Στην Ε.Ε. προσφεύγουν οι ακτοπλόοι για τη σύνθεση των πληρωμάτων
Του Νικου Mπαρδουνια
Σε ρότα πολλών... «μποφόρ» εισέρχεται η ακτοπλοΐα μετά την απόφαση της Ενωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ) να αποσταλεί πολυσέλιδο υπόμνημα στην Κομισιόν ζητώντας παρέμβαση προκειμένου να εναρμονιστεί πλήρως το εθνικό θεσμικό πλαίσιο για τις εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές (ν 2932/01) με το αντίστοιχο κοινοτικό (κανονισμός 3577/1992).
Αυτό σημαίνει ότι οι ακτοπλόοι, επικαλούμενοι και τη διεθνή οικονομική κρίση, απαιτούν να καταργηθούν ορισμένα «δεδομένα» του νόμου 2932/01 μεταξύ των οποίων είναι η απελευθέρωση της επάνδρωσης των πλοίων από την υποχρέωση να αποτελείται το πλήρωμα μόνο από Ελληνες ναυτικούς, η κατάργηση της υποχρεωτικής 10μηνης απασχόλησης των πληρωμάτων κ. ά.
Πιθανή κατάργησή τους θεωρείται από την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) «αιτία πολέμου».
«Εμείς προχωράμε σε οργάνωση απεργιακών κινητοποιήσεων στο πλαίσιο των αποφάσεων της γενικής συνέλευσης της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ) ενάντια στις επιδιώξεις των ακτοπλόων που στρέφονται κατά των συμφερόντων των ναυτεργατών» ανέφερε ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ κ. Σάββας Τσιμπόγλου.
Επίσης, κατά τον πρόεδρο της ΠΕΜΕΝ εντός της εβδομάδος αναμένεται να συνεδριάσει η Εκτελεστική Γραμματεία της ΠΝΟ προκειμένου να εξετάσει το θέμα και να συζητηθούν οι μορφές αντίδρασης όπως να «δέσουν» τα πλοία στα λιμάνια. Κατά πληροφορίες, επιστολή - απάντηση στις θέσεις της ΕΕΝ έχει στείλει από την περασμένη εβδομάδα ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ κ. Γιάννης Χαλάς. Οι ναυτικοί υποστηρίζουν ότι αν υλοποιηθούν οι προτάσεις των εφοπλιστών, τότε το πιθανότερο είναι «να χαθούν περίπου 10.000 θέσεις από τις 12.000 που υπάρχουν αυτήν την περίοδο στα ακτοπλοϊκά πλοία».
Εκπρόσωποι της ΕΕΝ ανέφεραν ότι «επιμέρους ρυθμίσεις της ελληνικής νομοθεσίας είναι αντίθετες προς την αρχή της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών ακτοπλοΐας και τον κανονισμό 3577/92, οι οποίες πρέπει να απαλειφθούν ή να τροποποιηθούν στην περίπτωση κατά την οποία δεν διευκρινισθεί ρητά από την εθνική νομοθεσία ότι οι ρυθμίσεις αυτές αφορούν μόνο το καθεστώς της δημόσιας υπηρεσίας και όχι της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών».
Για τον λόγο αυτόν απεστάλη στην Κομισιόν σχετικό υπόμνημα όπου, μεταξύ άλλων, αναφέρεται ότι θα πρέπει να επιλυθούν, με βάση το κοινοτικό δίκαιο, θέματα όπως η διαδικασία τακτικής δρομολόγησης των πλοίων, η υποχρεωτική 10μηνη δρομολογιακή περίοδος και η αντίστοιχη υποχρεωτική επάνδρωση των πλοίων.
Παράλληλα, ζητούν ουσιαστική απελευθέρωση των ναύλων, θίγεται το θέμα της επάνδρωσης των πλοίων, αφού ήδη υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με τα πλοία υπό ξένη σημαία που εκτελούν δρομολόγια στην Αδριατική. Σημειώνεται ότι το λειτουργικό κόστος ενός πλοίου υπό ελληνική σημαία που δραστηριοποιείται στην Αδριατική σε σχέση με ενός πλοίου υπό ξένη σημαία που εκτελεί το ίδιο δρομολόγιο είναι τουλάχιστον διπλάσιο. Θέτουν επίσης θέματα όπως η ελληνομάθεια των πληρωμάτων, η ενδιαίτηση, η ηλικία των πλοίων και οι άγονες γραμμές. Κύκλοι των ακτοπλόων ενέφεραν ότι «η Ελλάδα είναι υποχρεωμένη να εναρμονιστεί με το κοινοτικό δίκαιο».
πηγη ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Ετικέτες
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ,
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ,
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου