ΤΟΥ Γ. ΧΑΤΖΗΚΩΝΣΤΑΝΤΗΕπίκουρου καθηγητή ΤΕΙ Αθηνών
Θα περίμενα περισσότερο εποικοδομητικήκριτική και θετική παρέμβαση απέναντισε έναν καταξιωμένο εκπαιδευτικό θεσμό, όπως είναι τα ΤΕΙ
Oι απόψεις που εκφράζονται από τους πρυτάνεις των πολυτεχνικών σχολών, τον πρόεδρο ΤΕΕ, τους κ. Ξανθόπουλο και Βερέμη, έχουν στόχο με λανθασμένα επιχειρήματα να συκοφαντήσουν και να υποβαθμίσουν τα ΤΕΙ, τους σπουδαστές, το εκπαιδευτικό προσωπικό, προβληματίζοντας και τους γονείς.
Τα ΤΕΙ:
Ανήκουν στην Ανώτατη Εκπαίδευση, Νόμος 2916 / 2001.
Αποτελούν τον τεχνολογικό τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης,Νόμος 3549 / 2007.Αυτό, είτε αρέσει είτε όχι, είναι η σημερινή πραγματικότητα.
Οι καθηγητές των ΤΕΙ έχουν πλήρη ακαδημαϊκά προσόντα και υπερτερούν σε επαγγελματική εμπειρία. Οι σπουδές στα ΤΕΙ παρέχουν θεωρητική κατάρτιση και εφαρμογή σε πραγματικά προβλήματα του αντικειμένου της επιστήμης.Αυτό, είτε αρέσει είτε όχι, είναι η σημερινή πραγματικότητα.
Τα ΤΕΙ συμμετέχουν ολοένα και περισσότερο σε ερευνητικά προγράμματα, οι απόφοιτοί τους απορροφώνται άμεσα στην αγορά εργασίας. Αυτό, είτε αρέσει είτε όχι, είναι η σημερινή πραγματικότητα.
Οι κ. Γρυσπολάκης / Βερέμης δηλώνουν ότι «τα ΤΕΙ εκπαιδεύουν τεχνίτες».
Τεχνίτης είναι ο επαγγελματίας που ασκεί μια τέχνη, συνήθως χειρωνακτικό επάγγελμα. Η επαναλαμβανόμενη αυτή άποψη είναι περίεργη, εξωπραγματική και φανερώνει σύγχυση.Θα περίμενα περισσότερο εποικοδομητική κριτική και θετική παρέμβαση απέναντι σε ένα νκαταξιωμένο εκπαιδευτικό θεσμό, όπως είναι τα ΤΕΙ, από επιστήμονες που πιστεύω ότι ενδιαφέρονται για την εκπαίδευσηκαι την παιδεία στην Ελλάδα. Και όχι να υποστηρίζουν ότι πρέπει να κλείσουν τα ΤΕΙ ή να… συγχωνευθούν με τα πανεπιστήμια-πολυτεχνεία. Διευκολύνονται βέβαια με κάτι τέτοιο, διότι θα αποκτήσουν αυτό που δεν έχουν και δεν μεταφέρουν στους φοιτητές τους την εμπειρία στην εφαρμογή που έχουν μόνο τα ΤΕΙ.
Με κάθε σεβασμό, τους προ-τείνω να:
1. Aλλάξουν τον νόμο από το1934 που καθορίζει το επάγγελμα του μηχανικού, όταν τα ΤΕΙ έχουν νόμους μέχρι και το 2008.
2. Kατανοήσουν ότι η πρακτική άσκηση είναι απαραίτητη.
3. Aλλάξουν τα προγράμματα σπουδών τους, ώστε αυτά να συνδέονται με την εφαρμογή και όχι με την απόλυτη θεωρία.
4. Πάψουν να ζητούν από την ελληνική πολιτεία να τους χορηγήσει 2 τίτλους σπουδών (δίπλω-μα - master) με έναν ενιαίο 5ετήκύκλο σπουδών, όταν αυτό δεν δικαιολογείται και δεν το δικαιούνται.
5. Kατανοήσουν ότι όσα μέχρι σήμερα με κόπο έχουν καταφέρει τα ΤΕΙ τα έχουν καταφέρειμε πολύ λιγότερη χρηματοδότηση, σχεδόν 4 φορές μικρότερη από όση έχουν τα πανεπιστήμια- πολυτεχνεία, με τουλάχιστον 5φορές λιγότερα μέλη εκπαιδευτικού προσωπικού, όταν ο αριθμός των φοιτούντων είναι περίπου ο ίδιος,
6. Kατανοήσουν ότι σωστά αποτελέσματα και πρόοδος επιτυγχάνονται με σύνθεση, με συ-νεργασία και όχι με αφορισμούς και με συντεχνιακές αντιλήψεις.
ΠΗΓΗ: ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου