Πολύ φοβάμαι πως η νέα κυβέρνηση δεν έχει αντιληφθεί τη σημασία που προσδίδουν πλέον οι πολίτες στην ειλικρίνεια της εξουσίας.
Το επιχείρημα ότι το μέτρο αφορά μόνο τα μεγάλου κυβισμού Ι. Χ. είναι καθ’ όλα παραπλανητικό. Και με τη νέα διευθέτηση του ΠΑΣΟΚ, οι κάτοχοι Ι. Χ. 1.400 κυβικών 5ετίας θα πληρώσουν φέτος 78 ευρώ περισσότερα από το 2008 (από 184 ευρώ, θα δώσουν 252), ενώ όσοι έχουν 1400άρι 10ετίας θα «τιμωρηθούν» φέτος με 302 ευρώ, όταν γνωρίζουν πως το «τιμωρηθέν» Ι. Χ. τους μετά βίας μπορεί να πωληθεί 1.000 ευρώ!
Το νόημα αυτό είχε η απόσυρση της Ν. Δ. καθώς πριμοδοτούσε τους κατόχους παλαιών Ι. Χ. «πιέζοντας» αλλά και βοηθώντας να «διώξουν» το ρυπογόνο σαραβαλάκι τους, ασχέτως αν θα αγόραζαν νέο. Ενώ, αντιθέτως, η νέα κυβέρνηση (το παραδέχθηκε και ο Φίλιππος Πετσάλνικος) διατήρησε μεν το χαράτσι, αλλά ματαίωσε τη δυνατότητα της απόσυρσης, αδιαφορώντας για το γεγονός ότι τιμωρεί αναιτίως όσους πολίτες έχουν παλιό Ι. Χ. επειδή απλούστατα δεν μπορούν να αγοράσουν νέο...
Η κυβέρνηση θα ήταν ειλικρινής, αν παραδεχόταν απλώς ότι λόγω εκτάκτων αναγκών μετατρέπει το κίνητρο της απόσυρσης σε πάγιο φόρο. Οχι μόνον δεν το πράττει, αλλά μάλλον δεν έχει αντιληφθεί ότι με την τακτική της πιθανώς θα ζημιώσει περαιτέρω τον προϋπολογισμό. Το 2008 το κράτος εισέπραξε 1,6 δισ. ευρώ από τη φορολόγηση των νέων αυτοκινήτων. Αν τώρα οι πωλήσεις υποχωρήσουν κατά 40%, η ζημία θα είναι πολλαπλάσια των 400 εκατ. ευρώ που προσβλέπει να εξοικονομήσει.
Εντελώς παραπλανητικό, τέλος, είναι και ένα υπόγειο επιχείρημα της κυβέρνησης. Οτι η αγορά αυτοκινήτων ενισχύει πρωτίστως την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και κυρίως τη γερμανική. Στον αντίστοιχο ελληνικό κλάδο, που επαπειλείται από την απόφασή της, εργάζονται περισσότεροι από 70.000 άνθρωποι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου