Του Κώστα Στούπα
Η περίπτωση των ΕΛΤΑ είναι από αυτές που απασχολούν τους Έλληνες κυρίως με κωμικοτραγικές ιστορίες επίδοσης επιστολών με καθυστέρηση. Σε κάποιες περιπτώσεις εκπρόθεσμης επίδοσης λογαριασμών οι παραλήπτες χάνουν τις ημερομηνίες πληρωμής τους και επιβαρύνονται με πρόστιμα.
Τα ΕΛΤΑ ως επιχείρηση απασχολούν τη δημοσιότητα κατά τακτά διαστήματα όταν ζητούν κρατικές επιδοτήσεις προκειμένου να μην κατεβάσουν ρολά.
Επίσης δεν πάει πολύς καιρός που απασχόλησαν τον Τύπο με το ζήτημα της παράνομης κατακράτησης των χρημάτων με τα οποία οι πελάτες τους πλήρωναν τους λογαριασμούς της ΔΕΗ.
Το αποτέλεσμα ήταν οι πελάτες να έχουν πληρώσει έγκαιρα τον λογαριασμό αλλά η ΔΕΗ να μην έχει εισπράξει και να τους "κόβει" το ρεύμα...
Τούτο αποτελεί κλοπή και οι υπεύθυνοι ιδιωτικών εταιρειών που έχουν κατηγορηθεί για παρόμοιες πράξεις έχουν τιμωρηθεί από τη δικαιοσύνη.
Η κυβέρνηση λοιπόν πριν από λίγες μέρες αποφάσισε τη γενναία χρηματοδότηση της πλέον άχρηστης από πλευράς σκοπιμότητας και δημοσίου συμφέροντος ΔΕΚΟ.
Ιδού το ρεπορτάζ:
"Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου ύψους 100 εκατ. ευρώ και ένα εκτεταμένο πρόγραμμα εξορθολόγησης μισθολογικού κόστους με πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου προβλέπει το σχέδιο αναδιάρθρωσης των ΕΛΤΑ που παρουσιάστηκε σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο από τους υπουργούς Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Ταυτόχρονα, δρομολογείται η απόδοση στην ΕΛΤΑ Α.Ε. του πλήρους ανταλλάγματος από τη σύμβαση μεταξύ αυτής και του Ελληνικού Δημοσίου για την καθολική ταχυδρομική υπηρεσία (σ.σ. η ταχυδρομική κάλυψη όλης της Επικράτειας) των ετών 2013-2020, όπως αυτό υπολογίζεται από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) σε ετήσια βάση. Εκτιμήσεις αναφέρουν πως το ποσό αυτό προσεγγίζει τα 150 εκατ. ευρώ.…."
Τούτα ανέφερε προχθές το σχετικό ρεπορτάζ του Capital.gr.
Η άποψη της στήλης απέχει από αυτήν την προσέγγιση.
Η άποψη της στήλης βρίσκεται εγγύτερα στην προσέγγιση πως η κυβέρνηση αποφάσισε να χρηματοδοτήσει με άλλα 250 εκατ. το πελατειακό "χάος" που ονομάζεται ΕΛΤΑ γιατί δεν τολμά να προχωρήσει σε ριζικές τομές προάσπισης του δημοσίου συμφέροντος.
Ριζική τομή προάσπισης του δημοσίου συμφέροντος θα ήταν η ανάθεση κάθε χρόνο της ταχυδρομικής κάλυψης όλης της επικράτειας μέσω δημόσιου πλειοδοτικού διαγωνισμού έναντι ενός κόστους που θα ήταν μικρό κλάσμα αυτού που ξοδεύει για τα ΕΛΤΑ.
Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία ιδρύθηκαν το 1828 από τον Ιωάννη Καποδίστρια.
Κατά τον 18ο αιώνα η ύπαρξη Υπηρεσίας Εθνικών Ταχυδρομείων λειτουργούσε ως νευρικό σύστημα επικοινωνίας ενός κράτους με το σύνολο της επικράτειάς του. Το ίδιο ίσχυε και κατά το μεγαλύτερο μέρος του περασμένου αιώνα...
Σήμερα δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος ένα κράτος να διατηρεί κρατικό σύστημα ταχυδρομείων. Υπάρχουν πολλοί τρόποι προκειμένου το ίδιο να επικοινωνεί με τους πολίτες του και αυτοί μεταξύ τους στο εσωτερικό και το εξωτερικό.
Ακριβώς όπως δεν υπάρχει λόγος να διατηρεί κρατική βιομηχανία ζυμαρικών, παραγωγής και αποθήκευσης οσπρίων, γάλακτος ή κρέατος, δεν υπάρχει λόγος διατήρησης κρατικών ταχυδρομείων ή ταχυμεταφορών...
Ο ιδιωτικός τομέας θα μπορούσε να καλύψει τις ανάγκες αποτελεσματικότερα και φθηνότερα.
Η επιδοτούμενη λειτουργία των ΕΛΤΑ στερεί από τις ιδιωτικές εταιρείες του κλάδου που συντηρούν βιώσιμες θέσεις εργασίας πολύτιμους πόρους.
Σύμφωνα με το αρχικό ρεπορτάζ λοιπόν: "Στο σχέδιο (της κυβέρνησης) περιλαμβάνεται ακόμη, ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εταιρείας, με αναβάθμιση συστημάτων, αυτοματοποίηση κέντρων διαλογής και παροχή καλύτερων και περισσότερων ψηφιακών υπηρεσιών προς τους πολίτες...
Επιδιώκεται η αναδιάρθρωση της οργανωτικής δομής της εταιρείας για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων της καθολικής υπηρεσίας, σε συνδυασμό με αλλαγές στο μοντέλο εξυπηρέτησης της αλληλογραφίας καθώς και της πολιτικής προμηθειών….".
Όλα αυτά δεν είναι παρά πεταμένα λεφτά.
Κάθε φορά που οι πολιτικοί αποφασίζουν να πετάξουν χρήματα σε μια "μαύρη τρύπα" ζαχαρώνουν την είδηση στον φορολογούμενο που θα κληθεί να πληρώσει τον λογαριασμό με κάποιο σχέδιο εξυγίανσης και βελτίωσης των υπηρεσιών.
Η Χρεοκοπία...
Τα ΕΛΤΑ ολοκλήρωσαν το 2019 με...
αρνητικά ίδια κεφάλαια ύψους 47,425 εκατ. ευρώ.
Ο κύκλος εργασιών των ΕΛΤΑ το 2019 διαμορφώθηκε σε ενοποιημένο επίπεδο στο ποσό των 355,6 εκατ. ευρώ έναντι 363,2 εκατ. ευρώ το 2018, παρουσιάζοντας μείωση 2,1%, ενώ το προσωπικό της εταιρείας ήταν περί τα 5.500 άτομα...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου