"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


Στριμωγμένοι στο ταξί, για κούρσα φτηνή και τετραπλή!

Του ΘΑΝΑΣΗ ΤΣΙΤΣΑ

Μέχρι και... τετραπλή κούρσα στα ταξί αποφασίστηκε να επιτρέπεται σε συγκεριμένα σημεία της πόλης της Νέας Υόρκης. Η απόφαση της δημοτικής αρχής έχει ορίσει ότι από σήμερα τα διάσημα κίτρινα ταξί της πόλης θα μπορούν να μοιράζονται μέχρι και τέσσερις επιβάτες στην τιμή των 3 ή 4 δολαρίων, τιμή αρκετά χαμηλότερη σε σχέση με τις κανονικές χρεώσεις. Οι επιβάτες θα μπορούν να ζητήσουν τις εργάσιμες ημέρες, από Δευτέρα μέχρι Παρασκευή, μεταξύ 6 π.μ - 10 μ.μ, να μεταβούν σε όποια σημεία θέλουν μιας προκαθορισμένης διαδρομής.

Το πρόγραμμα αποτελεί την πειραματική εφαρμογή ενός σχεδίου που ξεκίνησε πριν από ένα χρόνο η υπηρεσία του δήμου (Taxi and Limousine Commision) θέλοντας να αναδείξει το κοινωνικό πρόσωπο των 13.087 ταξί της μητρόπολης που κατά κόρον ανήκουν σε ιδιωτικές εταιρείες. Οι περισσότερες διαδρομές έχουν σχεδιαστεί να καταλήγουν στον μεγαλύτερο υπόγειο σταθμό της πόλης, τον Grand Central Terminal, έχοντας ως βασικούς άξονες τη Λεωφόρο Παρκ, την Τρίτη Λεωφόρο, την 57η Οδό, την Columbus Circle κ.ά, ενώ στο μέλλον έχει προβλεφθεί ότι θα προστεθούν και διαδρομές που θα φτάνουν μέχρι και το αεροδρόμιο La Guardia. Οι επιβάτες θα έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν με πιστωτική κάρτα ή μετρητά. Ο Δήμος της Νέας Υόρκης αποφάσισε η πληρωμή του κομίστρου να γίνεται κατά την είσοδο του πελάτη στο ταξί ώστε να αποφεύγονται οι καθυστερήσεις και το μποτιλιάρισμα.

Τέτοιου είδους πρόγραμμα, ενώ είναι διαδεδομένο σε άλλες πόλεις όπως η Ουάσιγκτον, αποτελεί μια καινοτομία για τη Νέα Υόρκη. Στο παρελθόν είχαν επιτραπεί... οι διπλοκούρσες, όταν το 2005 και το 2007 σημειώθηκαν απεργίες στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Οι υπεύθυνοι του προγράμματος θέλησαν να μιμηθούν μια παρόμοια ρύθμιση μεταφοράς που έχει ξεκινήσει στην περιοχή Γιορκβάιλ, στην άνω ανατολική πλευρά του Μανχάταν. Εκεί οι επιβάτες στέκονται στη γωνία του δρόμου περιμένοντας το διαθέσιμο ταξί, το οποίο για 6 δολάρια το άτομο μπορεί να τους μεταφέρει μέχρι τη Γουόλ Στριτ στο νότιο Μανχάταν. Το πείραμα όμως δεν είχε πολύ μεγάλη αποδοχή. Λίγο η φλυαρία των επιβατών με τα κινητά τους τηλέφωνα, λίγο το στρίμωγμα στο ταξί, αλλά και η ανασφάλεια για τον άγνωστο που κάθεται δίπλα σου αποθάρρυνε τους Νεοϋορκέζους που κλασικά εξακολουθούν να προτιμούν για τις μετακινήσεις ένα από τα πιο οργανωμένα υπόγεια μετρό του κόσμου.

πηγη ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: