Ήταν 13 Μαϊου του 1912 όταν ο Υπολοχαγός Δημήτριος Καμπέρος πραγματοποίησε με το πρώτο στρατιωτικό αεροπλάνο τύπου Henry Farman την πρώτη πτήση του στην ΕλλάδαΣτις 14 ΜαΪου του ιδίου έτους (1912) ο Υπολογαχός Καμπέρος, απογειώθηκε από το Παλαιό Φάληρο, με κατεύθυνση το χώρο τωνστρατιωτικών ασκήσεων. Δυστυχώς όμως δεν πρόφθασε να φθάσει στον προορισμό του. Καθώς πλησίαζε στο χώρο των ασκήσεων, μεταξύ Καπανδριτίου και Αγίου Μερκουρίου (Κιούρκα) ο κινητήρας λόγω βλάβης, παρουσίασε ελάττωση των στροφών και ο χειριστής για να αποφύγει το ατύχημα, επεχείρησε κάθοδο προς το έδαφος και στη συνέχεια αναγκαστική προσγείωση.
Εκεί έτρεξαν Αξιωματικοί καιστρατιώτες να θαυμάσουν τον πρώτο Έλληνα στρατιωτικό αεροπόρο.Σε λίγο έφθασε και ο Πρωθυπουργός Ελευθέριος Βενιζέλος με τοΓάλλο στρατηγό Εντού και τον συνεχάρησαν για την επιτυχημένη πτήση.
Έτσι καθιερώθη το νέο όπλο της Αεροπορίας στις Ένοπλες Δυνάμεις.
Τον Ιούνιο του ίδιου έτους (1912) και ενώ είχε αρχίσει ήδη να μελετάται η δημιουργία Ναυτικής Αεροπορικής Υπηρεσίας, ο Καμπέρος μετατρέποντας το πρώτο Henry Farman, στο οποίο είχε δοθεί το όνομα «Δαίδαλος», σε υδροπλάνο πέταξε με μέση ταχύτητα 110 χλμ. την ώρα, επιτυγχάνοντας νέο παγκόσμιο ρεκόρ.
O αεροπόρος Καμπέρος, καθ όλη τη στραδιοδρομία του στην Αεροπορία, προέβη σε πάμπολες παρακινδυνευμένες πτήσεις, ώστε να του μείνει το παρατσούκλι, τρελοκαμπέρος,
ΠΗΓΕΣ:

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου