ΑΡΘΡΟ - ΔΥΝΑΜΙΤΗΣ
Tου Θάνου Τζήμερου
Η απάντηση είναι απλή και επίσημη, από το Υπουργείο Παιδείας: διότι έχουν διαπαιδαγωγηθεί έτσι!
Το καταλάβατε, φαντάζομαι. Θα μπορούσαν και τα κορίτσια να μην φοβούνται τις κατσαρίδες, αλλά φταίνε τα στερεότυπα. Το βιολογικό φύλο των κοριτσιών είναι κατσαριδοκτόνο, ενώ το κοινωνικό φύλο είναι κατσαριδοφοβικό.
Την εποχή που η επιστήμη δεν είχε προχωρήσει όσο σήμερα, που έχει κάνει τα φύλα φύλλο και φτερό, στα μικρά κοριτσάκια έλεγαν ιστορίες τρόμου με γιγάντιες κατσαρίδες που καταβρόχθιζαν όποια γυναίκα εύρισκαν στο πέρασμά τους, ενώ στα μικρά αγοράκια έκαναν δώρο στα γενέθλια σπρέι Teza και Βaygon.
Ματαίως τα κορίτσια της παρέας παρακαλούσαν να παίξουν με τα σπρέι, μαζί με τα αγόρια. Εκείνα τις απόπαιρναν λέγοντας ότι «αυτές είναι αγορίστικες δουλειές -εσάς προορισμός σας είναι να φοβάστε». Τις έπεισαν τελικά, σ’ εκείνη την τρυφερή ηλικία που διαμορφώνεται ο χαρακτήρας του ανθρώπου, και έκτοτε, μόλις δουν κατσαρίδα, βάζουν τις φωνές.
Αυτός είναι και ο λόγος, όπως μαθαίνουμε από τους σοφούς κοινωνιολόγους του Υπουργείου Παιδείας, με μεταπτυχιακό στις τζέντερ στάντις, που βλέπεις λίγες γυναίκες να δραστηριοποιούνται επαγγελματικά ως μηχανικίνες αυτοκινήτων, χειρίστριες κομπρεσέρ, εκκενώτριες βόθρων, υδραυλικίνες, αχθοφόρισσες, μπετατζούδες και οικοδόμισσες, τορναδόρισσες σε μηχανουργεία, μωσαϊκούδες, πλακατζούδες κ.λπ.: δεν πήραν τα κατάλληλα δώρα, όταν ήταν μικρές.
Το πρόβλημα εξακολουθεί να είναι έντονο, ακόμα και σήμερα, που έχουμε συνειδητοποιήσει το αίτιο. Και δεν κάνουμε τίποτε για να το αντιμετωπίσουμε.
Εγώ πάντως, διαβάζοντας τις σοφές οδηγίες των κοινωνιολόγων του Υπουργείου Παιδείας με το μεταπτυχιακό στις τζέντερ στάντις, και ξέροντας πόσα λεφτά βγάζουν οι “ΑΧΟΡΤΑΓΟΙ”, θέλησα, μια ανιψιά μου, που είναι 4 ετών, να την στρέψω προς το επάγγελμα της εκκένωσης βόθρων.
Έκανα βέβαια το λάθος να την ρωτήσω: τι δώρο θες να σου πάρω στα γενέθλια; Μου απάντησε αμέσως: «την Μπάρμπι– παραμυθένια εμφάνιση». Ήταν προφανές πως τα στερεότυπα είχαν αλλοιώσει ήδη το βιολογικό φύλο του κοριτσιού.
Έριξα μια βιτριολική ματιά στην μάνα της, την ξαδέλφη μου, και την κάρφωσα: «το κατέστρεψες το κορίτσι». Βάλθηκα να συνετίσω τη μικρή:
-Γιατί θες την Μπάρμπι;
-Για να έχω κι εγώ το μωράκι μου, όπως έχει η μαμά εμένα!
-Δηλαδή θες, όταν μεγαλώσεις, να γίνεις μαμά;
-Ναιαιαιαιαι!
-Ναι, αλλά πρέπει να σκεφτείς και ποια δουλειά θα κάνεις. Δεν θες να έχεις ένα μεγάλο φορτηγό να κουβαλάς τα κακάκια που κάνουν οι άνθρωποι και να τα πετάς σε μια μεγάλη τρύπα;
-Όχιιιιιι!
-Να επισκευάζεις τα αυτοκίνητα όταν χαλάνε, δεν σ΄αρέσει;
-Όχιιιιιι!
-Να αλλάζεις τσιμούχες;
-Τι είναι τσιμούχες;
Φως φανάρι: το κοριτσάκι είχε πάρει εντελώς λάθος δρόμο. Ακούς εκεί να θέλει να γίνει μαμά! Σ΄ αυτά τα χάλια μας οδηγούν τα στερεότυπα.
Έτρεξα στα παιχνιδάδικα να πάρω της μικρής κάποιο παιχνίδι για να διορθώσω το λάθος. Με τρόμο για το μέλλον των κοριτσιών σ’ αυτή τη χώρα, ανακάλυψα ότι δεν υπάρχουν παιχνίδια «Μπάρμπι εκκενώτρια βόθρων» «Μπίμπι- Μπο καλουπατζού/μπετατζού/υδραυλικίνα/χασάπισσα» κ.λπ. ή «Μπάρμπι νεκροθάφτισσα».
Και να ήταν μόνο αυτό;
Δεν υπάρχουν ροζ μπότες για εναερίτες της ΔΕΗ ούτε μπουζόκλειδο μωβ με λαχανί πουά.
Ποια άλλη απόδειξη θέλετε ότι και τα αγόρια υφίστανται την τρομοκρατία του κοινωνικού φύλου;
Συνειδητοποιώντας την έκταση του προβλήματος, επικοινώνησα με το γραφείο του πρωθυπουργού. Μου είπαν ότι το γνωρίζουν το θέμα, δουλεύουν ήδη πάνω σ΄ αυτό, και θα προχωρήσουν σε όσες νομοθετικές και διοικητικές ενέργειες απαιτούνται για να το διορθώσουν.
Το Υπουργείο Παιδείας, στα νέα φύλλα εργασιών που θα φτιάξει για την ΣΤ’ Δημοτικού, θα περιλάβει και τα επαγγέλματα που η πατριαρχία στέρησε από τις γυναίκες, ενώ το υπουργείο Ανάπτυξης θα βάλει ποσόστωση, όπως στις εκλογές, στα παιδικά παιχνίδια: το 40% των κοριτσίστικων παιχνιδιών που θα κυκλοφορούν στη χώρα, θα προβάλλουν τα θεωρούμενα ανδρικά επαγγέλματα.
Το ίδιο θα ισχύσει και στα αγορίστικα παιχνίδια: 40% θα είναι του τύπου «ο Κεν μαζορέτος» ή «ο Τζον Τζον μαθαίνει να κάνει πεντικιούρ και nail art». Επιπλέον, οι νέες ταυτότητες στην ένδειξη «φύλο» θα έχουν κενό ώστε ο καθένας να μπορεί με μολύβι FABER No 2, να γράφει ό,τι αισθάνεται. Κι αν αύριο αισθανθεί κάτι άλλο, να σβήνει το προηγούμενο φύλο και να γράφει το καινούργιο.
Θα δημιουργηθεί, επίσης, σώμα ευζωνισσών που θα φυλάνε σκοπιά στο μνημείο του/της άγνωστου/άγνωστης στρατιώτη/στρατιώτισσας.
Μου εξήγησαν ότι η κοινωνία είναι έτοιμη γι΄αυτό. Άλλωστε, η συνήθης έκφραση θαυμασμού για μια ωραία και ευσταλή γυναίκα είναι «γεια σου τσολιά μου»!
Θα γίνουν και σεμινάρια γονέων, ώστε να αγοράζουν Teza και Baygon και στα γενέθλια των κοριτσιών. Κι όταν περάσουν τα 8, θα τα μάθουν να παίζουν και με ποντικοφάρμακο.
Οπότε, αγαπητές αναγνώστριες, τη επόμενη φορά που θα δείτε κατσαρίδες στο μπάνιο ή στην κουζίνα, μη βάλλετε τις φωνές. Περιμένετε να έρθει η κόρη σας από το σχολείο να τις εξολοθρεύσει. Αρκεί να έχει συμπληρώσει στην Στ’ Δημοτικού, τα φύλλα εργασίας για τα φύλα που ένας φίλος είχε την καλοσύνη να μου στείλει από το σχολείο της κόρης του.
Επιμύθιο:
Τα πράγματα, μολονότι γελοία, δεν είναι για γέλια. Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών υλοποιεί ένα διετές πρόγραμμα εκπαίδευσης και επιμόρφωσης εκπαιδευτικών που ονομάζεται «Δημοκρατική Παιδεία» εδώ: https://www.demopaideia.gr/taftotita/ με «επιστημονική υπεύθυνη» στις ενότητες «Ρατσισμός» και «Ισλαμοφοβία» τη Δέσποινα Παρασκευά – Βελουδογιάννη, μέλος και κατ’ επανάληψη υποψήφια στα ψηφοδέλτιά της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, η οποία διδάσκει στους δασκάλους των παιδιών μας πως «Κατηγορίες όπως “άνδρας” και “γυναίκα” αποτελούν προϊόντα μιας συγκεκριμένης ιστορικής περιόδου και κοινωνικού πλαισίου και ως τέτοια υπόκεινται σε μετασχηματισμούς και μεταβολές» και ότι «ο καπιταλισμός συντηρεί την πατριαρχία» παραθέτοντας αυτό το εικαστικό:
«Αριστούργημα» είναι το εκπαιδευτικό υλικό για την Ισλαμοφοβία εδώ: https://www.demopaideia.gr/diktyoennoion/ratsismos-xenophobia/islamophobia/
Θα το έλεγες και θεόπνευστο – υπαγορευμένο κατευθείαν από τον Αλλάχ.
Η τοξική αριστερίλα πολλαπλασιάζεται στην Παιδεία γρηγορότερα κι από τις κατσαρίδες.
Και κανένας δεν αποφασίζει να πιάσει το σπρέι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου