Ήταν 13 Μαϊου του 1912 όταν ο Υπολοχαγός Δημήτριος Καμπέρος πραγματοποίησε με το πρώτο στρατιωτικό αεροπλάνο τύπου Henry Farman την πρώτη πτήση του στην Ελλάδα
Στις 14 ΜαΪου του ιδίου έτους (1912) ο Υπολογαχός Καμπέρος, απογειώθηκε από το Παλαιό Φάληρο, με κατεύθυνση το χώρο τωνστρατιωτικών ασκήσεων. Δυστυχώς όμως δεν πρόφθασε να φθάσει στον προορισμό του. Καθώς πλησίαζε στο χώρο των ασκήσεων, μεταξύ Καπανδριτίου και Αγίου Μερκουρίου (Κιούρκα) ο κινητήρας λόγω βλάβης, παρουσίασε ελάττωση των στροφών και ο χειριστής για να αποφύγει το ατύχημα, επεχείρησε κάθοδο προς το έδαφος και στη συνέχεια αναγκαστική προσγείωση. Λίγα όμως μέτρα πάνω από το έδαφος, ο κινητήρας σταμάτησε και το αεροπλάνο κατέπεσε, με αποτέλεσμα να πάθει σοβαρές ζημιές. O χειριστής σώθηκε, πηδώντας από ύψος 10 μέτρων, επάνω σε ξηρά χόρτα.
O Καμπέρος όμως, δεν έχασε την ψυχραιμία του, το επισκεύασε την ίδια ημέρα και την επομένη 15 ΜαΪου ήταν έτοιμος να πετάξειστο Πεδίο των Ασκήσεων. Με τη βοήθεια των χωρικών, μετέφερε το αεροπλάνο σε κατάλληλο χώρο, που χρησιμοποίησε για αεροδρόμιο και απογειώθηκε με κατεύθυνση προς την Αυλώνα (Κακοσάλεσι) για να υποστηρίξει τα εχθρικά στρατεύματα_ όπου υποθετικά ανήκε. Εκείνη την ημέρα ο Καμπέρος, ανέλαβε διάφορες αποστολές κατοπτεύσεως για λογαριασμό των εχθρικών στρατευμάτων από ύψος 1.000 έως 1.500 μέτρων και κατόπιν προσγειώθηκε ομαλάστην περιοχή Κουσούμπι.
Εκεί έτρεξαν Αξιωματικοί καιστρατιώτες να θαυμάσουν τον πρώτο Έλληνα στρατιωτικό αεροπόρο.Σε λίγο έφθασε και ο Πρωθυπουργός Ελευθέριος Βενιζέλος με τοΓάλλο στρατηγό Εντού και τον συνεχάρησαν για την επιτυχημένη πτήση.
Έτσι καθιερώθη το νέο όπλο της Αεροπορίας στις Ένοπλες Δυνάμεις.
Τον Ιούνιο του ίδιου έτους (1912) και ενώ είχε αρχίσει ήδη να μελετάται η δημιουργία Ναυτικής Αεροπορικής Υπηρεσίας, ο Καμπέρος μετατρέποντας το πρώτο Henry Farman, στο οποίο είχε δοθεί το όνομα «Δαίδαλος», σε υδροπλάνο πέταξε με μέση ταχύτητα 110 χλμ. την ώρα, επιτυγχάνοντας νέο παγκόσμιο ρεκόρ.
O αεροπόρος Καμπέρος, καθ όλη τη στραδιοδρομία του στην Αεροπορία, προέβη σε πάμπολες παρακινδυνευμένες πτήσεις, ώστε να του μείνει το παρατσούκλι, τρελοκαμπέρος,
"Τρελός" ή όχι, υπήρξε ένας ατρόμητος ηρωϊκός αεροπόρος.
Φυσικά ενώ το παρατσούκλι του "επέζησε" για πολλές δεκαετίες και είναι γνωστό μέχρι σήμερα, που απο ΑΓΝΟΙΑ συνηθίζουμε να το αποδίδουμε σε "παλαβιάρες γυναίκες" η πραγματική ιστορία του ήρωα Καμπέρου έμεινε στην αφάνεια και είναι γνωστή μόνο σε στενούς αεροπορικούς κύκλους
Τωρα που την μάθατε ελπίζω να καταλαβαίνετε οτι το να σας αποδώσουν το παρατσούκλι "Τρελοκαμπέρος" ειναι σαν να σας αποδίδουν τίτλο τιμής...
ΠΗΓΕΣ:
1) Περιοδικό "ΠΤΗΣΗ και Διάστημα" Τευχος 116 Σεπ 1994
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου