"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


Μία... αηδιαστική αλήθεια

Του Γιώργου Αγγελόπουλου

Τυρί με περιεκτικότητα τυριού 6%, αρνίσιο μπουτάκι που διατηρείται ένα χρόνο εκτός ψυγείου, μπιφτέκι με 47% μοσχάρι: ο Άλεξ Ράιλυ παρουσιάζει στο ΒΒC μία σειρά ντοκιμαντέρ που κόβουν την όρεξη.

Στη διάρκεια της καριέρας του ως τηλεοπτικού και ραδιοφωνικού παρουσιαστή και κωμικού, ο Άλεξ Ράιλυ έχει παρουσιάσει εντυπωσιακά ντοκιμαντέρ για την κακή κατάσταση του βρετανικού δικτύου δημόσιων μεταφορών ή για το γεγονός ότι χιλιάδες κατοικίες μένουν άδειες στη Βρετανία σε μια εποχή που υπάρχει αυξημένη ζήτηση στέγης.


Τώρα καταπιάστηκε με τις πρακτικές της βρετανικής βιομηχανίας τροφίμων και αναψυκτικών, οι πωλήσεις της οποίας φτάνουν τα 182 δισ. στερλίνες ετησίως. Η νέα τηλεοπτική σειρά του ΒΒC με τον τίτλο «Οι πραγματικά αηδιαστικές τροφές της Βρετανίας» προβάλλεται κάθε Δευτέρα. «Το ΒΒC είναι το μοναδικό δίκτυο στο οποίο θα μπορούσε να προβληθεί ένα τέτοιο πρόγραμμα», είπε ο Ράιλυ στην «Ιντιπέντεντ». «Στην εκπομπή που κάναμε για τα γαλακτοκομικά μιλήσαμε για τις διαφημίσεις σοκολάτας, δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε κάτι τέτοιο σε ένα ιδιωτικό κανάλι επειδή όλες οι σοκολατοβιομηχανίες είναι μεγάλοι διαφημιζόμενοι».

Στην εκπομπή του ο Ράιλυ θέτει ενοχλητικές ερωτήσεις γι΄ αυτά που σερβίρουν στους καταναλωτές μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και κέτερινγκ. Σε ένα αυτοσχέδιο εργαστήριο, αποκαλύπτει τα κόλπα που χρησιμοποιούν στις ετικέτες οι βιομηχανίες των τροφίμων. Στην πρώτη εκπομπή έδειξε πώς είναι δυνατό να φτιάξεις και να πωλείς εντελώς νόμιμα κοτόπουλο Κιέβου (γεμιστό) με μόλις 10% κρέας κοτόπουλου και το υπόλοιπο ψίχα ψωμιού, πέτσα και άλλα ζωικά παραπροϊόντα και, με τη βοήθεια ενός ειδικού της βιομηχανίας, να αυξήσεις την αναλογία του «κρέατος» στην ετικέτα στο 17%.
Ανακάλυψε επίσης το μυστικό που κρύβει ένα αρνίσιο μπούτι που ψήνεται σε φούρνο μικροκυμάτων, διατηρείται έως και 12 μήνες (!) εκτός ψυγείου και προωθείται από μια αλυσίδα σούπερ μάρκετ την οποία υποστηρίζει ο διάσημος σεφ Γκόρντον Ράμσεϋ- ο τελευταίος έσπευσε να διευκρινίσει πως δεν υποστηρίζει πια την εν λόγω αλυσίδα.

Σε άλλη εκπομπή του για τα γαλακτοκομικά προϊόντα αναφέρθηκε σε τυριά σε φέτες για τοστ που πωλούνται στο τμήμα τυριών, αλλά περιέχουν μόλις 6% τυρί. Αναφέρθηκε επίσης στο θέμα της καταστροφής δασών για να καλλιεργηθούν φοινικόδενδρα για την παραγωγή φοινικέλαιου.

Οι διευθυντές του ΒΒC παρήγγειλαν στον Ράιλυ την εκπομπή μετά την επιτυχία που είχε η εκπομπή πιλότος που προβλήθηκε το 2008. Σε αυτήν ο γεννημένος στο Σέφιλντ Ράιλυ έφτιαξε τη δική του πίτα χαμηλού κόστους, η οποία περιείχε ένα μείγμα από φτηνά κρέατα, λίπος, χόνδρους και συνδετικό ιστό. Στη συνέχεια εκμεταλλεύτηκε τους ισχύοντες κανονισμούς για τις ετικέτες τροφίμων και στόλισε τις «Μr Riley΄s Ρies» με μια φωτογραφία του πατέρα του με αγροτική τραγιάσκα, τρακτέρ και αγελάδες για να δημιουργήσει μια αγροτική εικόνα, τύπωσε τις λέξεις «παραδοσιακό προϊόν» και «χωρίς ΓΤΟ» (γενετικά τροποποιημένοι οργανισμοί) και διέθεσε το παρασκεύασμά του στην αγορά.

ΠΗΓΗ: TA NEA

Δεν υπάρχουν σχόλια: