Η πρώτη απάντηση που φαντάζομαι σας έρχεται στο μυαλό όταν διαβάζετε την ερώτηση του τίτλου είναι ότι δεν τρέχει απολύτως τίποτα. Όλα πάνε πιο αργά κι από γέρικη χελώνα, οι παραγγελίες που κάνατε τον προηγούμενο μήνα ακόμα να έρθουν και το δέμα που στείλατε πριν μια εβδομάδα θα κάνει άλλες τρεις να φτάσει στον προορισμό του ο οποίος βρίσκεται στον ίδιο νομό.
Φυσικά καμία από τις δύο απαντήσεις δεν απαντά στην ερώτηση, η οποία για να γίνει πιο σαφής θα πρέπει να διατυπωθεί ως εξής: τι στο διάολο συμβαίνει με τις εταιρείες κούριερ κι αντί να προσλαμβάνουν κόσμο και να επενδύουν σε εξοπλισμό σφυρίζουν αδιάφορα με αποτέλεσμα να παρέχουν τις υπηρεσίες τους με τον χειρότερο δυνατό τρόπο;
Οι εταιρείες κόυριερ έχουν περισσότερη δουλειά απ’ όση είχαν ποτέ. Προκειται δηλαδή για έναν από τους ελάχιστους κλάδους που η δουλειά τους έχει αυξηθεί. Είναι, δηλαδή, ένας κλάδος που γνωρίζει, ή είναι στο κατώφλι του να γνωρίσει, πρωτοφανή ανάπτυξη. Κι αντί αυτή η ανάπτυξη να φέρει θέσεις εργασίας και επενδύσεις, φέρνει πρωτοφανή πτώση στην ποιότητα των υπηρεσιών.
Οι εταιρείες κούριερ αντί να προσπαθήσουν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους επιλέγουν να αδιαφορήσουν γι αυτές.
Κάποιος μπορεί να ισχυριστεί δεν είναι υποχρεωτικό η αύξηση του όγκου δουλειάς να σημαίνει και αύξηση των εσόδων.
Παρόλα αυτά οι επιχειρηματίες του κλάδου αρνούνται να επενδύσουν. Και γιατί να το κάνουν;
Αν υπήρχε ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών, οι εταιρείες θα διαφήμιζαν τις επιδόσεις τους. Αν π.χ. υπήρχε ανταγωνισμός και προσπάθεια για καλές επιδόσεις, εμείς που (αναγκαστικά τώρα και προαιρετικά αργότερα) παραγγέλουμε από το ίντερνετ θα προτιμούσαμε τα καταστήματα που συνεργάζονται με τις αποτελεσματικές και γρήγορες εταιρείες και όχι με τις αναξιόπιστες και αργές. Αλλά όπως είπαμε, εκτός από ποιότητα υπηρεσιών δεν υπάρχει ούτε ανταγωνισμός (στην πραγματικότητα η φράση είναι: η χαμηλή ποιότητα υπηρεσιών αποδεικνύει ότι δεν υπάρχει ανταγωνισμός).
Με λίγα λόγια, ενω οι εταιρείες κούριερ έχουν περισσότερη δουλειά από ποτέ και όλα δείχνουν ότι και μετά την κρίση θα έχουν περισσότερη απ’ όση είχαν ποτέ πριν α) δεν επενδύουν σε προσωπικό και εξοπλισμό και β) δεν ανταγωνίζονται μεταξύ τους (με το β να είναι η γεννεσιουργός αιτία του α)
Και κάνουν και κάτι εξίσου κακό:
Θέλω να πω πως ακόμα κι αν δεχτούμε (έτσι για πλάκα) πως δεν μπορούν να ανταγωνιστούν και άρα να επενδύσουν, πολύ δύσκολα θα δεχτούμε ως κανονικό το ότι κοστολογούν με τον ίδιο τρόπο τις υπηρεσίες τους ανεξαρτήτως ποιότητας. Πολύ δύσκολα θα δεχτούμε ότι χρεώνουν με το ίδιο ποσό την έγκαιρη με την πολύ καθυστερημένη παράδοση.
Προφανώς όλα τα παραπάνω, πέρα από μια ένδειξη του πόσο σιχαίνεται το επιχειρείν ένα κομμάτι του ελληνικού επιχειρηματικού κόσμου, είναι και μια απόδειξη της απουσίας κανόνων. Κανόνων που θα υποχρέωναν ακόμα και τους επιχειρηματίες που αισθάνονται για τις λέξεις «επενδύσεις» και «ανταγωνισμός» την ίδια απέχθεια που αισθάνεται ένας νεοφώτιστος κνίτης και να επενδύσουν και να ανταγωνιστούν.
Είναι αδιανόητο το ότι οι εταιρείες κούριερ παίρνουν τα ίδια λεφτά είτε παραδώσουν σε 2 είτε σε 22 ημέρες. Είναι αδιανόητο το ότι δεν υπάρχει τιμολόγιο το οποίο να εξαρτάται και από τις ημέρες παράδοσης.
Καταλαβαίνω πως μια πρόβλεψη για τέτοιους κανόνες θα δυσαρεστούσε κάποιους επιχειρηματίες γιατί θα τους ανάγκαζε να εισπράττουν ανάλογα με την ποιότητα των υπηρεσίων τους και - αναπόφευκτα - να επενδύσουν για την βελτίωση των υπηρεσιών αυτών, αλλά είμαι σίγουρος πως θα ευχαριστούσε ολους τους υπόλοιπους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου