Η γνωμοδότηση της ΕΚΤ αποτελεί κόλαφο στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης, καθώς εν κατακλείδι εκτιμά ότι θα επιφέρει ακριβώς το αντίθετο από το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα.
Πιο αναλυτικά, οι αντιρρήσεις της ΕΚΤ αφορούν:
1 Τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει οι οφειλέτες να αποδεικνύουν την ικανότητα αποπληρωμής των οφειλών τους. Χωρίς την αποδεδειγμένη ικανότητα αποπληρωμής τους, οποιαδήποτε ρύθμιση απλώς θα μετέθετε χρονικά την αθέτηση της υποχρέωσής τους. Η ΕΚΤ εκτιμά ότι τα άρθρα 1 και 2 του νομοσχεδίου θα πρέπει να αναδιατυπωθούν με μεγαλύτερη σαφήνεια. Η ΕΚΤ θεωρεί ότι το νομοσχέδιο θα πρέπει ρητώς να αναφέρει ότι για να υπαχθεί ένας οφειλέτης σε ρύθμιση θα πρέπει να αποδεικνύει πρώτα την ικανότητα αποπληρωμής της οφειλής.
2 Τη θέσπιση της 31ης Δεκεμβρίου 2007 ως καταληκτικής ημερομηνίας για τις οφειλές που καθίστανται ληξιπρόθεσμες μετά την 1η Ιανουαρίου 2005. Το νομοσχέδιο προβλέπει ότι μπορούν να υπαχθούν για ρύθμιση οι οφειλές που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες μετά την 1η Ιανουαρίου 2005. Τη δημιουργία μιας ακόμη κατηγορίας που θα πρέπει να συμπεριληφθεί και θα αφορά τα δάνεια που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμα από την 1.1.2008 και μέχρι την ημέρα της ψήφισης του νομοσχεδίου.
3 Η ΕΚΤ προειδοποιεί ότι η ρύθμιση των ενήμερων οφειλών θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στις τράπεζες που θα θελήσουν να τιτλοποιήσουν τα δάνειά τους προκειμένου να ενισχύσουν τη ρευστότητά τους.
4 Οσον αφορά τον χρόνο τήρησης των δεδομένων στη μαύρη λίστα του ΤΕΙΡΕΣΙΑ, η ΕΚΤ εκτιμά ότι αν παύσουν να είναι διαθέσιμες οι πληροφορίες αυτές στα πιστωτικά ιδρύματα, μπορεί να επηρεαστεί αρνητικά η αξιολόγηση του πιστωτικού κινδύνου των οφειλετών.
5 Οσον αφορά το μέτρο της στέρησης του βιβλίου επιταγών, συνιστάται η χορήγηση βιβλιαρίου επιταγών σε οφειλέτη εις βάρος του οποίου ισχύει το συγκεκριμένο περιοριστικό μέτρο, να γίνεται μόνο εφόσον παρέχεται εγγύηση για το συνολικό ποσό της επιταγής (αντί των 5.000 ευρώ που προβλέπει το νομοσχέδιο).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου