Οι πιο αθυρόστομοι οδηγοί της Ευρώπης είναι οι Έλληνες, σύμφωνα με στοιχεία έρευνας που παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια του 4ου Πανελλαδικού Συνεδρίου των Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων για την οδική ασφάλεια, με τους ειδικούς να επισημαίνουν για ακόμη μια φορά τη σημασία του κράνους και της ζώνης ασφαλείας.
ΠΡΩΤΟΙ ΣΤΟΝ ΤΣΑΜΠΟΥΚΑ
Αποκαλυπτική είναι η έρευνα της TNS opinion (με τη συνεργασία του Ινστιτούτου «Πάνος Μυλωνάς») που ολοκληρώθηκε πέρυσι σε 12 χώρες της Ε.Ε. σε δείγμα 6.366 ατόμων με αντικείμενο την οδηγική συμπεριφορά των οδηγών, με τους Έλληνες να αναδεικνύονται «πρωταθλητές της βρισιάς και της χειρονομίας»!
Ειδικότερα, η εξύβριση αποτελεί την πιο συνηθισμένη μορφή επιθετικής συμπεριφοράς που υφίστανται οι οδηγοί στους ελληνικούς δρόμους, με ποσοστό 58%. Ακολουθούν οι Βούλγαροι (57%), οι Τσέχοι (54%) και οι Γάλλοι (37%), ενώ οι πιο ευγενικοί οδηγοί είναι οι Ολλανδοί (11%).
Στην τρίτη θέση (50%), ακολουθούν οι αισχρές και επιθετικές χειρονομίες, όπου η χώρα μας διαθέτει και ειδική κατηγορία με τη γνωστή χειρονομία της «ανοιχτής παλάμης».
Το επιστέγασμά των συμπερασμάτων είναι η καταφατική απάντηση που έδωσε η πλειοψηφία των Ελλήνων οδηγών (41%) στο ερώτημα εάν είναι πιο ευγενικοί όταν οδηγούν στο εξωτερικό!
ΧΩΡΙΣ ΖΩΝΗ - ΚΡΑΝΟΣ
Η ευρωπαϊκή αποτυχία της εκστρατείας για τη μείωση των ατυχημάτων οφείλεται μεταξύ άλλων και στην επιμονή των οδηγών να μη βάζουν κράνος και να μη φορούν ζώνη ασφαλείας, η χρήση των οποίων θα έσωζε 6 χιλιάδες ανθρώπινες ζωές που χάνονται κάθε χρόνο στην άσφαλτο σε όλη την Ευρώπη. Στην Ελλάδα, η αποφυγή του συνόλου των 7.234 ατυχημάτων με εμπλοκή δικύκλου το 2007, θα απέτρεπε τα 8.284 θύματα και δευτερευόντως τις απώλειες 1,14 δισ. ευρώ που προκάλεσαν!
Τα στοιχεία είναι αποκαρδιωτικά:
ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ - ΠΑΓΙΔΕΣ
Πίστα κινδύνου αποτελούν τα πεζοδρόμια και οι διαβάσεις που καλούνται καθημερινά να διασχίσουν τα παιδιά στην προσπάθειά τους -κυριολεκτικά- να φτάσουν στο σχολείο. Χαρακτηριστικά είναι τα αποτελέσματα εργασίας του Εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Τεχνικής της Σχολής Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών του ΕΜΠ σε δέκα σχολικά συγκροτήματα, για λογαριασμό του Δήμου Αθηναίων: * φθαρμένες διαβάσεις πεζών, * κατεστραμμένες πινακίδες, * παράνομη κατάληψη πεζοδρομίων από οχήματα.
Εξαιρετική είναι η περίπτωση του σχολικού συγκροτήματος στη συμβολή των οδών Λιοσίων και Στενημάχου, πίσω από το οποίο υπάρχει γραμμή του τραίνου!
Στη δική του παρέμβαση ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Σπύρος Βούγιας παραδέχτηκε ότι δεν επετεύχθη ο ευρωπαϊκός -και ελληνικός- στόχος για μείωση των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα κατά 50% έως το 2010 και έθεσε νέο στόχο να μειωθούν κατά 100 τα θύματα ανά έτος μέχρι το 2014.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου