Ο Ζαν Κλοντ Σαμογιότ είναι ο πρώτος από μια σειρά αυτοπτών μαρτύρων, που επικαλείται ο βασικός κατηγορούμενος, η αμερικανική εταιρεία Continental Airlines, που θα εμφανιστούν αυτή την εβδομάδα ενώπιον του εφετείου.
Οι μαρτυρίες τους είχαν απορριφθεί κατά τη διάρκεια της έρευνας από τους ειδικούς ερευνητές, οι οποίοι έκριναν ότι έρχονταν σε αντίθεση με τα υλικά στοιχεία που είχαν στη διάθεσή τους (ίχνη στο έδαφος, κλπ.).
Στην πρωτοβάθμια δίκη, το 2010, το Ποινικό Δικαστήριο της Ποντουάζ κοντά στο Παρίσι, είχε αποφανθεί ότι ένα DC10, της Continental Airlines, είχε προκαλέσει το δυστύχημα που προκάλεσε 113 νεκρούς στις 25 Ιουλίου 2000 στην Γκονές (Βαλ ντ΄Ουάζ) επειδή έπεσε από αυτό μια μεταλλική λάμα στον διάδρομο απογείωσης του Concorde.
Το δικαστήριο έκρινε ότι αφότου τροχοδρόμησε πάνω από αυτό το κομμάτι ένα ελαστικό του Concorde έσκασε, τρυπώντας τη δεξαμενή καυσίμων και προκαλώντας την ανάφλεξη της κηροζίνης.
Ο κ. Σαμογιότ, πρώην πιλότος της Air France, εξήγησε ότι την ημέρα του δυστυχήματος, ήταν κυβερνήτης ενός αεροπλάνου που περίμενε να απογειωθεί για τη Βοστώνη στο αεροδρόμιο Ρουασί. Βρισκόταν σε θέση ουσιαστικά κάθετη προς τον διάδρομο, στον οποίο άρχιζε τη διαδικασία της απογείωσης το Concorde, που πιλοτάριζε ο φίλος και συνάδελφός του Κριστιάν Μαρτί. "Ήταν η τελευταία πτήση μου, πριν από τη συνταξιοδότηση", αφηγήθηκε ο ίδιος.
Ο πρώην πιλότος εντόπισε το σημείο έναρξης της φωτιάς στο ύψος μιας λωρίδας που ονομάζεται "Sierra 6", και αναγνωρίζεται από τη σήμανση με λευκό χρώμα στο έδαφος.
Ένα σχέδιο της πίστας δείχνει ότι αυτό το σημείο βρίσκεται αρκετές εκατοντάδες μέτρα πριν το σημείο όπου έπεσε η λεπίδα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου