"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


ΚΟΣΜΟΣ - ΚΟΙΝΩΝΙΑ - ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ: Oταν τα τελευταία δευτερόλεπτα της ζωής γίνονται πρωτοσέλιδο...

Σάλο έχει προκαλέσει στην αμερικανική κοινή γνώμη η κίνηση της γνωστής σκανδαλοθηρικής εφημερίδας «New York Post» να δημοσιεύσει στο πρωτοσέλιδό της τη φωτογραφία ενός άνδρα, λίγα δευτερόλεπτα προτού βρει τραγικό θάνατο από μια αμαξοστοιχία στο μετρό της Νέας Υόρκης.

Η φωτογραφία δημοσιεύθηκε συνοδευόμενη από τον πηχυαίο τίτλο «Καταδικασμένος - Αυτός ο άνδρας, τον οποίον έσπρωξαν στις ράγες του Μετρό, πρόκειται να πεθάνει».

Ο άνδρας που βρισκόταν πάνω στις ράγες και προσπαθούσε να ανέβει στην αποβάθρα για να γλιτώσει, ήταν ο κορεατικής καταγωγής 58χρονος Κι Σουκ Χαν, πατέρας δύο παιδιών. Δευτερόλεπτα νωρίτερα τον είχε σπρώξει, χωρίς κανέναν προφανή λόγο, στις γραμμές ένας 30χρονος άντρας, ο Ναΐμ Ντέιβις, ο οποίος αργότερα συνελήφθη.

Ο Σουκ Χαν παρασύρθηκε από την αμαξοστοιχία και βρήκε ακαριαίο θάνατο. Για τον δράστη της δολοφονίας εξετάζεται το ενδεχόμενο να αντιμετωπίζει ψυχολογικά προβλήματα.  

Πολλοί άνθρωποι του Τύπου επέκριναν δριμύτατα την απόφαση της «New York Post» να δημοσιεύσει τη φωτογραφία. Για «αρρωστημένο πρωτοσέλιδο» έκανε λόγο ο δημοσιογράφος του βρετανικού «Guardian» Ιαν Πράιορ, ενώ ο Ιθαν Κλάπερ της ηλεκτρονικής εφημερίδας «The Huffington Post» χαρακτήρισε την «φωτογραφία υπερβολικά φρικιαστική για ένα πρωτοσέλιδο». Εκατοντάδες επικριτικά σχόλια γράφτηκαν από αναγνώστες της ΝΥ Post στο facebook και στο twitter. «Είστε ελεεινοί, πιο σκουπίδια από τα σκουπίδια! » είναι ένα ενδεικτικό tweet αναγνώστη της εφημερίδας.

Τη φωτογραφία έβγαλε ο φωτογράφος της εφημερίδας Ουμάρ Αμπάσι, ο οποίος υποστήριξε ότι πρόλαβε να την τραβήξει την ώρα που έτρεχε προς το τρένο.

Τα αμερικανικά ΜΜΕ αναρωτιούνται γιατί ο φωτογράφος δεν άφησε την κάμερα για να σώσει τον άτυχο άνδρα και προτίμησε να απαθανατίσει τα τελευταία του δευτερόλεπτα, με τον φωτογράφο να απολογείται πως «προσπάθησε να προειδοποιήσει τον μηχανοδηγό αναβοσβήνοντας το φλας της φωτογραφικής μηχανής».


«Δεν είμαι αρκετά δυνατός για να σηκώσω το θύμα από τις ράγες και έτσι επέλεξα να χρησιμοποιήσω την κάμερα για να κάνω σήμα στον οδηγό της αμαξοστοιχίας να σταματήσει», είπε ο Αμπάσι.

«Το να αποσπάς την προσοχή του οδηγού με το φλας ή ακόμη και να τον τυφλώνεις με αυτό, δεν μοιάζει ο καλύτερος τρόπος για να βοηθήσεις κάποιον που προσπαθεί να σκαρφαλώσει ξανά στην πλατφόρμα», ήταν το οργισμένο σχόλιο του Αλεξάντερ Αμπάντ-Σάντος της εφημερίδας Atlantic Wire.

«Αυτή η τρομακτική φωτογραφία ενός ανθρώπου στις τελευταίες στιγμές της ζωής του ξεπερνά τη βάση του εντυπωσιασμού και μπαίνει στην αμφιλεγόμενη σφαίρα των τραγικών φωτογραφιών», σημειώνει ο συντάκτης του αμερικανικού διαδικτυακού ειδησεογραφικού περιοδικού «Slate» Μπράιαν Λόουντερ. Και καταλήγει: «Αποκαλύπτει τη βαθιά, ηδονοβλεπτική και άβολη πείνα κατανάλωσης τέτοιων στιγμών από απόσταση».
BHMA 

Δεν υπάρχουν σχόλια: