Τη μείωση της ισχύος της ελληνόκτητης εμπορικής ναυτιλίας καταγράφει η ετήσια έκθεση «Review of Maritime Transport» του UNCTAD (ναυτιλιακός οργανισμός του ΟΗΕ), που δημοσιοποιεί βάσει στοιχείων, κάθε χρόνο, την παγκόσμια ναυτιλιακή κατάταξη, επισημαίνοντας και τα προβλήματα στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές.
Στην 3η θέση βρίσκεται η Γερμανία με εμπορικό στόλο 3.522 πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 104.953.712 dwt, και στην 4η η Κίνα με 3.499 πλοία χωρητικότητας 92.799.221 dwt.
Το 2008, λόγω της κρίσης που ξέσπασε το τελευταίο τρίμηνο του χρόνου, η ανάπτυξη του θαλάσσιου εμπορίου ήταν 3,6%,έναντι 4,5% το 2007, και ο παγκόσμιος εμπορικός στόλος έφτασε σε χωρητικότητα στις αρχές του 2009 στα 1,19 δισ. dwt, (+6,7%) συγκριτικά με τις αρχές του 2008.
Η άνοδος της Ιαπωνίας αποδίδεται στο ότι διαθέτει μεγάλο αριθμό επιβατηγών-οχηματαγωγών δρομολογημένων σε τοπικό επίπεδο, ενώ η πραγματικά ανερχόμενη δύναμη στην παγκόσμια ναυτιλιακή πυραμίδα είναι η Κίνα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου