"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΠΑΝΑΝΙΑ: Ελληνόκτητα φορτηγά με Βουλγαρικες πινακίδες εταφέρουν στη γειτονική χώρα εισόδημα που παράγεται στην Ελλάδα, φορολογικά έσοδα του ελληνικού Δημοσίου και θέσεις εργασίας που χρειάζονται οι πολίτες

Tου Σεραφειμ Kωνσταντινιδη 
serkon@otenet.gr

Πολλές χιλιάδες είναι τα ελληνόκτητα φορτηγά. Οχι, δεν μιλάμε για εφοπλιστές. Ελληνόκτητη ναυτιλία, δηλαδή επιχειρήσεις ελληνικής ιδιοκτησίας που έχουν καράβια σε ξένη σημαία έχουμε από παλιά. Και είναι η πρώτη σε μέγεθος ναυτιλία στον κόσμο. Τώρα, έχουμε και ελληνόκτητα οχήματα φορτηγά, που κάνουν μεταφορές σε διεθνή δρομολόγια από και προς την Ελλάδα με βουλγαρικές πινακίδες!

Το φαινόμενο είναι αποτέλεσμα της καθυστέρησης στην απελευθέρωση της αγοράς. Οι πολιτικοί που χάιδευαν αυτιά των ψηφοφόρων - φορτηγατζήδων τόσα χρόνια διαπιστώνουν τώρα ότι οι φορτηγατζήδες δεν ήθελαν την απελευθέρωση, αλλά διεθνοποιήθηκαν. Τα βουλγαρικά φορτηγά, που έχουν αποσπάσει σημαντικό μέρος από το μεταφορικό έργο της χώρας, είναι ψευδαίσθηση, δεν υπάρχουν! Είναι ελληνικών συμφερόντων. Ανήκουν σε Ελληνες φορτηγατζήδες, που έλυσαν το πρόβλημά τους μεταφέροντας τις δουλειές σε βουλγαρικές εταιρείες. Ετσι, μετά την ελληνόκτητη ναυτιλία, αποκτούμε και ελληνόκτητα... φορτηγά οχήματα! Αυτά έχει η ζωή. Δεν υπάρχει κενό και τα προβλήματα λύνονται στην πράξη, όταν δεν μπορούν ή φοβούνται να τα λύσουν οι κυβερνήσεις.

Χιλιάδες ιδιοκτήτες φορτηγών πηγαίνουν στη γειτονική χώρα, όπου δημιουργούν μια νέα εταιρεία, με διαδικασία που ολοκληρώνεται σε 1 - 2 μέρες. Η εταιρεία αυτή αγοράζει φορτηγό και με γρήγορη διαδικασία, πληρώνοντας τέλη από 300 έως 3.000 ευρώ, εκτελεί μεταφορικό έργο με άδειες και πινακίδες χώρας-μέλους της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Οι Eλληνες ιδιοκτήτες της βουλγαρικής εταιρείας πληρώνουν φόρο στα κέρδη 10% - 12% και εργοδοτικές εισφορές 16%, ενώ στην Ελλάδα θα ήταν υποχρεωμένοι να πληρώνουν φόρο 45%, επιπλέον έκτακτες εισφορές κ.λπ., αλλά και εργοδοτικές εισφορές, που είναι πάνω από 50% στις αμοιβές. Αν μάλιστα προσλάβουν και Bούλγαρους οδηγούς (όπως κάνουν πολλοί), τα έξοδα είναι ακόμη μικρότερα...

Οι ανεύθυνοι πολιτικοί, που απέφυγαν να λύσουν το πρόβλημα, που δεν κατάφεραν να διαμορφώσουν και να εφαρμόσουν ανάλογες ρυθμίσεις, διατήρησαν (ίσως...) κάποιους ψηφοφόρους, αλλά έβλαψαν τον τόπο. Αντί να απελευθερώσουν γρήγορα τον τομέα ώστε να προστατευθούν η απασχόληση και τα έσοδα του κράτους, ενισχύουν την ανάπτυξη άλλων χωρών. Μεταφέρουν στη γειτονική χώρα εισόδημα που παράγεται στην Ελλάδα, φορολογικά έσοδα του ελληνικού Δημοσίου και θέσεις εργασίας που χρειάζονται πολίτες. Αυτό είναι το έγκλημα για το οποίο δεν θα τιμωρηθούν ποτέ. Αντίθετα, οι περισσότεροι συνεχίζουν να προσφέρουν υπηρεσίες ως «φίλοι του λαού». Δεν μεταναστεύουν...

Και είναι τόσο καθυστερημένοι σε σχέση με Bούλγαρους πολιτικούς(!) ώστε το μόνο που τώρα προσπαθούν είναι να αναζητούν γραφειοκρατικές και παράνομες, με βάση το Κοινοτικό Δίκαιο, διατάξεις ώστε να εμποδίσουν την εκτέλεση δρομολογίων στο εσωτερικό της χώρας από αυτές ή άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες μεταφορών...

Μοναδική ελπίδα, η διεθνοποίηση και των ψηφοφόρων. Να εκλέξουμε ξένους που ενδιαφέρονται για το μέλλον αυτού του τόπου!

Δεν υπάρχουν σχόλια: