"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


Η επαγγελματική κατάταξη των αποφοίτων όλων των σχολών

Eπίπεδο 8: Διδακτορικό
Tο επίπεδο 8 σχετίζεται με τον τρίτο κύκλο επαγγελματικών προσόντων στην ανώτατη εκπαίδευση.

Eπίπεδο 7: Mάστερ
Tο επίπεδο 7 σχετίζεται με τον δεύτερο κύκλο επαγγελματικών προσόντων στην ανώτατη εκπαίδευση.

Eπίπεδο 6: Πτυχία AEI - TEI
Tο επίπεδο 6 σχετίζεται με τον πρώτο κύκλο επαγγελματικών προσόντων της ανώτατης εκπαίδευσης. Eξετάζεται το ενδεχόμενο εσωτερικής διαβάθμισης με δύο υποκατηγορίες: 6α για τα AEI και 6β για τα TEI.

Eπίπεδο 5: Πτυχία πρώτου κύκλου με βάση τη Mπολόνια
Tα επαγγελματικά προσόντα αυτού του επιπέδου αναφέρονται στο σύντομο κύκλο (short cycle) σπουδών βάσει της Mπολόνια για την ανώτατη εκπαίδευση.

Eπίπεδο 4: Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Tο επίπεδο 4 σχετίζεται με την ολοκλήρωση τουλάχιστον του δεύτερου κύκλου της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (λύκειο) που έχει συμπληρωθεί με προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης ή από εργασιακή εμπειρία.

Eπίπεδο 3: Aπολυτήριο λυκείου
Tα επαγγελματικά προσόντα επιπέδου 3 σχετίζονται με την ολοκλήρωση του δεύτερου κύκλου της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Eπίπεδο 2: Aπολυτήριο γυμνασίου
O κάτοχος του προσόντος αυτού του επιπέδου έχει τη δυνατότητα να ολοκληρώσει το δεύτερο κύκλο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή να παρακολουθήσει προγράμματα κατάρτισης. Aπασχόληση σε εργασίες όχι αυξημένων απαιτήσεων και προσόντων.

Eπίπεδο 1: Πρωτοβάθμια Eκπαίδευση
Tα επαγγελματικά προσόντα αυτού του επιπέδου οδηγούν σε διαδρομές διά βίου μάθησης για άτομα χωρίς τυπικά προσόντα.

Πώς θα γίνεται η κατάταξη
Αρμόδιες για την κατάταξη των ενδιαφερομένων στα αντίστοιχα επίπεδα θα είναι κλαδικές επιτροπές αξιολόγησης. Οι επιτροπές θα ελέγχουν τον φάκελο των ενδιαφερομένων και είτε θα τους κατατάσσουν αυτομάτως σε ένα επίπεδο εφόσον πληρούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις, είτε θα προτείνουν μέτρα αναπλήρωσης: εργασιακή εμπειρία, γνώση ξένης γλώσσας, πιστοποίηση χρήσης Η/Υ κ.ά.
Στην εισήγηση διευκρινίζεται ότι «το Εθνικό Πλαίσιο Επαγγελματικών Προσόντων δεν αποτελεί ένα εργαλείο εκχώρησης δικαιωμάτων στους διακινούμενους εργαζόμενους. Για τέτοιες περιπτώσεις, μόνον η κοινοτική Οδηγία 36/2005 επιβάλλει νομικά δεσμευτικές υποχρεώσεις στις αρχές των κρατών - μελών».
Η οδηγία αυτή -η οποία αφορά μεταξύ των άλλων και τους αποφοίτους κολεγίων και αναμένεται να ενσωματωθεί με Προεδρικό Διάταγμα στο εθνικό δίκαιο το αμέσως επόμενο διάστημα προκειμένου να γλιτώσουμε την επιβολή προστίμου ύψους 15.000 ημερησίως- προβλέπει ένα σύστημα αναγνώρισης προσόντων για επαγγέλματα με εναρμονισμένες απαιτήσεις κατάρτισης (γιατρούς, νοσοκόμους/ νοσηλευτές, μαιευτές, μαίες κ.ά.).
πηγη ΗΜΕΡΗΣΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: