"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


Εκεί που ο πολιτισμός "κάνει ποδήλατο"

Την ώρα που στην Ελλάδα τα τρωκτικά της τοπικής αυτοδιοίκησης φτιαχνουν ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΥΣ-ΚΩΜΩΔΙΑ με επικίνδυνα "κράσπεδα" δείτε τι συμβαίνει στις πολιτισμένες χώρες αυτου του πλανήτη



Στο Τόκιο, η στάθμευση του ποδηλάτου είναι προβληματική. Οι Ιάπωνες δεν βρίσκουν χώρο για τα δίκυκλά τους και τα σταθμεύουν οπουδήποτε, σωριασμένα το ένα πάνω στ΄ άλλο, σε κλιμακοστάσια, σε εισόδους κτιρίων, στον δρόμο.

Όμως, σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα «Γκάρντιαν», ένας δήμος της πρωτεύουσας υιοθέτησε ένα εντελώς αυτοματοποιημένο σύστημα στάθμευσης που λειτουργεί με τη χρήση ηλεκτρονικών ετικετών. Επιτρέπει τη στάθμευση 600 έως 6.000 ποδηλάτων σε κατασκευές μέσα σε πολυκατοικίες ή σε υπόγεια. Η ιδέα ανήκει στη μεγάλη χαλυβουργία JFΕ και οι κατασκευές της αυτές, τις οποίες παρουσίασε το 2007, έχουν εξαπλωθεί σήμερα σε όλο το Τόκιο.

Πώς λειτουργεί.
Το σύστημα είναι τεχνολογικά περίπλοκο, όμως η χρήση του είναι απλή: οι ποδηλάτες πρέπει να γραφτούν συνδρομητές και να πληρώνουν κάθε μήνα μια συνδρομή (στην προκειμένη περίπτωση 1.800 γιεν ή 13 ευρώ μηνιαίως). Μία ηλεκτρονική ετικέτα τοποθετείται στο ποδήλατο, η οποία επιτρέπει στο σύστημα να το αναγνωρίζει. Ένας μηχανικός βραχίονας το οδηγεί σ΄ ένα κυλινδρικό πηγάδι και το τοποθετεί σε μια ελεύθερη θέση. Για να πάρεις πίσω το ποδήλατο, αρκεί να «δείξεις» την κάρτα συνδρομητή σε μια συσκευή και το ποδήλατό σου αναγνωρίζεται, ανακτάται και μεταφέρεται έως εσένα. Ο χρόνος που απαιτείται είναι από 15 ώς 30 δευτερόλεπτα.
Τα πλεονεκτήματα του συστήματος είναι πολλά: τα ποδήλατα είναι απολύτως ασφαλή στο πάρκινγκ αυτό· το γεγονός ότι μπορούν να τα σταθμεύσουν εύκολα ενθαρρύνει τους κατοίκους να τα χρησιμοποιούν· τα σταθμευμένα ποδήλατα δεν γεμίζουν πια τους δρόμους της πόλης. Το αρνητικό είναι πως το σύστημα κοστίζει ακριβά, το ίδιο και η υποδομή του, και είναι δύσκολο να αποφέρει κέρδη.
πηγη ΤΑ ΝΕΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: