Το φαινόμενο αυτό κάνει μερικούς διευθυντές σχολείων να εγείρουν ερωτήματα για το ποιος τελικά είναι ο ιδιοκτήτης για το πνευματικό υλικό που παράγεται στις αίθουσες διδασκαλίας. Η διαδικτυακή αγορά είναι σχετικά καινούργια και δεν έχουν ακόμα καθιερωθεί κανόνες. Στο Φέρφαξ της Βιρτζίνια, οι αξιωματούχοι της κομητείας μελέτησαν το θέμα όταν ανακάλυψαν φέτος το φθινόπωρο πως ένας πρώην διαιτητής του ποδοσφαίρου πουλούσε το βιβλίο του για το παιχνίδι. Εκαναν μια σχετική έρευνα και τελικά του επέτρεψαν να συνεχίσει να το πουλά.
Ομως μια δασκάλα Αγγλικών στην περιοχή της Νέας Υόρκης, που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία της, σε ρεπορτάζ της εφημερίδας «Νιου Γιορκ Τάιμς», είπε ότι της απαγόρευσαν οι προϊστάμενοί της να πουλά σχέδια και προγράμματα που χρησιμοποιήθηκαν στην αίθουσα της διδασκαλίας της.
Πέρα από τις αναπάντητες νομικές ερωτήσεις υπάρχουν και οι φιλοσοφικές. Ο καθηγητής Τζόζεφ ΜακΝτόναλντ στη Σχολή Κουλτούρας, Παιδαγωγικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης δήλωσε ότι οι ηλεκτρονικές πωλήσεις στο Ιντερνετ ευτελίζουν αυτό που κάνουν οι δάσκαλοι και υποβαθμίζουν τις προσπάθειες καθιέρωσης ηλεκτρονικών ιστοσελίδων όπου οι δάσκαλοι ελεύθερα ανταλλάσσουν ιδέες και σχέδια μαθημάτων μεταξύ τους. «Είναι θαυμάσιο πράγμα που οι δάσκαλοι ανταλλάσσουν ιδέες μεταξύ τους, αλλά το να ζητά κάποιος 75 σεντς για μια λέξη στο σταυρόλεξο υποβαθμίζει τη δύναμη της μάθησης και τελικά είναι καταστροφικό για το ίδιο το επάγγελμα» συμπλήρωσε.
Το Ιντερνετ έχει μειώσει την απομόνωση των δασκάλων. Οποιοδήποτε μάθημα μπορεί να φανταστεί κάποιος, από το νηπιαγωγείο μέχρι το κολέγιο, είναι σήμερα προς πώληση στους ιδιωτικούς ηλεκτρονικούς τόπους των δασκάλων ή σε εμπορικούς. Μια από τις μεγαλύτερες ιστοσελίδες στο Ιντερνετ είναι η «Teachers Pay Teachers», με περισσότερους από 200 χιλιάδες εγγεγραμμένους χρήστες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου