"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


Τι δικαιούστε αν κάτι δεν πάει καλά με την πτήση σας

Γιορτές έρχονται, όλο και κάπου μπορεί να θέλετε να πάτε και αν επιλέξετε τις αεροπορικές εταιρείες για την απόδρασή σας, μην ξεχνάτε τα δικαιώματα που έχετε ως επιβάτες.

Με την ευκαιρία της εορταστικής περιόδου η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας υπενθυμίζει πως στην περίπτωση που μια εταιρεία αρνηθεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις που απορρέουν από τους κανονισμούς της Ε.Ε., ο επιβάτης πρέπει να απευθυνθεί το συντομότερο δυνατό στον αερολιμενάρχη.

Το συνηθέστερο πρόβλημα που εμφανίζεται είναι η άρνηση επιβίβασης. Οι αεροπορικές εταιρείες συνηθίζουν να εκδίδουν περισσότερα εισιτήρια από διαθέσιμες θέσεις, γνωρίζοντας πως κατά κανόνα ορισμένοι από τους επιβάτες αποφασίζουν για κάποιον λόγο (και συνήθως την τελευταία στιγμή) να μην ταξιδέψουν. Ωστόσο είναι πιθανό, κυρίως σε περιόδους αιχμής, να εμφανιστούν στο γκισέ όλοι οι κάτοχοι εισιτηρίων και κάποιοι απ' αυτούς μένουν εκτός αεροσκάφους· άλλωστε δεν επιτρέπονται... σκαμνάκια στον διάδρομο.

Γενικά στις περιόδους αιχμής των φρονίμων τα παιδιά πηγαίνουν στο αεροδρόμιο 2 ή και 2,5 ώρες πριν από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης της πτήσης, αλλά ούτε αυτό εγγυάται τελικά την επιβίβαση. Αν, λοιπόν, σας αρνηθούν την επιβίβαση λόγω πληρότητας θέσεων, δικαιούστε την εξής αποζημίωση:

* 250 ευρώ για πτήσεις μικρότερες των 1.500 χλμ. (αυτή η αποζημίωση ισχύει για το σύνολο των πτήσεων εσωτερικού).

* 400 ευρώ για πτήσεις 1.500-3.500 χλμ. (αφορά κυρίως ευρωπαϊκούς προορισμούς, Β. Αφρική και Μ. Ανατολή).

* 600 ευρώ για τις υπόλοιπες πτήσεις (πτήσεις προς Β. Αμερική, Ν. Αφρική, ΝΑ Ασία κ.τ.λ.).

Αν ακυρωθεί ή καθυστερήσει η πτήση σας με υπαιτιότητα της εταιρείας, θα πρέπει φυσικά να σας επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου, να σας προσφερθεί γεύμα και κατάλυμα, δυνατότητα επικοινωνίας με φίλους ή συγγενείς, αποζημίωση ή δυνατότητα μεταφοράς με άλλη πτήση.

Τέλος, στην περίπτωση που αντί για την αποσκευή που παραδώσατε στο γκισέ παραλάβετε στο αεροδρόμιο προορισμού το... χερούλι της, ο κανονισμός υποχρεώνει την εταιρεία στην καταβολή αποζημίωσης που φτάνει τα 1.180 ευρώ (για την ακρίβεια 1.000 ειδικά τραβηκτικά δικαιώματα, γνωστά στους επαΐοντες ως SDR: 1 SDR ισούται με 1,18 ευρώ).

Σε κάθε περίπτωση, αν το ταξίδι σας ξεκινήσει στραβά μην αδιαφορήσετε, επικοινωνήστε με την ΥΠΑ στα τηλ. 210-8916150 και 210-8916193.

Δεν υπάρχουν σχόλια: