"Κόμμα = Ομάς ανθρώπων, ειδότων ν' αναγιγνώσκωσι και ν' αρθογραφώσιν εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες ενούμενοι υπο ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν' αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παρέχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι"
Εμμανουήλ Ροΐδης , Έλληνας πεζογράφος και κριτικός (1836-1904)


Λογισμικό μαντεύει το μποτιλιάρισμα και προειδοποιεί τους οδηγούς μια ώρα νωρίτερα.

ΛΟΝΔΙΝΟ Τελειώνουν οι ημέρες που κολλούσαμε στην κίνηση με πρώτη- δευτέρα στο κιβώτιο ταχυτήτων και τα νεύρα στο... κόκκινο. Ο κολοσσός των ηλεκτρονικών υπολογιστών ΙΒΜ αναπτύσσει ένα νέο λογισμικό πρόγνωσης της κίνησης στους δρόμους των μεγαλουπόλεων, που θα προειδοποιεί τους οδηγούς μία ώρα νωρίτερα για τυχόν κυκλοφοριακό κομφούζιο.

Οι κάμερες ελέγχου κυκλοφορίας και οι αισθητήρες των δρόμων θα συλλέγουν στοιχεία και αριθμούς σχετικά με την κίνηση στους δρόμους και την πρόγνωση του καιρού για τις επόμενες ώρες. Ενας κεντρικός υπολογιστής θα συγκεντρώνει κατόπιν όλα τα στοιχεία και θα τα «αναρτά» σε ειδικές πινακίδες ενημέρωσης στις κεντρικές αρτηρίες. Στη συνέχεια ο υπολογιστής θα προωθεί τα ίδια στοιχεία στους οδηγούς μέσω κινητών τηλεφώνων και συσκευών GΡS.

Ετσι κάθε οδηγός που κινείται σε κεντρική οδική αρτηρία θα μπορεί ανά πάσα στιγμή να παρακάμπτει το κυκλοφοριακό κομφούζιο, επιλέγοντας μια άλλη, πιο άνετη διαδρομή για να φτάσει στον προορισμό του.

Η ΙΒΜ ασχολείται εδώ και πολλά χρόνια με θέματα κυκλοφορίας των οχημάτων, όπως η βελτίωση της ροής της κίνησης και η δημιουργία πιο καθαρών πόλεων. Το Σύστημα Διαχείρισης της Κυκλοφορίας που έχει αναπτύξει η αμερικανική εταιρεία για τη Στοκχόλμη έχει ήδη βελτιώσει σημαντικά την πρόσβαση στη σουηδική πρωτεύουσα, μειώνοντας στο μισό τον χρόνο αναμονής στους δρόμους-εισόδους της πόλης τις πρωινές ώρες.

«Η περίπτωση της Στοκχόλμης θα συνεχίσει να δρα ως κίνητρο για πολλές μεγάλες πόλεις και να αποτελεί παράδειγμα για το πώς μπορεί ένας δήμος να διαχειριστεί το πρόβλημα της κυκλοφορίας,χωρίς να καταβάλει το κόστος για την ανάπτυξη νέων οδικών αξόνων» λέει ο επικεφαλής των Εξυπνων Κυκλοφοριακών Συστημάτων της ΙΒΜ Τζέιμι Χάουτον. Δεν είναι η πρώτη ευρεσιτεχνία βελτίωσης του κυκλοφοριακού που θέλει να τελειοποιήσει η ΙΒΜ. Πριν από μερικούς μήνες η εταιρεία κατοχύρωσε μια άλλη πρωτοποριακή πατέντα που αναμένεται να φέρει πραγματική επανάσταση στη βεβαρημένη κίνηση στους δρόμους των μεγάλων πόλεων.

Το σύστημα αυτό θα επιτρέπει στα φανάρια των δρόμων να ενεργοποιούν και να απενεργοποιούν από απόσταση και αυτόματα τις μηχανές των αυτοκινήτων, με στόχο να εξοικονομείται κατανάλωση καυσίμων ειδικά στις πολυσύχναστες διασταυρώσεις.

πηγη ΤΟ ΒΗΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: