Παράλληλα η τοποθέτηση ενός αντίστοιχου συστήματος, το οποίο αυτήν τη στιγμή παρέχουν μόνο ορισμένοι κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων καθώς δεν είναι υποχρεωτικό, θα μπορούσε να προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής και άλλων πρόσθετων υπηρεσιών, μεταξύ των οποίων οδική βοήθεια, πληροφορίες για την κυκλοφορία, εντοπισμός κλεμμένου οχήματος αλλά και μορφές ασφαλιστικής κάλυψης.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ - ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ: «Μαύρο κουτί» στα ΙΧ θα σώζει ζωές
Της ΜΑΡΙΑΣ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
Εξοπλισμένα με το ειδικό σύστημα eCall, το οποίο ειδοποιεί αυτόματα
τις αρχές διάσωσης σε περίπτωση πρόσκρουσης, θέλει να είναι όλα τα
καινούργια οχήματα από το 2015 το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Οι
ευρωβουλευτές υιοθέτησαν χθες σχετικό ψήφισμα, καλώντας την Ευρωπαϊκή
Επιτροπή να υποβάλει πρόταση για την υποχρεωτική ανάπτυξή του μέσα στην
επόμενη τριετία.
Σύμφωνα με το ψήφισμα των ευρωβουλευτών, το
σύστημα αυτό θα επιταχύνει την άφιξη των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης,
σώζοντας πολλές ζωές και μειώνοντας τους τραυματισμούς.
Το
σύστημα τηλε-ειδοποίησης, το οποίο βασίζεται στην πλατφόρμα της
πανευρωπαϊκής υπηρεσίας κλήσεων έκτακτης ανάγκης 112, έχει ως στόχο να
μη χάνονται τα πρώτα πολύτιμα λεπτά, η λεγόμενη «χρυσή ώρα», ειδικά στις
περιπτώσεις σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων.
Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι με το σύστημα αυτό θα μπορούσαν να
σωθούν ανθρώπινες ζωές και να μειωθούν οι συνέπειες από έναν σοβαρό
τραυματισμό, καθώς η ιατρική βοήθεια θα έφτανε πολύ νωρίτερα στο σημείο
του ατυχήματος.
Σύμφωνα μάλιστα με τις εκτιμήσεις, το σύστημα
eCall θα μπορούσε να σώσει πάνω από 2.500 ανθρώπινες ζωές τον χρόνο
μειώνοντας τη σοβαρότητα των τραυματισμών κατά 10% έως 15%.
Κι όλα αυτά όταν στην Ευρώπη κάθε χρόνο χιλιάδες άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους στην άσφαλτο.
Μόνο το 2009 περίπου 35.000 άτομα σκοτώθηκαν και περισσότεροι από 1,5
εκατομμύριο τραυματίστηκαν σε περίπου 1,1 εκατ. οδικά ατυχήματα στους
δρόμους χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Παρόλο που η απαραίτητη
τεχνολογία για την τοποθέτηση αυτών των συσκευών υπάρχει ήδη, μόνο ένα
πολύ μικρό ποσοστό αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ενωση, το οποίο δεν
ξεπερνά το 0,4%, είναι εξοπλισμένα με το συγκεκριμένο σύστημα.
Ο
συγκεκριμένος εξοπλισμός θα μπορούσε επίσης να λειτουργήσει και στα
δίκυκλα, οι οδηγοί των οποίων εντάσσονται στην κατηγορία των πιο
ευάλωτων χρηστών των οδών.
Πρόσθετα
Παράλληλα η τοποθέτηση ενός αντίστοιχου συστήματος, το οποίο αυτήν τη στιγμή παρέχουν μόνο ορισμένοι κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων καθώς δεν είναι υποχρεωτικό, θα μπορούσε να προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής και άλλων πρόσθετων υπηρεσιών, μεταξύ των οποίων οδική βοήθεια, πληροφορίες για την κυκλοφορία, εντοπισμός κλεμμένου οχήματος αλλά και μορφές ασφαλιστικής κάλυψης.
Παράλληλα η τοποθέτηση ενός αντίστοιχου συστήματος, το οποίο αυτήν τη στιγμή παρέχουν μόνο ορισμένοι κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων καθώς δεν είναι υποχρεωτικό, θα μπορούσε να προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής και άλλων πρόσθετων υπηρεσιών, μεταξύ των οποίων οδική βοήθεια, πληροφορίες για την κυκλοφορία, εντοπισμός κλεμμένου οχήματος αλλά και μορφές ασφαλιστικής κάλυψης.
Προς το παρόν σε περίπτωση σοβαρού
τροχαίου, τα λιγοστά συστήματα που έχουν τοποθετηθεί στέλνουν αυτόματα
ένα μήνυμα σε ιδιωτικό τηλεφωνικό κέντρο και στη συνέχεια ένα σήμα σε
κρατικό φορέα έκτακτης ανάγκης.
Δωρεάν η υπηρεσία, αυτόματη λειτουργία
Υποχρεωτική και δωρεάν για όλους τους οδηγούς στην Ευρώπη ανεξάρτητα
από τη μάρκα των αυτοκινήτων τους θα πρέπει να είναι, σύμφωνα με τους
ευρωβουλευτές, η δημόσια υπηρεσία eCall.
Η λειτουργία της είναι
απλή, καθώς σε περίπτωση σοβαρού τροχαίου ατυχήματος, το όχημα που
διαθέτει την υπηρεσία ενεργοποιεί αυτόματα κλήση έκτακτης ανάγκης. Ακόμη
και εάν οι επιβάτες δεν μπορούν να μιλήσουν, δημιουργείται φωνητική
σύνδεση με το πλησιέστερο κέντρο κλήσεων έκτακτης ανάγκης και
μεταβιβάζεται αίτημα για βοήθεια, συμπεριλαμβανομένων βασικών
πληροφοριών σχετικά με το ατύχημα, όπως ο χρόνος, η ακριβής θέση, η
κατεύθυνση οδήγησης και η περιγραφή του οχήματος.
Η τιμή ενός
τέτοιου συστήματος, βάσει μελέτης εργασίας της Κομισιόν, θα μπορούσε να
κυμαίνεται μεταξύ 50 και 300 ευρώ, ποσό το οποίο θα μειωνόταν χρόνο με
τον χρόνο.
Οι ευρωβουλευτές, πάντως, σημειώνουν πως το eCall δεν
θα πρέπει σε καμία περίπτωση να επιτρέπει την ανίχνευση της διαδρομής
του οχήματος και την ανάλυση των μετακινήσεων ενός προσώπου ενώ δεν έχει
συμβεί ατύχημα.
EΘΝΟΣ
Ετικέτες
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ,
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ,
ΕΘΝΟΣ,
ΘΕΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ,
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου