, από τον Μπρεχτ μέχρι τον Μαρκήσιο ντε Σαντ.

Ωπ, συγγνώμη, δεν είναι ο κύκλος το ιστορικό γεωμετρικό σχήμα, ο καλλιτέχνης του logo με διορθώνει: "Το γράμμα "μ" έχει αποκτήσει μια καθαρή και γεωμετρική μορφή αλληλΟεπιδρώντας(sic) με τον κύκλο που το περιβάλλει.

Αν αναρωτιέσαι πού την είδαν την καθαρή και γεωμετρική μορφή σ΄αυτό το κακοχυμένο και κακοσχεδιασμένο λαβδοπόδαρο "μ", προφανώς δεν ξέρεις από Τέχνη. (Ούτε ίσως και από απ' ευθείας αναθέσεις.)

Ο καλλιτέχνης εξηγεί και τα υπόλοιπα κρυμμένα νοήματα του αριστουργήματος: "Η σύνθεση του "μ" που οπτικά διακόπτει τον κύκλο, συνδέει την πόλη με το μετρό, αποδίδοντας τη δυναμική της κίνησης και της προόδου." (Αυτό μου θυμίζει τον συνασπισμό της "αριστεράς και της προόδου", αλλά τι περιμένεις από έναν αριστεροφοβικό...)

Όμως, πώς την συνδέει, διακόπτοντας; Είναι η πόλη έξω από τον κύκλο και το "μ" κάνει προσπάθειες να την φτάσει απλώνοντας την ουρά;

Συνήθως το μετρό συνδέει τμήματα της πόλης μεταξύ τους, δεν συνδέεται το ίδιο με την πόλη, αλλά ποιος είμαι εγώ τώρα να κρίνω τον καλλιτέχνη που τον εμπιστεύθηκε κοτζάμ κυβέρνηση και του είπε "Μεγάλε, εσένα θέλουμε! Φτιάξε το αριστούργημα που περιμένουμε και θα πληρώσουμε όσο-όσο"!

Καλό θα ήταν να συνδέει την πόλη και με το αεροδρόμιο, δεν υπάρχει μετρό στον κόσμο που να μην πηγαίνει στο αεροδρόμιο. Αυτό θα επισημάνουν τα "διεθνή ακροατήρια" και θα μας κράξουν! (Διεθνή ακροατήρια! Μιλάμε για βαρειά κουλτούρα όχι αστεία...) Αλλά εντάξει μην είμαστε και πλεονέκτες. Τι θα έχουμε να υποσχόμαστε τα επόμενα 40 χρόνια;

Παρόμοια έμπνευση είχαν και άλλοι καλλιτέχνες σ΄αυτόν τον μάταιο κόσμο (παραθέτω μερικά παραδείγματα από κάτω) οπότε ίσως μας εξηγήσουν εκείνοι την αλληλΟεπίδραση, πρώτα με τους σχεδιαστές του logo (είναι γνωστό ότι τα μεγάλα πνεύματα συναντώνται) και μετά με την πόλη.

Άσε, λοιπόν, την τέχνη για τους ειδικούς των απ΄ευθείας αναθέσεων και…

 

 συνέχισε να κάνεις αυτό που ξέρεις καλά στο Οθωμανοσοβιετιστάν της παρακμής μας: σκάσε και πλήρωνε.

Υ.Γ. Όσο πιο απλό είναι ένα logo, τόσο μεγαλύτερη σημασία έχει η λεπτομέρεια. Αν θέλετε να δείτε τι σημαίνει μοντέρνο, απλό αλλά στιβαρό logo δείτε του Εθνικού Θεάτρου .


Δεν υπάρχουν σχόλια: