"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


Επάγγελμα σύμβουλος ΕΡΤ

Tου Σωκρατη Τσιχλια

Η επίσκεψή μου σε γιατρό, καθηγητή Πανεπιστημίου, είχε αντικείμενο ένα μικρό χρόνιο πρόβλημα. Το κλίμα επομένως ήταν χαλαρό και λόγω της επαγγελματικής μου ιδιότητας προλογίσαμε τη συνάντηση με ένα θέμα επικαιρότητας. Με ελεγχόμενη οργή και υποφώσκουσα πικρία τον άκουσα να σχολιάζει τους υπέρογκους μισθούς των συμβούλων του πρόεδρου της ΕΡΤ.
Οι 14 διακεκριμένοι συμπολίτες μας που περιστοίχιζαν τον επικεφαλής της κρατικής ραδιοτηλεόρασης απολάμβαναν ετήσιες αποδοχές που κυμαίνονταν από 250.000 έως 70.000 ευρώ, χρήματα που ο συνομιλητής μου, 35 χρόνια μάχιμος νοσοκομειακός γιατρός, δεν έχει δει ούτε στον ύπνο του. «Και καλά με τους συμβούλους», μου λέει, με το περιπαιχτικό κεφαλλονίτικο ύφος του, «είναι βέβαιο ότι ένας καθηγητάκος, έστω και πανεπιστημίου, δεν μπορεί να συγκριθεί, αλλά εδώ εγώ υπολείπομαι των ετήσιων απολαβών και του τελευταίου εκπομπάρχη που για εξάμηνη σύμβαση δεν πέφτει κάτω από 50.000 ευρώ».

Και επειδή με είδε λίγο αμήχανο, και κατάλαβε ότι μια ανείπωτη απορία μου επλανάτο στον αέρα «μα πόσα παίρνεις τελικά, γιατρέ;», ανέσυρε την τελευταία απόδειξη απολαβών του και μου την παρέδωσε. Πολλαπλασιάσαμε επί 14, διαιρέσαμε διά 12· με όλες τις πράξεις τα χρήματα δεν υπερέβαιναν τις 35.000 το χρόνο μεικτά, καθώς ο συγκεκριμένος γιατρός δεν κάνει εφημερίες.

Στο αξιακό σύστημα του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού ένας επιστήμονας που συχνά καλείται να σώσει ζωές, εκτιμάται σαφώς λιγότερο από έναν μετρ της ενημέρωσης.
Και στις δύο περιπτώσεις οι αμοιβές προέρχονται από χρήματα των φορολογουμένων.
Εχω μια αμυδρά υποψία ότι η μοιρασιά γίνεται χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η βούληση αυτών που πληρώνουν.

Υ.Γ. Το κερδοφόρο MEGA με τηλεθέαση που το φέρνει πρώτο ανάμεσα στα τόσα κανάλια της μικρής, φτωχής μας πατρίδας, δεν πληρώνει βέβαια κανέναν σύμβουλο γενικών καθηκόντων. Η νέα κυβέρνηση μαθαίνω ότι καταργεί τους εντεταλμένους συμβούλους και απλώς περικόπτει τους μισθούς των υπολοίπων. Αρα το πάρτι με τα δανεικά συνεχίζεται, απλώς με φθηνότερα ποτά...

Δεν υπάρχουν σχόλια: