"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


Τηλεθεατές, συνήθεια και αντίδραση


Του Σπυρου Γιανναρα


Ως ένδειξη σεβασμού προς τον τηλεθεατή στο πλαίσιο απόπειρας βελτίωσης της κρατικής τηλεόρασης η γαλλική κυβέρνηση προχώρησε πέρυσι στην κατάργηση των διαφημίσεων μετά τις οκτώ το βράδυ.
Στόχος ήταν η απρόσκοπτη μετάδοση των εκπομπών και η καλύτερη μεταχείριση του πολίτη - τηλεθεατή, οποίος αντιμετωπίζεται αποκλειστικά και μόνο ως εθισμένος καταναλωτής.Η επιλογή έγινε την κατάλληλη στιγμή, καθώς το 2009 υπήρξε χρονιά οικονομικής κρίσης για την τηλεόραση, λόγω δραματικής μείωσης των διαφημίσεων. Τα γαλλικά κρατικά κανάλια βγήκαν σε γενικές γραμμές κερδισμένα, καθώς η απαλοιφή των διαφημίσεων από τη βραδινή ζώνη αντισταθμίστηκε με μια μικρή αύξηση του τηλεοπτικού τέλους.


Εναν όμως χρόνο μετά, το τηλεοπτικό τοπίο παραμένει απαράλλαχτο. Ούτε τα κρατικά κανάλια αύξησαν (όπως ανέμεναν) τα ποσοστά τηλεθέασης, αλλά ούτε και τα ιδιωτικά κατάφεραν να καρπωθούν μεγαλύτερο κομμάτι από τη διαφημιστική πίτα, αυξάνοντας τα έσοδά τους.

 Και αυτό, διότι ο Γάλλος τηλεθεατής δεν ανταποκρίθηκε στο παραμικρό.

Παρέμεινε πεισματικά γαντζωμένος στις τηλεοπτικές του συνήθειες. Θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι ο τηλεθεατής μοιάζει με τον σκύλο του Παυλόφ. Είναι ένα αργοκίνητο και περίεργο ζώο, αφενός δέσμιο της συνήθειας, το οποίο όμως αφετέρου «καταπίνει» αδιαμαρτύρητα (γλείφοντας προσεκτικά το πιάτο) οτιδήποτε καινούργιο του σερβίρουν.


Μοναδική εξαίρεση αποτέλεσαν τα Eπίγεια Ψηφιακά Κανάλια (TNT) τα οποία για πρώτη φορά ξεπέρασαν το 15% μερίδιο τηλεθέασης για το 2009.


Υπάρχει βέβαια και η αισιόδοξη πλευρά: ότι ο τηλεθεατής δεν τρώει (ή έχει βαρεθεί να τρώει) κουτόχορτο και δεν συγκινείται ούτε από τα καλοπροαίρετα επικοινωνιακά κόλπα. Δεν του αρκεί η εξαφάνιση των αλλοτριωτικών διαφημιστικών μηνυμάτων από το οπτικό του πεδίο.Διατηρεί (σε πείσμα των καιρών) απαιτήσεις υψηλής ποιότητας για το παρεχόμενο πρόγραμμα. Αλλιώς δεν το κουνάει ρούπι από τις συνήθειές του. Γιατί να το κάνει άλλωστε;

πηγη ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: